Spelrum
Giraffen41
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
37
Inloggade78
Mobilspel
Pågående19 726

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Sandra1990a2012-09-20 22:03
Antal inlägg: 153

Alla hundar kan hugga på ett eller annat sätt, så tycker att ordet kamphundar borde vara för alla hundar då i sånna fall!

Incidental - Ej medlem längre2012-09-20 22:05
Antal inlägg: 7958

tinypic.com/view.php...ps &s=6

Sandra1990a2012-09-20 22:05

och det e det jag menar.... DET E INTE HUNDENS FEL ATT DEN ÄR SOM DEN ÄR UTAN MÄNNISKANS. Men rätt och bra ägare så kan dom vara familje hundar.. har en son på snart 3 år och han är hundarsnas bebis typ... de älskar honom och hela familjen och är till och med hur bra som hällst utåt...

Sandra1990a2012-09-20 22:08

Tycker bara att det e sjukt att dom ska behöva utklassas för något som alla hundar e duktiga på när det gäller... Alla hundar kan bli aggresiva av någon anledning, det handlar inte om låsningar och sånt nu.. ett felsteg med vilken hund som helst kan man dö utav... Som Goldenretrivern som attackerade en bebis.. varför e den inte så omtalad som de andra raserna? och små råttorna som e ostabila? snacka om mycket snack om en och samma sak :S

jonisk - Ej medlem längre2012-09-20 22:09
Antal inlägg: 7985

Sandra>> Debatt på SB's hemsida: www.brukshunden.se/?...ig a_hundar

Sandra1990a2012-09-20 22:10

Tycker alla hundar och djur borde förbjudas om nu alla ska snacka så mycket skit om såkallade "kamphundar". För det finns ingen hund som inte kan döda.! Sen om det e fel människor som har det så borde människorna förbjudas inte hundarna.

Resurgence - Ej medlem längre2012-09-20 22:12
Antal inlägg: 416

jonisk, det fanns en tidigare tråd om kamphundar, där sida upp och sida ner ägnades åt att reda ut om käkarna rent fysiskt låste sig, men jag tror inte alls att det var det corlini menade. Så det var bara för att undvika missförstånd.

corlini har helt rätt att kamphundar är envisa, däremot håller jag inte med om att de för den skull skulle vara svårare att kontakta. En önskvärd egenskap hos en kamphund är att man ska kunna gå in och sära på hundarna utan risk för liv och lem. En icke önskvärd egenskap hos en kamphund är de tappar huvudet och låter adrenalinet ta över, då blir de snabbt trötta och förlorar i längden.

Så för att svara på limpans fråga, om vi tar amstaffen som exempel:

De är positiva, läraktiga, oerhört arbetsvilliga och envisa med ett sjujäkla självförtroende. Dessutom är de - tro det eller ej - stabila i temperamentet. Det finns en massa olika användningsområden för en sådan hund.

Jag funderar själv på att skaffa en amstaff i framtiden, men det som gör att jag drar mig för det är just deras kopiösa energi - man måste hela tiden hålla dem sysselsatta för att de inte ska bli uttråkade. Och jag är en rätt lat jävel.

jonisk - Ej medlem längre2012-09-20 22:14

Det framgick väldigt tydligt att det inte var det hon menade, tyckte jag.

Sandra1990a2012-09-20 22:14

tyvärr kan jag ändå inte hålla med för jag tycker att dom är som vilken hund som helst.. alla kan som sagt döda en människa eller hund på ett annat sätt.. Det handlar bara om människans egoistiska åsikter!!!! PUNGT SLUT!

Miss_jk2012-09-20 22:14
Antal inlägg: 8941

Tror det är tredje gången jag postar denna:

"Den till kamp högt motiverade hunden vill helt enkelt inte släppa taget, den är inte benägen att släppa sitt byte. Viljan att inte ge sig är starkare än önskan att ge upp inför trötthet och skador."

Kopierat från pitbull.se

Sandra1990a2012-09-20 22:19

Men det ni inte verkar först e att vilken hundras som helst kan vara kamplystna.. Det handlar inte om rasen.. och svaret på frågan om varför man köper sånna hundar: jo kanske för att dom finns att köpa lika mycket som andra hundar.. varför ska man inte få köpa dom som man köper andra raser? det behöver inte betyda kamp bara för att man köper en ras som alla tror e kamp..

limpan__22012-09-20 22:21
Antal inlägg: 2847

Alla hundar kan jaga, men vissa är framavlade för det och därför helt överlägsna på det...

Resurgence - Ej medlem längre2012-09-20 22:23

jonisk, jag läste nog corlinis mening lite slarvigt

"egenskapen att avbryta ett angrepp eller ett grepp. att 'låsa sig'"

Hoppade helt enkelt över punkten efter "grepp". Där ser man nyttan av att använda sig av stor bokstav i ny mening. :)

Sandra1990a2012-09-20 22:25

Säger bara *Suck* och att ni människor måste läsa saker för att fatta, det e helt patetiskt.. kanske ska lära känna en hund innan ni dömmer den, det vore ett bra exempel.. Ta reda på saker själva istället för att läsa vad andra tycker och säger.. Det är vad som är sanningen man tror och vet själv, inte vad andra skriver bara för att de tros sig veta allt... Säger bara att varenda jävla hund kan attackera och fortsätta.. oavsett så är det på olika sätt. men men lär nog inte få in det i någons hjärna om att man ska ta reda på det sj och inte vad andra tycker.. man borde skippa åsikterna och skapa sina egna SANNINGAR!

jonisk - Ej medlem längre2012-09-20 22:26

Sandra>> kollade du länken? Liknande resonemang finns för övrigt på pitbull.se, som om något är positiva till rasen (och likn) i sig.

Resurgence - Ej medlem längre2012-09-20 22:26

limpan, vet inte om det här kan vara en lämplig jämförelse: en del ser Carolina Clüft som en relativ medelmåtta i sju grenar, andra tycker att hon var en fantastiskt idrottskvinna eftersom hon var rätt så bra på det mesta.

En del vill väl ha en allroundhund?

limpan__22012-09-20 22:27

Jo, alla kan vara aggresiva. Men de som länge avlats för just detta kan såklart vara mer aggresiva än medelhunden.

Resurgence - Ej medlem längre2012-09-20 22:27

Sandra, nu har du sagt att "varenda jävla hund kan attackera och fortsätta" några gånger. Jag tror inte nån har sagt emot dig.

limpan__22012-09-20 22:28

Den jämförelsen förstår jag inte, kamphundarna är ju inte framavlade för det att vara halvbra på mycket.

Resurgence - Ej medlem längre2012-09-20 22:28

limpan, visa gärna att en pitbull är mer aggressiv än andra hundar med någon lämplig källa.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?