Spelrum
| Giraffen | 30 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 28 |
| Inloggade | 58 |
Mobilspel
| Pågående | 19 822 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| BBW | 2012-09-28 19:08 | |
![]() | Väl trollat Slånbär. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2012-09-28 19:08 | |
![]() | Well, you know what they say: Ju sämre människa, desto fler frågetecken. | |
| BBW | 2012-09-28 19:11 | |
![]() | Slånbär: Angående ditt inlägg om att man inte törs spela mot lägre rankade. När det här kontot var nytt spelade jag mot andra som hade runt 1000 i rating och vann 43 matcher i rad. Efter det känner jag att jag inte är så där enormt rädd för de lägre rankade, och jag ger inte så väldigt mkt för din "teori". | |
| slånbär | 2012-09-28 19:23 | |
![]() | Bbw- jadu det är ju helt upp till dig. Själv kollade jag aldrig upp dom som kom in i mitt spel utan så jag visste inte om dom var nya eller gamla men ibland mötte man någon skitbra med låg rating. Själv är jag en rullare och spelar aldrig för vinst eller rating utan för att det är så kul att få ut alla rullarna. Så för egen del spelar ratingen ingen roll.Spelar dock endast på paddan nuförtiden. Kan ju säga att dom som blev i särklass tjurigast närjag la fyra,fem eller ibland sex rullar var dom med högre rating. Dom med låg rating var alltid trevligare av någon underlig anledning. | |
| BBW | 2012-09-28 19:26 | |
![]() | Ah dessa "rullare". Synonym till spelare som inte behärskar något annat moment i spelet än att byta brickor tills denne kan få ut någon meningslös rullning och ändå förlora matchen med 200p. Love it! Ha nu en trevlig kväll :) | |
| boffertomte | 2012-09-28 19:36 | |
![]() | Jag brukar spela med alla som har över 500 i rating, men där drar jag gränsen, för det är oftast såna som bara tänker lämna spelet i förtid, därför deras anmärkningsvärt låga rating. "Rullare" är också rätt tråkiga men de brukar ha högre rating än 500 så dem slipper man inte med min metod. Jag spelar nästan bara panik, de få minuterna kan man stå ut med vilken aptråkig motspelare som helst om man skulle ha oturen att råka ut för en sådan. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-09-28 19:53 | |
![]() | jag nekar alla som har ett understäck för att det är så fult med understräck,sen nekar jag alla som har bokstäver i sitt nick,spelar inte heller med dom som har en bild,eller kommer från Ystad,för jag menar Ystad kan jag bara inte spela med,sen unviker jag alla med nick som har siffror av säkerhets skäl,så jag inte ska blanda ihop dom med min bank kod | |
| paddel - Ej medlem längre | 2012-09-28 19:59 | |
![]() | Nekar alla med foto på sig..nekar de som har 42 i skor..nekar de som inte kan cykla utan cykelhjälm och de som har vitlök i sin potatisgratäng..spelar helst med mig själv! | |
| Minta | 2012-09-28 20:02 | |
![]() | Instämmer helt med boffertomte. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2012-09-28 20:02 | |
![]() | Jag nekar alla vita heterosexuella. Spelar bara med minoriteter. | |
| Hinken76 - Ej medlem längre | 2012-09-28 20:05 | |
![]() | Ratingen är säkert oviktig för många, men jag ser den som ett sätt att mäta om jag blir bättre på spelet. Och jag spelar dels för att det är kul och dels för att försöka bli bättre. Som ratingsystemet är uppbyggt är det inte gynnsamt att spela mot motståndare med mycket lägre rating än en själv, därför sätter jag en gräns vid typ högst 300 lägre än mig själv. Som alla vet så kan man faktiskt ha extrem otur med brickorna, och att ägna 20 matcher åt att hämta igen ett ratingtapp pga otur är inte kul, i alla fall inte för mig. | |
| slånbär | 2012-09-28 20:35 | |
![]() | Bbw- ja du får som sagt tycka vaddu vill. Själv byter jag ytterst sällan brickor , och varför en rull skulle vara " meningslös" förstår jag inte. Det är väl ett lika meningsfullt ord som alla kortare ord också. Jag är sällan synonym mednågot annat än en som rullar mycket. Huruvida jag vinner eller ej är som sagt inte intressant men bara mina rullar brukar ge minst 150 p förutom själva ordpoängen då så jag är oftast nöjd så. | |
| Spira - Ej medlem längre | 2012-09-28 20:40 | |
![]() | Jag blev också ledsen i början när man blev nekad hela tiden. Därför spelar jag nu med alla som kommer in i mitt spel oavsett ranking. Min egen ranking går upp och ner hur som helst och jag bryr mig inte, huvudsaken är att man får roliga spel. Men jag förstår ju att vissa här bryr sig väldigt mycket om ratingen. Det måste ju vara olika. Jobbigt dock att man måste kolla upp ratingen på folk innan man går in i deras spel, det brukar jag inte orka. | |
| BBW | 2012-09-28 22:08 | |
![]() | Ja du slånbär, att du har sinnessjukt låt rating styrker väl till viss del min tes. Restar nog mitt case där. | |
| BBW | 2012-09-28 22:08 | |
![]() | låg* | |
| BBW | 2012-09-28 22:11 | |
![]() | Men bra att du är glad och nöjd iaf! | |
| Måns_E | 2012-09-28 22:26 | |
![]() | Det är tråkigt att spela trappor, även om man naturligtvis även själv har börjat så en gång i tiden. Främsta anledningen att spela mot någon som åtminstone har mer än 2000 i rating är att det blir roligare matcher. Skitbrickor mot något som har 3000 mindre i rating är frustrerande, även om man vinner matchen med 100p (det räcker ju liksom inte ändå). Sen så är det rätt så skönt att slippa fuskanklagelser också, jag tycker att ratingsystemet är bra, det innebär att man kan möta motspelare på någorlunda samma nivå som man själv är på. | |
| slånbär | 2012-09-28 22:41 | |
![]() | Bbw. Du är ju riktigt rolig du;-) ja min rating har jag inte oroat mig för direkt men så spelar jag inte med folk som har högre rating än jag själv för jag upplever att dom med högre rating oftast blir så himla griniga när man rullar mer än två gånger så det blir ju så dålig stämning i spelet då. Och omjag har enligt dig " sinnessjukt "låg rating så får man väl lov att säga att du har löjligt få rullar;-p | |
| Black Mao | 2012-09-28 23:07 | |
![]() | jag brukar neka de som har över 500 mer eller 500 mindre än mig eftersom jag vill spela jämna matcher. det har inget med rating att göra, vill bara att det ska vara spännande. att få storstryk eller att vinna för lätt är väl nåt som inträffar ändå, men man vill ju minimera den chansen. tycker jag. | |
| BBW | 2012-09-28 23:17 | |
![]() | Slånbär: Just för att jag inte rullar när det missgynnar mig. Uppskattar spel som sätter mig på fler prov än att bara få ut en massa rullar (varför man öht skulle bli imponerad av det?) | |