Spelrum
Giraffen22
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
19
Inloggade41
Mobilspel
Pågående19 916

Forumkategorier

Användare Inlägg  
bujum2012-09-29 23:34
Antal inlägg: 1750

7km till nærmaste granne. Så jag stør mig inte næmnvært, mer æn att det ær han som har sett bjørn på våran gård nær han kørde førbi, men vi såg den inte....

Hinken76 - Ej medlem längre2012-09-30 01:59
Antal inlägg: 1194

De nuvarande grannarna är hur bra som helst, men visst har man haft ett par original som grannar genom åren också. Handen på hjärtat så var man kanske inte den ultimata grannen själv heller för 15 år sedan... Kommer ihåg när hyresvärden både skickade arga brev och kom på personligt besök och skällde efter en liten fest jag anordnat.

Hinken76 - Ej medlem längre2012-09-30 02:03
Antal inlägg: 1194

En tvättstugefascist har vi dock i föreningen. Har ingen aning om vem det är, men vederbörandes arga lappar är episka.

Porla - Ej medlem längre2012-09-30 09:17
Antal inlägg: 1471

bjärt. Den grannen var ändå ganska smart. Det tipset kan man ha nytta av. (dock inte till grusgången)

mönjelilja - Ej medlem längre2012-09-30 09:20
Antal inlägg: 3613

Grannen mitt emot sprider stank i hela trapphuset. Grannen under ger ifrån sig dödsrosslingar. Grannen snett nedanför pippar högljutt. Grannen ovanför pissar med stor kraft så det låter som ett vattenfall i min lägenhet. Grannen snett ovanför bråkar med tjejen ibland och skriker och slår i dörrar.

Spira - Ej medlem längre2012-09-30 09:21
Antal inlägg: 310

Har så långt till grannarna att de inte märks men vid min gamla gruvarbetarbostad som jag nog ska flytta till har jag grannar ibland (det är fritidshus) och de är helt underbara för om jag har hunden med mig och hon går lös och missar tomtgränsen så tycker de bara det är trevligt!!!

Majaaaaa2012-09-30 10:28
Antal inlägg: 1

Jag hade en rätt sliskig vaktmästare som alltid lyckades pricka in besök hos mig precis när jag klivit ut ur duschen.

Det värsta var dock en gång när jag låg och vilade och det ringde på dörren. Jag orkade inte gå och öppna och låtsades därför att jag inte var hemma. Hörde hur brevinkastet skramlade till och tänkte att den det var hade lämnat en lapp om ärendet. Då hör jag en nyckel (!) i låset, och dörren öppnas.

"Eh, oj så du var hemma ändå.."

Det var tydligen ett jätteviktigt elnummer eller liknande han behövde, och det kunde inte alls vänta. Lät väldigt konstigt tyckte jag, speciellt när han ringde på hos grannen bredvid och när ingen öppnade sa han "jaha, då får jag försöka senare".

Känner mig inte det minsta ledsen över att jag har flyttat därifrån.

dinodog2012-09-30 10:49
Antal inlägg: 4973

Bor i rena idyllen:-) har jättebra grannar. Bor i mitten på en radhuslänlänga om 3. Båda mina grannar är +55 och är jättebra. Nu ska en av dom ut på en jordenruntresa och ska vara borta i 4 månader. Givetvis håller vi koll på huset åt dom. Skottar snö om det nu kmr någon osv.

slånbär2012-09-30 12:30
Antal inlägg: 5539

Majaaa- det där låterväldigt underligt. Så får man som fastigehetsägare/ bostadsrättsförening endast göra om det handlar om tex en vattenläcka eller om det brinner. Allt annat är olagligt oavsett om dom har nyckel eller ej.

Jag har kanongrannar, det är bara grannen vägg i vägg( parhus) som älskar sin ljudanläggning i kombo med racingspel liiite för mycket. Alla andra är trevliga men vi umgås inte. Jag har alltid haft den inställningen att grannar ska man vara trevlig mot, hjälpa vid behov, låna/ låna ut grejer ( i lagom omfattning) men inte bli kompismed och ha fester och annat med. Det har funkat fint i tretton år där jag bor nu.

Lillstölla2012-09-30 13:19
Antal inlägg: 23831

Du är inte ensam om det där Majaaa- på ett ställe jag bodde hade vi en riktig buffel till vaktmästare. Han gick in i min lägenhet flera gånger utan lov. Vid ett tillfälle var jag och pojkvännen hemma och väldigt upptagna med varandra så sket i att öppna när det ringde på dörren, så hörde vi hur det skramlar med nycklar och min dörr öppnas. Kille flög ut, halvnäck och skällde ut gubben efter noter. Han gick aldrig in till mig igen utan lov efter det tillfället.

Maradona19862012-09-30 13:23
Antal inlägg: 1801

Vi har alldeles utmärkta grannar. Vi hälsar i trapphuset och i övrigt stör vi inte varandra överhuvudtaget. Antingen är alla väldigt tysta i huset eller så är det bra ljudisolerat, för vi hör ingenting från de andra lägenheterna. Sedan är det ett par i huset bredvid som vi umgåtts lite med, det är ju alltid bra att ha någon granne som man känner att man kan låna ägg av eller som kan vattna blommorna, men i övrigt känner jag inte att jag tvunget måste umgås med folk som jag inte har något gemensamt med, förutom det faktumet att vi valt att bo på samma adress.

LadySol - Ej medlem längre2012-09-30 13:28
Antal inlägg: 33199

Jag hade världens bästa grannar förr. De flyttade in när deras tredje barn var runt ett halvår och vi blev så bra vänner att han och den de fick efter det trodde att de bodde i ett kollektiv med två ytterdörrar. Vi hade aldrig problem med att bo nära och vara vänner utan det blev istället en enorm tomhet när grannfejdmästaren flyttade in där istället. Vi är fortfarande vänner och träffas ofta, men det är inte riktigt lika lätt som tidigare.

Hillegnu2012-09-30 13:34
Antal inlägg: 710

Jag har bra grannar, en som med åren både blivit mormor åt mina barn men som också är en av de personer som betyder mest för mig. De flesta säger jag hej till. Vi är rätt måna om varandra i vårt hus på Södermalm. En av mina grannar bodde hos oss i vårat hus på Gotland när han spelade med i en teater på ön en sommar.

Nu börjar jag fundera över hur jag själv uppfattas som granne

Preta - Ej medlem längre2012-10-21 13:51
Antal inlägg: 18

Mina grannar,är så tröttsamma,dom pratar skit om dom som inte är där just på det partyt

Chemie2012-10-21 13:58
Antal inlägg: 6

Min granne högg tre pers med ett svärd i sin lägenhet. Min kille och två andra grannar gick ner och skulle kolla vad som hände, beväpnade med galgar och hammare. Då tyckte jag galgen var löjlig, men hade nog varit bäst gentemot svärdet som var modell sabel. Polis och ambulans kom väldigt fort och det var avspärrat där några veckor men sen var han tillbaka, lite creepy.

Jonniz86 - Ej medlem längre2012-10-21 15:08
Antal inlägg: 62

Fick en granne som tog förgivet att de var okej att parkera bilen på min uppfart och gräsmatta, samt ville bygga en friggebod på min tomt. När hon inte fick något som hon ville la hon istället ner otrevliga lappar i brevlådan och satt även upp en lapp på min soptunna. Efter ett år gav hon upp och sålde, fick jätte trevliga grannar som kunde acceptera tomtgränsen..

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?