Spelrum
| Giraffen | 30 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 28 |
| Inloggade | 58 |
Mobilspel
| Pågående | 19 822 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| apbur | 2012-10-04 00:18 | |
![]() | Vänsap + sexuell attraktion. Är det inte själva definitionen för en bra partner? Om det nu inte finns andra hinder, som en redan etablerad kärleksrelation. | |
| Måns_E | 2012-10-04 00:20 | |
![]() | Tja, inte nödvändigtvis. Man kan ju inse att det aldrig skulle fungera också. | |
| Lillstölla | 2012-10-04 00:25 | |
![]() | Undrar hur det ligger till, är det verkligen så att det till allra största delen är män som kan bli/vara attraherade av sina kvinnliga vänner, eller erkänner vi tjejer helt enkelt inte i lika stor utsträckning som killarna att det är likadant för oss? | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2012-10-04 01:17 | |
![]() | Det är inte så för mig. Jag har inga killkompisar jag finner attraktiva - inte en enda faktiskt. | |
| LadySol - Ej medlem längre | 2012-10-04 01:21 | |
![]() | Jag har rätt många manliga vänner. Vet inte hur många i procent gentemot mina kvinnliga vänner men det är nog ganska jämnt. Jag kan inte förneka att jag någon gång funderat på hur det skulle vara att bli intim med en eller annan, men har inte velat utforska det djupare än så. Överlag har jag dock inte varit intresserad av något mer intimt med mina vänner, vare sig manliga eller kvinnliga. | |
| Zoroastro | 2012-10-04 01:24 | |
![]() | Den optimala vänskapen är mellan en homosexuell man och en heterosexuell kvinna..... | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2012-10-04 01:29 | |
![]() | Om man är en kvinna som behöver en massa bekräftelse samt tål noll konkurrens - sure, ultimat. Men annars är väl det där mycket av en klyscha? De bögar jag känner är ganska insyltade i gayvärlden och lever ett helt annat liv än jag. Den där speglingsfaktorn som Apbur nämnde finns inte där. | |
| Kaffevåffla - Ej medlem längre | 2012-10-04 01:56 | |
![]() | Sylvia: Du har rätt i att en del gaykillar lever i sin värld, de läser bara gaylitt, ser gayfilm, reser till gay-iga resmål, går på gaykrogen, har tappat en del killkompisar in i den världen, fast alla är inte så. Det är upp till personen hur man är, om man så hårt måste identifiera sig med någon grupp att alla utanför gruppen blir överflödiga. Många identifierar sig skarpare med sitt yrke än något annat, en del jurister är riktigt sketna på det här. De kan bara umgås med kollegor privat och närmast föraktar andra. Kanske växer beteendet bort med tiden, tappade några juristpolare till klubben för inbördes beundran. Den här väldigt nära vänskapen, två tjejer emellan, har jag däremot inte upplevt eller haft behov av sedan skolåren, när man lever i en relation blir partnern den bästa vännen, i mitt fall, och i bästa fall får man väl säga. I många år var jag också enda tjejen i stora grabbgäng, vi var ute och festade och alltid undrade någon vem av de tio grabbarna som var min snubbe. När det inte var någon blev det förvånade blickar. Tider det. | |
| Kaffevåffla - Ej medlem längre | 2012-10-04 02:08 | |
![]() | Sylvia igen: Har också upplevt dilemmat med killkompisar som pysslade med dejting, medan jag själv trodde att vi var vänner. Många försvann på det sättet, vänskapen rann ut i sanden när de fattade att jag inte var intresserad. Generellt har jag varit för kass på att odla vänskap, det är en tidskrävande verksamhet, man måste bestämma sig för att satsa, precis som i en relation. Människor är inte så bra på vänskap alltid. | |
| corlini | 2012-10-04 07:34 | |
![]() | funkade inte när jag var yngre, men efter 25 - 30 sådär blev det annorlunda. jag har iaf 1 väldigt nära vän som är man som dessutom inte kan eller är intresserad av ett enda dugg av mitt yrkesområde eller intresse, skönt att bolla tankar etc och inte bli låst vid det kvinnliga perspektivet att se saker. men då min hobby, mitt intresse sedan barnsben och mitt yrke är kraftigt överrepresenterat av kvinnor så har det fallit sig naturligt att det är absolut mest tjejer man talar, umgås och blir vän med. | |
| ingson | 2012-10-04 08:17 | |
![]() | Säger det något att det nästan bara är kvinnor som yttrar sig i denna tråd? | |
| vimmelyr - Ej medlem längre | 2012-10-04 09:17 | |
![]() | Jag skiljer på vänner (sådana som står mig väldigt nära), kompisar (sådana jag träffar och gör saker tillsammans med och där det också ingår kompisars-kompisar) samt bekanta. Sedan finns det ju även skillnader inom respektive grupp. Men jag skulle nog säga att jag har högst tio väldigt nära vänner och av dem är tre tjejer. En av dessa är en barndomsvän som hängt med sedan dess, den andra en före detta arbetskompis och den tredje en före detta flickvän. Bortser man från den sistnämnda så har det aldrig varit annat än vänkärlek ("älskade vän") mellan oss. Att jag har fler nära manliga vänner tror jag hänger ihop med mer lika intressen men också att vi tagit oss mer tid tillsammans. Sedan tror jag, och det är kanske en fördom, att tjejer mer tidigt vill knyta vänskapsband. Att många av deras relationer redan på ett tidigt stadium bygger mer på det sociala, att man pratar, ger och får förtroenden och så. Medans män, och observera att jag generaliserar och utan att ha någon grund i forskning kanske, tror jag snarare GÖR saker tillsammans och sedan utvecklas det mer sakta och kanske utan att vi reflekterar så mycket över det till stark vänskap till varandra med vissa. | |
| tyko123 | 2012-10-04 09:29 | |
![]() | Jag tycker att man kan ha vänner av det motsatta könet. När jag var barn hade jag mer killkompisar än tjejkompisar. Nu är jag 44 år,särbo med en man på 40. Vi har varit tillsammans i 12 år. Sen vi blev ihop så surar han alltid så fort jag pratar med en man. Antingen har man haft ihop det med vederbörande eller så ska man inleda nåt enligt honom. Får jag vänförfrågningar på facebook från män som jag känt seden ungdomstiden så blir det tjafs. Jag säger bara: SOM MAN KÄNNER SIG SJÄLV KÄNNER MAN ANDRA. Sånt här ska man nog diskutera tidigt i ett förhållande så att inte någon ska känna sig opålitlig och "kvävd". | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2012-10-04 09:33 | |
![]() | He he, tyko. :) | |
| Sandra1990a | 2012-10-04 09:37 | |
![]() | Jag har lika många tjejkompisar som killkompisar tror jag hehe om inte mer killar men det e bara för att jag hellre umgås med killar en tjejer.. för killar e OFTAST ärligare medans brudar/Kvinnor e lömska djävlar :P hehe fast inte alla finns tjejer som e bättre än killar med.. fast skit samma :D gillar att umgås med båda könen bara dom e SANNA vänner lixom. Som sagt.. vänner växer inte på träd.. ;) | |
| Sandra1990a | 2012-10-04 09:38 | |
![]() | Allt handlar om att GE och TA you know. ;) | |
| wildman | 2012-10-04 10:01 | |
![]() | Jag har många kompisar av båda könen. När det gäller kvinnliga vänner så är det blandat med den fysiska attraktionen. Visst finns det dom jag skulle kunna hoppa i säng med rent teoretiskt, men jag vill inte det för det skulle antagligen förstöra eller komplicera vår relation. Men sen finns det sådana som jag absolut INTE skulle vilja hoppa i säng med också. Så jag tycker inte man kan generalisera. Inte i mina ögon iaf. Jag skulle tro att det där med fysisk attraktion till vänner finns hos båda könen ibland helt enkelt. Jag har också råkat ut för tjejkompisar som visats sig vilja mer än bara vara kompisar. Så det förekommer nog åt båda hållen. | |
| Lika bra | 2012-10-04 10:26 | |
![]() | Jag bildar vänskapsrelationer utifrån personliga egenskaper, inte utifrån kön. Jag anser inte att vänskapsrelationer med någondera könet är mer eller mindre intressant. Jag uppskattar helt enkelt intressanta personer, oavsett vad som gömmer sig i deras skrev. Visst, jag gillar att ligga med kvinnor, men det betyder inte att jag vill ha sex med varenda kvinna jag träffar på. | |
| le-lou | 2012-10-04 10:45 | |
![]() | tror att mina manliga vänner genom åren har velat ligga. med mig då. helt övertygad faktiskt, flera av dem har gjort taffliga försök till uppvaktning vid väl valda tillfällen, pinsamt i de flesta fall som slätats över till " jag drack lite mycket, vi är ju polare ju". hm. Killar & tjejer kan vara goda vänner, men jag tror det är vanligare att killen är fysiskt/sexuellt attraherad av sin tjejkompis än tvärtom. så det så. | |
| le-lou | 2012-10-04 10:47 | |
![]() | tillägg - tycker det säger en del att när man skaffade fast sällskap så försvinner flera av de manliga vännerna. När jag var singel så surrade di kring mig som små bin, nu kommer nån på ren slentrian och tar en kaffe en gång om året på sin höjd. | |