Spelrum
| Giraffen | 4 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 5 |
Mobilspel
| Pågående | 19 824 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| toonfisken | 2012-10-11 22:32 | |
![]() | Skänker regelbundet till loppisar , men kommer oftast hem med andra prylar ...Samlar "Bara" på tyger ... | |
| nyckelpigan_ | 2012-10-11 22:41 | |
![]() | Här har skett en utrensning av Guds Nåde! Vi har fått KBA Loppan på facebook där man gratis kan lägga upp sådant man vill bli av med. Hittills har jag sålt för drygt 12 000 sek!!! Bara grejor som jag inte använder! Tex; 10 år gammal kompaktstereo, vattenskidor, VHS filmer, plastblommor, mjukisdjur, 4 cyklar i hrm - väldigt befintligt skick, några ytterplagg knappt använda, webkamera, dvd skivor - tja allt möjligt! | |
| slånbär | 2012-10-11 22:44 | |
![]() | Ger helst bort grejer som är ok. Vi har gett bort barnens urväxta kläder till folk vi känner. Då är det kläder som är hela och snygga . Gett bort cyklar och andra barngrejer. Ena sonens första elgitarr med förstärkare gav vi bort till en familj vars barn ville lära sig spela men dom hade absolut inte råd, dom hade fem barn och pappa jobbar som städare. Snacka om att dom var lyckliga, passade samtidigt på attge dom hans första synt också. Han har köpt bättre grejer själv och dom gamla låg på vinden. Han tyckte det kändes bra att veta att grejerna kom till andra barn som vill lära sig spela. Jag är rätt bra på att rensa ochslänga annars men så flyttade jag ganska många gånger innan vi slog oss ner där vi bor Janis- vimmelmyr och jag kommenterade att Ttiittii hade kopierat några inlägg rakt av utan att på något sätt antyda att så var fallet. Vinu. Dom senaste åren har jag dock sparat mycket eftersom båda ungarna snart är på väg att flytta och då kommer hyllor, glas, kaffebryggare, kastruller och annat krafs komma väl till nytta igen. Så nu väntar jag bara på att älste sonen ska skaffa sin lägenhet så jag kan röja vinden. | |
| slånbär | 2012-10-11 22:46 | |
![]() | Skulle dock aldrig kunna tänka mig att lägga ut grejer på tex blocket för att dra in pengar på dom. Jag ger hellre bort det jag inte behöver till någon som faktiskt behöver grejerna men inte har råd. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-10-11 22:46 | |
![]() | vhs filmerna,har jag slängt i plaståtrvinningen,ångrar mig nästan, skulle ha virkat något av banden i stället | |
| Lillstölla | 2012-10-11 22:48 | |
![]() | Är lite av en hamster dessvärre, svårt att slänga saker, även sånt jag hittat nu när jag faktiskt börjat röja på vinden och hittar grejer jag glömt att jag hade bär det emot att kasta det. Har helt klart svårast att slänga böcker, har varit hård mot mig själv nu för har rensat undan en del. Hittat böcker efter min mormor, de är sjukt svåra att göra sig av med. Och ungdomsböcker mamma hade när det begav sig, de var inte lika svåra att slänga :P Tänkte mig ha en loppis till våren sen, kanske få in några kronor. Mycket skänker jag med, har släktingar som har kontakt med ett barnhem bland annat i Estland och allt som är helt och fint och som kan komma dom till nytta vad det gäller kläder, leksaker och skrivmaterial ger jag bort. Jag har av nån *host host* oförklarlig anledning väldigt många tomma block... | |
| Aquila1 | 2012-10-11 22:54 | |
![]() | Böcker har jag hur många som helst....... älskar böcker. | |
| vita_syrener - Ej medlem längre | 2012-10-11 22:54 | |
![]() | Kristallkronan sålde jag på bryggan (hade slagit huvudet eller smalbena på den annars) Sedan ett minutiöst val av vad jag behövde. Resten skänkte jag bort eftersom jag bor i ett comakt living (husbåt) Annars har jag varit en hamster men en sak in och en sak ut är mitt motto. Fast nu undrar jag om jag svarade på frågan? | |
| Mouche - Administratör | 2012-10-11 22:56 | |
![]() | Jag har en hel källarvåning och en lika stor vind som det ligger mängder av gamla hemvävda dukar, mattor, dockor med smått äckliga glasansikten, böcker, porslin i mängd, karotter, kastruller, kläder från förra seklet eller så, en spinnrock, bokmärken, leksaker antagligen från tidernas begynnelse med mera, kvar efter de förra ägarna till gården på! Jag ångrar bittert att jag inte propsade på att bråten skulle röjts upp direkt. Jag ska ta mig i kragen och skänka bort alltsammans. | |
| vita_syrener - Ej medlem längre | 2012-10-11 22:57 | |
![]() | Jag sparar på livserfarenheter och kärlek. | |
| Lillstölla | 2012-10-11 23:05 | |
![]() | Jag kommer gärna och tar mig en titt på de sakerna Mouche ;) Låter som väldigt intressanta grejer :) | |
| Mouche - Administratör | 2012-10-12 00:16 | |
![]() | Bra idé... Jag är minst sagt ointresserad av det där och jag har varken tid eller lust att ta itu med det. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-10-12 07:30 | |
![]() | kanske skulle jag ta hem en dumper ett helt flak och bara ösa ut saker,hur mycket böcker kan jag ha?barnböcker i drivor,kläder lämnar jag på loppis hela tiden det var Tess som beordrade mig tror jag,1980 började jag tömma ett hus som skule säljas 1999 gav jag upp och sålde huset med all bråte kvar,o tch den bråte jag plåckade ur det huset hamnade förståss här,någondag ska jag anstränga mig och tag i det här | |
| Bitte - Administratör | 2012-10-12 07:38 | |
![]() | Man ska rensa med jämna mellanrum och egentligen finns det inga bra att ha saker. Även om min man kan tycka det jag städade/rensade två av hans domäner i sommars och hmm jösses vad jag kastade.. Bitte | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-10-12 07:55 | |
![]() | du är klok du Bitte | |
| Maja G | 2012-10-12 08:01 | |
![]() | jag sparar inte på något. Säljer eller skänker bort det jag inte vill ha. Slänger sånt som är trasigt. Köper gärna saker jag behöver på loppisar. Imorgon ska jag t e x hämta en helkroppsspegel med svart ram för 150 kr | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-10-12 08:26 | |
![]() | jag börjar bli som min morfar,han bor i ett flerfamiljshus,och han har gamat till sig 4 källar utrymmen,som han fyllt med bra ha grejor,morfar är gammal nu,och han lever fortfarande som han har 200 år kvar att leva,full med liv och projekt | |
| Biggalo | 2012-10-12 12:22 | |
![]() | Jag har sparat på barnens leksaker och nu visar det sig att de är bra att ha till barnbarnen. En del har ju legat i 25- 30 år. Sen har jag massvis med böcker. Böcker är ju en förbrukningvara så varför har man dom kvar, de samlar ju bara damm. (undantaget barnböcker då som man läser hur många gånger som helst. Massor med ytterkrukor har jag också. | |
| Hillegnu | 2012-10-12 12:26 | |
![]() | Jag behöver inte tänka på det. Min man sparar sina egna och slänger mina | |
| blue_moon | 2012-10-12 12:35 | |
![]() | Joodå Bitte, det finns mängder av bra att ha-saker! Jag har skåpen fyllda av sådana och behöver sällan eller aldrig gå och köpa när jag är i akut behov av något. Problemet är bara att HITTA det jag VET att jag har, någonstans. :) | |