Spelrum
| Giraffen | 17 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 16 |
| Inloggade | 33 |
Mobilspel
| Pågående | 19 916 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| mönjelilja - Ej medlem längre | 2012-10-13 20:49 | |
![]() | Diss. Fult och fel på alla sätt. | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-10-13 20:57 | |
![]() | Tycker varken kaninpäls som dekoration på en väst eller boll på en mössa känns speciellt snyggt, däremot känns just kanin bättre än många andra sorters päls. | |
| Megaherz | 2012-10-13 21:07 | |
![]() | Om djur slaktas känns det "onödigt" att kasta bort pälsen. Frågan är väl om djurhållningen är ok. Själv tycker jag inte det är fint, skulle aldrig bära päls och diggar fleather! Har två chinchillor och kan inte förstå att man skulle vilja göra mössa av mina älsklingar.. | |
| Le_Moes - Ej medlem längre | 2012-10-13 22:04 | |
![]() | Nä men 1 miljard käkar dina älsklingars kusiner.. så | |
| jellyflower | 2012-10-15 13:36 | |
![]() | Kaninpäls är av låg kvalitet. Om den inte sitter på en kanin, för då funkar den ju utmärkt. Jag har en kanin. Han ska inte bli en väst. | |
| jellyflower | 2012-10-15 13:40 | |
![]() | corlini, min kanin är inte korkad. Han är faktiskt uppfödd för att vara just go, emedan han är en sk kelkanin av rasen dvärgvädur. Han går på låda och jag betraktar honom därför som hygienisk. Jag förstår inte varför man skulle döda djur för att du inte tycker att de är goa eller snälla (eller hygieniska!). Hur snäll och go är du själv? Vill du bli en väst? | |
| tina_haxa | 2012-10-15 18:34 | |
![]() | Han man läderskor och skinnsoffa kan man ha kaninpäls... Vi som äter kött ska naturligtvis ta reda på så mycket som möjligt av de djur vi slaktar | |
| PP1986 | 2012-10-15 19:12 | |
![]() | Kaninväst skulle jag nog inte ha. Jag klarar mig med Coyote pälsen på min Canada Goose jacka! :-) | |
| Alog | 2012-10-16 10:34 | |
![]() | Blev mest lite fundersam varför ingen tycks reagera på begreppet "rysshora". Är det nu plötsligt ok att använda tillskriva vissa nationaliteter viss smak eller visst utseende? | |
| UllaBrie | 2012-10-16 12:16 | |
![]() | Nej, av det enkla skälet att jag inte tycker det är snyggt. Päls är för mig "gammal tant" oavsett hur eller vem som bär det men det beror kanske på att under min uppväxt så var det just gamla (rikare) tanter som bar päls. Men visst; äter vi det så är det tacknämligt om man använder hela djuret. Testade kanin på kanarieöarna (en av deras "nationalrätter") och det var helt ok, ungefär som kyckling men fetare och en himla massa mera ben. | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-10-16 12:19 | |
![]() | Coyotepäls skulle jag absolut inte ha, antar att resten av djuret går till spillo där. | |
| boffertomte | 2012-10-16 12:58 | |
![]() | Coyotepäls brukar väl betyda kinesisk hund. | |
| boffertomte | 2012-10-16 13:11 | |
![]() | Tina_haxa: Apropå att man kan ha kaninväst om man har skinnsoffa och läderskor: Kör man bil så kan man väl röka också och slänga miljöfarligt avfall i skog och mark. Det är viktigt att man gör antingen eller. Antingen villkorslös vegan i ett ekohus eller så måste man resursslösa järnet med både petroleum och kärnkraft och slänga massor av fullt ätbar mat och huvudsakligen livnära sig på kycklingar och grisar från vidriga djurfabriker. För det är liksom viktigt att vara konsekvent. Kan en ko dö för min soffas skull så är det lika bra att jag har ihjäl några kaniner också? | |
| le-lou | 2012-10-16 13:37 | |
![]() | lite ot här nu men kaniner är ett otäckt litet djur. varenda kanin jag hört talas om har varit aggressiv och bitit folk o fä, och den enda kontakt jag haft med en sån var dels den jag hade som husdjur när jag var liten, en dum ide som slutade med ett läkarbesök för både mig och kaninen, och sen har jag ätit dem. De är goda att äta. Så visst kan man använda deras päls också. | |
| jellyflower | 2012-10-16 14:37 | |
![]() | le-lou, min kanin är snäll som ett lamm och biter ingen. Du kanske inte var snäll mot din kanin när du var liten. Att den bet dig tyder på att du kanske inte alls var något rart litet barn. Men har kaninerna hämnats genom att börja äta elaka små flickor? Nä. | |
| le-lou | 2012-10-16 16:00 | |
![]() | jag var ett väldigt snällt barn, kom inte och säg nåt annat. Att den bet mig tyder på att kaniner är onda djur, de är opålitliga och dessutom inte särskilt söta (det är pälsen som gör de söta, en flådd kanin är skitful). | |
| le-lou | 2012-10-16 16:01 | |
![]() | Jag skulle råda dig att ta ditt förnuft till fånga och skaffa hund el katt istället. Ett seriöst och välmenat råd från en kaninälskare till en annan. | |
| jellyflower | 2012-10-16 16:21 | |
![]() | Jag är väldigt söt i min hud och skulle nog förlora betänkligt mycket i charm om jag blev flådd. Misstänker att så även vore fallet med dig. Var noga med att huvudet är kvar när du köper middagskanin. Annars kan det vara flådd katt de lurar på dig och kattkött är väldigt segt och besvärligt. | |
| Leopardhonan | 2012-10-16 16:45 | |
![]() | knappast att kaniner på pälsfarmar sitte ute i en bur och har det frid och fröjd och mumsar på sin morot.... PälsFARM- säger det ngt? Kolla hur chinchillor, minkar och t.ex blårävar lever! Fy fan säger jag att människan är så egoistisk bara för en töntig trend.. Skaffa fuskpäls om ni absolut vill ha päls.. Använda resterna? Päls används inte som rester, dom farmas fram för att just användas enbart som päls till kläder o dylikt. Däremot skinn på djur är rester som annars skulle slängas och används istället. Finns en bra dokumentär som visar skillnaden, nyttigt att se och väldigt intressant. Förresten, ni som tycker att man kan behandla kaniner hur som helst t.ex, skulle ni gilla om er lilla chihuahua, eller rottweiler skulle sitta i en bur på 2 meter tillsammans med ett flertal hundar? Har väl inte med intelligensen på djuret att göra hur man misshandlar djur för att sälja pälsen? Skulle kunna tänka mig att köpa päls, endast OM dom fick leva ett värdigt liv, inte äter på varandra, står utan mat och behandlas som luft. Nyp dig själv i armen- känns det? Undrar om ni själva skulle vilja leva så här? Människor är vidriga ibland. Giriga, allt för att få tjäna pengar. Totalt oempatiska psykopater tydligen. | |
| le-lou | 2012-10-16 17:00 | |
![]() | jellyflower, du tar det så personligt stackars människa om du inte tillåter mig ha en åsikt om en djurart utan att göra allvarliga personliga påhopp, så här en tisdag mitt i veckan. Bara för att du har ett kaninskrälle hemma (vad nu vuxna människor har kaniner som husdjur för, trodde det bara var barn) så betyder det inte att alla måste älska dessa kritter. | |