Spelrum
Giraffen | 28 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 2 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 23 |
Inloggade | 53 |
Mobilspel
Pågående | 20 152 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Gunilla _ | 2012-11-13 18:50 | |
![]() | Minns som igår min märklige samhällslärare som förtretat berättade om att han inte fått göra avdrag för sin ryggsäck i deklarationen. (Han var mellan 80 och döden då tyckte jag. Han är visst fortfarande lärare på samma skola.) Minns tyvärr också min förhatliga syslöjdlärare; efter att strykjärnet jag använde kortslöt och sladden började brinna blev hon ännu jävligare och sänkte mitt betyg(!) Har en viss strykskräck numer. Tur jag hade fantastiska lärare i flera andra ämnen (och klassföreståndarna framförallt) på högstadiet. Värre var det på gymnasiet... | |
jonisk - Ej medlem längre | 2012-11-13 18:57 | |
![]() | Åh, jag hade också en förjävlig syslöjdslärare. Jag misslyckades med en fleecejacka för att hon tvingade mig att sprätta den; hon tyckte jag sytt fel, vilket jag inte hade (och såklart påpekade). Jag fick en tvåa i betyg. Fem år senare kom jag in på tillskärarakademin dock, så helt tappad i sömnadens ädla konst är jag inte. | |
Ida-Fina | 2012-11-13 19:22 | |
![]() | Det jag minns starkast när det gäller MIN syslöjdslärare, är att hon lät mig komma hem till henne på kvällstid och sy färdigt en kudde i form av en sköldpadda som jag ville ge min mamma i 40-årspresent och inte skulle hinna göra färdig på lektionerna. Jag minns så väl hennes kök där jag satt och sydde, hennes varma hand på min axel och hennes snälla, sorgsna ögon när hon såg på mig. Jag hann få kudden färdig och var så stolt när mamma öppnade paketet på sin födelsedag. Jag var elva då, och tre veckor senare gick mamma bort i sin cancer. Jag är evigt, EVIGT tacksam för vad min lärare gjorde för oss den gången, en liten sak kan tyckas, men ack så medmänsklig och så viktig för mig! | |
Maja G | 2012-11-13 21:05 | |
![]() | Jag kom ihåg när vi gick i fyran och vår klass skulle sjunga på skolavslutning. Vi övade och övade i flera veckor, men det lät inte bra tyckte fröken Nora... till slut så pekade hon på mig och sa: Annikalilla, kan du vara tyst en stund? Oh jag tystnade och hon sa: -Nu låter det ju jättebra!! Den här historien berättade jag på vår senaste klassträff. Då säger en annan tjej precis likadant?! Undrar om fröken Nora sa det till oss båda två, eller har minnet förvrängts hos någon av oss?? | |
recidivfara - Ej medlem längre | 2012-11-13 21:51 | |
![]() | Det var roligt att tjuvröka. | |
125478 - Ej medlem längre | 2012-11-13 23:26 | |
![]() | På fredagarna i mellanstadiet turades vi om att fixa något gott fika. Väldigt ofta gick vi och handlade någon kakmix som vi sedan tillagade och bjussade övriga i klassen på. Många gånger när man var kvar efter skolans slut stod vi och geggade ihop en smet av det vi kunde hitta i klassrummets skafferi, men det var inte lika många gånger som det blev gott... | |
125478 - Ej medlem längre | 2012-11-13 23:37 | |
![]() | Ett sånt där mellis kom jag och tänka på... På matbrickor hade de vispad grädde och sen bananbitar och persikohalvor som svampar. Dekorerat med chokladsås. Gott var det i alla fall och lite gulligt! :) | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2012-11-14 08:53 | |
![]() | jag mins lukten av "mat"utanför bamba någonting som gjordes i stora långpannor något gult geleit med små fläskbitar i ,gick igenom skoltiden levde på kålrot och vitkål | |
125478 - Ej medlem längre | 2012-11-14 12:56 | |
![]() | Jag har alltid tyckt att maten varit i skalan från helt okej till mycket god i skolan. Men jag har aldrig varit särskilt kräsen heller. | |
JesusGudsson - Ej medlem längre | 2012-11-14 14:15 | |
![]() | vi hade en otroligt bra sammanhållning i klassen, både tjejer och killar, när det kom till att mobba... ja den enda som stod utanför sagda sammanhållning. Ljuva skoltid. | |
SylviaPlath - Ej medlem längre | 2012-11-14 14:33 | |
![]() | Fy fan vad vidrigt. Jag var aldrig en mobbare, jag var självgående och kritiskt tänkande då som nu. Att minnas det får mig att bli stolt över mig själv för ett ögonblick. | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2012-11-14 14:43 | |
![]() | jag minns också en kille Tomas som alla var dumma emot dom gick över alla gränser han var kraftig och hade glasögon,jag ställde upp till 110%,en gång vi skulle ha syslöjd fröken var försenad,vi stog i koridåren slagen eskalerade glasögonen åkte i golvet jag talade om vilka idioter dom var som inte lämnade tomas ifred,jag sprang till lärar rummet och sa att dom var dumma mot Tomas ingen kom,dagen efter så kom hans mamma till skolan och skälde,inget blev bättre,Tomas blev mobbad hela skoltiden,när det var återträff så tackade Tomas nej till att komma han hade inget gemensamt med dom andra jag tackade också nej | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2012-11-14 14:44 | |
![]() | jävla lärare som såg det och inte gjorde något morr | |
-FaMo- - Ej medlem längre | 2012-11-14 15:07 | |
![]() | Va 17 e Bamba? | |
125478 - Ej medlem längre | 2012-11-14 15:07 | |
![]() | Matsal | |
125478 - Ej medlem längre | 2012-11-14 15:09 | |
![]() | sv.wikipedia.org/wiki/Bam ba | |
-FaMo- - Ej medlem längre | 2012-11-14 15:26 | |
![]() | ok... aldrig hört | |
jonisk - Ej medlem längre | 2012-11-14 15:29 | |
![]() | Bra där, Sylvia. Jag var mobbad, men came out on top i slutänden. Finns dock inte mycket som är vidrigare. | |
JesusGudsson - Ej medlem längre | 2012-11-14 15:43 | |
![]() | jag var en mobbare, japp. Inget att vara stolt över men så var det. Däremot så har jag växt till mig sen dess och kan vara man nog att säga ärligt hur det gick till istället för att hitta på historier där jag har nån slags hjälteroll som bara är önsketänk. | |
peter | 2012-11-14 16:00 | |
![]() | Mitt svar blir i diktform...kändes bra att svara så just idag :-) : --------------- minns väntan oron och de ljusa salarna; hur drömmandet i cirklar genom luften bar 70-talet under sina vingar en barndom en ungdom gitarrackord som pyrde i rökrutan mot vuxenskapet och all vinterfodrad trygghet var självklar under de utsvängda hur hjärtat lämnade och behöll även de som blev kvar ---------------- | |