Spelrum
| Giraffen | 4 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 5 |
Mobilspel
| Pågående | 19 824 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-11-17 17:16 | |
![]() | hundbiten,det tror jag på,lektioner i skolan eftersom föräldrar iaf många av dom glömt hur man gör,förra helgen så hamnade en jänta på sjukhus hon var 16 föräldrarna går till tidningen och tycker sjukhuset är bedrövligt som inte hört av sig till hemmet,men föräldrarna märkte inte att flickan var borta i 2 dagar inte har dom vett att skämmas heller | |
| Minta | 2012-11-17 18:20 | |
![]() | uffew, nej naturligtvis är det inte hundägarens fel att kvinnan blir misshandlad. Men, när det nu finns sådana idioter som sparkar på en bunden hund eller stjäl den är det väl ett bra råd till hundägare att inte binda sin hund utanför en butik t.ex. Man kan inte rehabilitera alla dårar, men man kan ta ansvar för sin hund. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-11-17 18:35 | |
![]() | jag har varit med om något liknande 3 tonårskillar var så elaka mot en kvinna och hennes hund utanför en affär kvinnan gret och pojkarna gick på,eftersom jag är som jag är så gick jag dit och talade om för pojkarna vad jag tyckte om deras betende,och ringde hem till den ena killens mamma och talade om hur han betett sig,mamman skälde ut mig och sa att jag inte hade något att göra med hennes son,och senare blev han narkoman och lite kriminell,bara för ett år sedan så skämdes han då han såg mig,nu har har jag med honom att göra eftersom han går på möten och börjat ett nytt liv,och han har berättat hur rädd han blev för mig då jag talade med homom den där gången utanför mat affären,och jag förklarade att jag tyckte det var fult gjort att gå på en person på det viset och skulle det hända igen skulle jag göra samma sak,ett stort problem är föräldrarna eller det största problemet är föräldrarna som inte har koll på sina barn,det är en skyldighet man har till barnen är vuxna men många tycks ha glömt det | |
| uffew | 2012-11-17 18:39 | |
![]() | Visst är det för jävligt att man sparkar på hundar. Det som gör mig upprörd är att man ge sig på en tant på 90 år, ge henne en käftsmäll och när hon ligger ner börjar tre stycken sparka henne. Brist på etik och moral? Mer troligt en blandning av amfetamin och rohypnol eller liknande. | |
| limpan__2 | 2012-11-17 18:43 | |
![]() | Har det verkligen hänt? Skulle ingen ha uppmärksammat det och hur smidigt kan en tant på 90 resa sig efter att blivit sänkt av ett knytnävsslag och sen sparkad på? En jäkla krutgumma kanske... Men att det är chockerande om/när det händer håller jag med om! | |
| uffew | 2012-11-17 18:47 | |
![]() | Nåja 87-åring www.aftonbladet.se/n...57 93603.ab | |
| limpan__2 | 2012-11-17 18:51 | |
![]() | Ja det ändrar ju på allt... | |
| Vendela34 | 2012-11-17 18:51 | |
![]() | Ja, människan idag är en frukt av det skitsamhälle som skapats. Det kommer inte att bli bättre - tvärtom. Kan tyvärr inte öppet avslöja min övertygelse om varför vi har det samhälle vi har - det är munkavle på för oss som har en avvikande åsikt än den gängse. Idag har vi ingen ÖPPEN diskussion - vi ska helst stöpas i samma form. Jag är så pass gammal så jag var med på 50 och 60-talet innan det brakade utför. Ungdomen av idag har inget att jämföra med och tycker att vi som säjer att det var bättre förr är bara mossiga och bakåtsträvande. Vi har det samhälle vi förtjänar! | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2012-11-17 18:53 | |
![]() | Jag hoppas att förövarna får så mycket stryk att de inte kan stå på benen. Förlåt men såna här saker gör mig vansinnig. Att ge sig på en bunden hund och sen en gamling tyder på att man njuter av någons hjälplöshet. Då har man förbrukat sin egen mänsklighet. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-11-17 18:54 | |
![]() | Så pinsamt | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2012-11-17 18:54 | |
![]() | Vendela, vad är det du insinuerar? Vem/vad hindrar dig från att spekulera? | |
| SkySpy_ | 2012-11-17 18:56 | |
![]() | Men frågan är varför blev det som det blev. Varför var det bättre förr, egentligen? Jag har inget bra svar på det, men känner ju också att det går utför. Många mår dåligt och fler och fler brotts begås. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-11-17 18:57 | |
![]() | www.youtube.com/watc...1l vMJ-l0_A | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2012-11-17 19:04 | |
![]() | Vet vi att ingen hjälpte? Kanske ingen som såg. Sen var det väl så att kvinnan berättade om det inträffade först några dagar senare. Då försvann ju en hel del info, tyvärr. Blir svårare att hitta förövarna. Generellt köper jag inte bättre-förr-retoriken. Människan är densamma i alla tider, möjligen är vi mindre barbariska nu. I äldre tider var våld en naturlig del av tillvaron på ett annat sätt. | |
| So_open_mind - Ej medlem längre | 2012-11-17 19:06 | |
![]() | i andra länder hade dom hängt dom typ på än gång,men sverige med sina löjliga lagar,mata dom till lejonen eller nåt | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-11-17 19:11 | |
![]() | våld föder våld | |
| SkySpy_ | 2012-11-17 19:15 | |
![]() | Ska jag svara enkelt på vad jag tror det beror på så är det helt enkelt brist på straff och tillrättavisningar. Redan från uppväxten behövs ordentligt med påföljder om man gjort något fel, inte bara massa prat och nä så får du inte göra. Utan ett ordentligt straff. Ett straff som sätter spå undermedvetet och påverkar. | |
| Lill-IT | 2012-11-17 19:17 | |
![]() | Eller så är det tvärt om..brist på kärlek i samhället. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-11-17 19:20 | |
![]() | hoppas du inte har barn sky,det är helt klart brist på kärlek det beror på | |
| SkySpy_ | 2012-11-17 19:20 | |
![]() | Ja men vad kommer den bristen av? Har man aldrig haft möjlighet att få reda på vad kärlek är så kan man inte förhålla sig till kärlek heller. Menar bara att tydliga linjer i uppväxten är bra.. Svart och vitt. Bra eller dåligt. Ordentlig tillrättavisning om det är befogat men samtidigt villkorslös kärlek. | |