Spelrum
| Giraffen | 57 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 35 |
| Inloggade | 94 |
Mobilspel
| Pågående | 19 828 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-11-25 19:16 | |
![]() | The universal pickup-line of betapet. | |
| Aquila1 | 2012-11-25 19:20 | |
![]() | Skulle kanske kunna vara kk? | |
| nilsmeister - Ej medlem längre | 2012-11-25 19:26 | |
![]() | ok, så man har halva inne om man öppnar med "hh"... smidigt! | |
| hfranke | 2012-11-25 21:14 | |
![]() | Och vad betyder hh??? Jag tycker det är lite jobbigt att folk inte orkar skriva ut hela ord. Själv la jag en gång upp en profil på en dejtingsida där jag började med att skriva att jag inte svarar på meddelanden om sex eller att jag inte var intresserad av att vara någons brud vid sidan av en ev fru. Fick säkert 200 svar varav ca 180 enbart handlade om sex. Hur övertydlig ska man behöva vara? | |
| nilsmeister - Ej medlem längre | 2012-11-25 22:02 | |
![]() | du kan ju börja med att dela med dig av profiltexten du använde... ;-) | |
| hfranke | 2012-11-25 22:56 | |
![]() | nilsmeister menar du vad JAG skrev eller var det till någon annan inlägget var menat? Jag skrev precis det jag skrev ovan. I övrigt skrev jag väl bara att jag var en typ normal ensamstående trevlig 45årig morsa som pluggar. Hur man får det till en desperat annons efter att ha sex är för mig rätt svårt att förstå. | |
| nilsmeister - Ej medlem längre | 2012-11-25 23:11 | |
![]() | ok, inget man kan använda själv alltså! ;-) | |
| hfranke | 2012-11-25 23:38 | |
![]() | Det beror ju på. Är du ensamstående mamma, pluggar och är 45 bast så funkar det ju :) Konceptet funkar ju annars. Kön, barn, sysselsättning och ålder. Ska för övrigt sitta som bitter nucka på hemmet om 40 år :D Verkar vara slut på lämpligt avelsmaterial och ett överflöd av mentala kalhyggen. Typ. Fast man kanske är för kräsen. Vill att folk ska kunna stava hyggligt rätt, ha någorlunda sunda åsikter, halvbra människosyn... | |
| nilsmeister - Ej medlem längre | 2012-11-25 23:55 | |
![]() | en kille hade varit överlycklig med ditt "ratio"... det blir svårt att köra den profilen för min del tyvärr, då får jag verkligen skarva om man säger så! ;-) | |
| BlackMirror | 2012-11-26 00:02 | |
![]() | "...Och det är lite synd att det är en sådan ytlig värld där. Trots att jag själv kanske ligger på 7/10 och består av en massa spännande aspekter som människa, så är det ju meningslöst om man ändå inte får till en konversation. Då är det istället de där långa mörka grabbsen som tar hem spelet (enligt en tjejkompis till mig)." Vad är det för dejtingsidor du syftar på här? | |
| SnappyT - Ej medlem längre | 2012-12-04 12:08 | |
![]() | Varför skulle det vara något fel eller igentlig skillnad att träffa nya vänner på nätet eller på krogen? Återfinns såklart för å nackdelar med båda.... Tror ändå det blir lite avdramatiserat i ett spel för dem som tycker dejtingsajter är utsatta. | |
| SirMattBusby | 2012-12-04 12:29 | |
![]() | Betapet verkar ju vara bästa dejtingsidan, finns ju en gemensam nämnare allafall...haha | |
| Snuskhumra | 2012-12-04 22:05 | |
![]() | Att nätdejta har både sina för- och nackdelar. Personen ifråga kan ju utge sig för att vara någon annan, men just fenomenet med att det är en köttmarknad är inte värre än IRL, för att inte tala om krogen (för att ge ett exempel). Jag har nätdejtat, och är inte ytlig på det sättet, men klart att det måste finnas attraktion (sen måste inte killen vara fotomodell för det, alla har vi olika smak).. Jag ger tummen upp för nätdejting! :-) | |
| MrElgh | 2012-12-12 15:13 | |
![]() | Kollar man de svenska dejtingsidorna på nätet så har de en enastående förmåga att finnas utomlands. Fungerar de eller är det bara ett sätt att lura av folk sina pengar? Själv har jag ingen aning men det verkar vara ett bekvämt sätt om det är seriöst... | |
| pabster1 | 2012-12-12 17:30 | |
![]() | Problemet en del snygga tjejer har är att de är jobbiga krävande och ibland även puckade. Vi killar är jätte attraherade men vill inte bjuda på mer än 1 frukost. Så jo bilden har betydelse men i längden är det någon du vill äta tusentals frukostar med den du söker och då säger en bild rätt lite. Däremot måsta man vara attraherad och det märker man när man ses och där ingår också mer än utseende. Jag tänder tex på smarta tjejer de andra tråkar ut mig i längden. Min erfarenhet av dajtingsidor är att en hel del tjejer letar KK där i form av ett oseriöst förhållande. | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-12-12 17:35 | |
![]() | Swings both ways det där, tror jag. | |
| Gurli | 2012-12-12 17:43 | |
![]() | Min erfarenhet av datingsiter är... jag la ner lite jobb på att få till en profil som skulle förmedla vem jag var och de som tog kontakt var alla möjliga men de flesta skulle jag säga verkade klart seriösa och dessutom trevliga. En del skrev massor och många var mycket fåordiga. INGEN pratade om sex. | |
| broglo | 2012-12-12 21:25 | |
![]() | Håller med Sylvia och Gurli. Min erfarenhet är att bilden säger en del (inte nödvändigtvis om hur personen ser ut varje stund IRL, men vilken stil han/hon eftersträvar), men att presentationen säger mycket. Tråkig, opersonlig presentation som var tung av klyschor fick inget meddelande av mig. Oväntade uttryck och personlighet gjorde mig nyfiken, nästan oavsett hur fotot såg ut. Attraktionen vet man ju inget om innan man har setts, men om det finns en intressant person bakom datorn kan man lista ut en hel del om. Jag hade själv en presentation som sa en del om mig (tror jag) och fick sällan några skamliga förslag. Gick på en hel del dejter som inte ledde någonvart, men var kul ändå och träffade slutligen mannen jag nu är gift med. Jag tycker att det är ungefär samma sak att ses på krogen eller på nätet: i bägge fall gäller det att kunna se bakom fasaden, det är bara olika fasader som visas upp på krogen resp. nätet. | |
| MrElgh | 2012-12-12 21:52 | |
![]() | Fasen om man inte skulle testa nåt sånt här och se vad det leder till... För det verkar tydligen som om allt inte är bluff&båg efter vad jag läser här. Tips på bra och seriösa sidor mottages :-) | |
| Gautama | 2012-12-13 20:50 | |
![]() | Har varit med i omgångar och mest träffat idioter..., folk som vill att jag ska använda de till slavar, folk som ber mig skita ner mig för att jag inte svarar, folk som vill ha sex enbart trots att jag skrivit att jag söker en seriös relation..., men jag kan ha haft otur.-) Har ju hört att en del har träffat kärleken där..., men för mig blev det bakslag. Jag är färdig med dejtingsidor för gott:-) | |