Spelrum
Giraffen | 36 |
Krokodilen | 4 |
Elefanten | 2 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 22 |
Inloggade | 64 |
Mobilspel
Pågående | 20 238 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
mrperfect | 2012-11-29 20:40 | |
![]() | Jag känner honom inte så jag vet inte, men han jobbade visst som snickare. Hans farsa ville inte veta av honom och endast Gud vet hur hans morsa blev på smällen. | |
Jochen777 | 2012-11-29 21:08 | |
![]() | vägen, livet, sanningen. | |
nippertippan | 2012-11-29 21:11 | |
![]() | Säger som Jochen777. Han är vägen, sanningen och livet <3 | |
mackeman272 | 2012-11-29 21:12 | |
![]() | Håller med Jochen777 | |
recidivfara - Ej medlem längre | 2012-11-29 21:13 | |
![]() | Jag tycker väl rätt bra om Jesus. Men jag hänger hellre med mer muskulösa alfahannar. | |
solros79 - Ej medlem längre | 2012-11-29 21:13 | |
![]() | Jag har alltid haft en god relation med Jesus, som sann kristen person jag är. Jag har ett halsband med Jesus på. | |
recidivfara - Ej medlem längre | 2012-11-29 21:17 | |
![]() | Jag ogillar att han skulle vara den enda vägen till frälsning, grunden i kristen tro. | |
nippertippan | 2012-11-29 21:20 | |
![]() | I och med att det var Jesus som dog för oss, så går vägen till frälsning genom Honom. | |
slånbär | 2012-11-29 21:22 | |
![]() | Det är tämligen belagt av historiker och vetenskapsmän att personen Jesus har funnits. Det var ju på den tiden inte särskilt ovanligt med predikanter som drog runt och talade till folk. Vanligt folk var ju på den tiden och i den trakten förtryckta inte bara av den ockuperande makten Rom utan även av den Judiska överklassen med rabbinerna i främsta ledet. Jesus var väl ovanlig på det sättet att han predikade mycket om vikten av att behandla andra människor med körlek och respekt vilket inte var så vanligt då kanske. Man bjöd liksom inte in leprasjuka och prostituerade till sitt hem. Han var väl mer av ett orosmoment rent politiskt också och det slutade ju som vi vet med avrättning. Huruvida han var Guds som eller inte är ju enbart en fråga om tro. Själva religionen Kristendomen hade ju några svåra år därefter men växte ju sig starkare och till slut insåg ju den romerske kejsaren Konstantin på 300 talet att det var bättre att ha dom med sig än emot sig och såg till att stoppa förföljelserna och avrättningarna av Kristna och kallade samman dom kristna biskoparna till det ett möte i Nicaea år 325 där man så att säga drog upp riktlinjerna för hur religionen skulle utformas och så småningom även vilka böcker som skulle ingå i nya testamentet. Bla annat så anammade man historien om jungrufödseln då den iden fanns i den Romerska traditionen (den finns i en massa andra religioner också för övrigt) och det passade bra för då kände folk som inte var kristna igen vissa bitar och man kunde lättare få med sig folk. Dom hade bra PR folk och lobbyister redan på den tiden kan man säga. Kristendomen blev ju även stadsreligion i Rom under 300 talet och Konstantin blev döpt på sin dödsbädd och har kallats för den förste kristne kejsaren. Ja nu vart det ju en massa text från mig som vanligt men ni vet ju hur jag är....jag kan inte låta bli när det handlar om historia. | |
toonfisken | 2012-11-29 21:23 | |
![]() | mr perfect mfl, vi har säkert samma åsikt , brorsan tomten är helt OK ! | |
klobba2 - Ej medlem längre | 2012-11-29 21:55 | |
![]() | Nada | |
CarlXVII | 2012-11-29 22:04 | |
![]() | Bland betapetfolk borde man hitta fler bokstavstroende | |
fetabetapeta | 2012-11-29 22:08 | |
![]() | själv tror jag inte på någon som påstås stå för "sanningen", för "sanningen" existerar inte... | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2012-11-29 22:10 | |
![]() | och hur har du kommit fram till att sanningen inte existerar? | |
slånbär | 2012-11-29 22:14 | |
![]() | Ttiittii -sanningen är sån den är för dig inte för någon annan. Du tror på det du vill någon annan tror inte. Det är väl just därför man talar om att man tror på en gud. | |
Wissi | 2012-11-29 22:14 | |
![]() | Jesus är Gud och Han som är kung i mitt liv. Jag vet att jag failar som människa, "ingen är perfekt" - förutom Honom! Fatta vilken grej, att Han dog för våra synder. Och ja, jag sa synd. Alla människor syndar, främst jag själv. Men han gör oss rena om vi ber Honom. | |
TageArlander - Ej medlem längre | 2012-11-29 22:15 | |
![]() | Jesus är är Herren. | |
kajix | 2012-11-29 22:16 | |
![]() | jag gillar inte Jesus. att behandla andra som man själv vill bli behandlad är egoistiskt. fast nu låter det som att jag tror på hans existens, men så är icke fallet. | |
micro113 | 2012-11-29 22:16 | |
![]() | Jag känner honom inte, men vet att det går väldigt många rykten om honom. Det brukar inte båda gott när så många rykten cirkulerar - fast jag vet inte riktigt vad de handlar om förstås eftersom jag inte lyssnar på rykten. | |
xxANxx - Ej medlem längre | 2012-11-29 22:26 | |
![]() | Vet inte så mkt. om jesus. Annat än att han är född i samma tecken som mig.Och var han som jag är som människa, så var han nog en bra människa ;) | |