Spelrum
| Giraffen | 56 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 38 |
| Inloggade | 96 |
Mobilspel
| Pågående | 19 828 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Southside - Ej medlem längre | 2012-12-01 15:16 | |
![]() | Jag har ingen skoter utan åker skidor. Utan skotern finge jag dock snurra runt i ett trist motionsspår. Med skotrarnas hjälp kan jag åka milsvitt i deras spår. Härligt tycker jag. | |
| karmannghia | 2012-12-01 16:05 | |
![]() | Klobba2, de flesta har väl elektriska gräsklippare idag? Men jag tycker förvisso att väldigt många oljudsskapande maskiner för skötsel av villor och trädgårdar borde förbjudas. Åtminstone mellan kl 19 och 10 samt helger. Vill man ha stor trädgård, kratta löv för hand då. Eller hyr in någon arbetslös. | |
| karmannghia | 2012-12-01 16:08 | |
![]() | På tal om skotrar, alltså =/ Jag har aldrig sett en skoter eftersom jag bor i Skåne. Men jag tycker det räcker med att bilar, gräsklippare och annat släpper ut avgaser och för oväsen. Jag förstår inte argumentet att vi måste ha skotrar OCKSÅ eftersom det finns andra maskiner som också är miljöovänliga. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-12-01 19:19 | |
![]() | jag har dom 50 meter från sovrumsfönstret,nätterna igenom,nu är visserligen ingen is på Storsjön än,men när isen kommer så blir det värre för då ska det köras på sjön,många maskiner släpper ut avgaser,men få låter som en snöskoter eller vattenskoter att jämföra en bil med en skoter går inte då bilen är förhållandevis ljudlös | |
| klobba2 - Ej medlem längre | 2012-12-01 19:25 | |
![]() | elektriska gräsklippare? jag vet då ingen som har en i sin ägo. Och angående skoterbullret så verkar det ju bara störande för dem geografisk belägna i buschen. | |
| Bitte - Administratör | 2012-12-01 19:27 | |
![]() | Tycker ändå att skoteråkandet har minskat massor sista åren . och ska vi förbjuda vanliga skotrar ska vi absolut förbjuda vattenskotrar Bitte | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2012-12-01 19:32 | |
![]() | Ja, och stadsjeepar och kärringarna i dunrockar och Ballykängor som sitter vid ratten. | |
| klobba2 - Ej medlem längre | 2012-12-01 19:34 | |
![]() | Nä, mer stadsjeepar åt folket | |
| Incidental - Ej medlem längre | 2012-12-01 19:34 | |
![]() | =) | |
| HajnaGuran | 2012-12-01 19:44 | |
![]() | Har nu läst och begrundat... Många åsikter och naturligtvis har alla rätt till en åsikt , men många vet inte en hur den används - huruvida det är ett nyttoredskap eller fritidsnöje kan man egentligen inte tycka något, det är användandet som avgör det och inte vad någon tycker, dvs det kan vara olika för varje tur. För mig är det primärt ett nyttoredskap (använder den i arbetet). Jag åker sannolikt mer skidor än de flesta här också och för mig är skidor ett arbetsredskap primärt sett också. Som jag ser det så ska snöskoterkörning liknas vid motorcykelkörning och båttrafik, en del är nytta och det finns en hel del nöje med det. Vattenskoter liknar inte i något hänseende skoterkörning. Svammel om att det aldrig är tyst i fjällen är det största tramset jag har hört - i sådana fall vistas de som tycker det alldeles för lite tid till fjälls.... sittande på en skoterled kanske... | |
| malho | 2012-12-01 21:16 | |
![]() | Blir nästan förbannad när jag läser vissa inlägg. Bor i Norra Dalarna med 6-7 STORA fjällområden runt mig. Hur i hela H-----e ska Vi ta oss upp på en fjällsjö 4-5 mil bort för att fiska en fin vårdag?? Angående skador i naturen så borde ALLA ta sig en titt på hur våra fjäll ser ut, miljoner fötter som trampat breda stigar över hela fjällen. Skräp som lämnas kvar av alla EKO-turister som har frystorkad mat med sig. Skoteråkning är dessutom inte tillåten på 90% av fjällen då det är Naturreservat. Skoterklubbarna (5 till antalet) häromkring lägger ner massvis med ideellt arbete på att preparera leder. Vi har i "mitt" område ca: 120 mil leder som klubbarna "sladdar" som det kallas, 5 kvällar i veckan. Vilka åker då på dessa leder??? -JO, det gör hundspannsföretagen, skoteråkarna som betalar en ledavgift för varje skoter, OCH skidåkare på tur. Finns inte en skidåkare som åker BREDVID ett skoterspår, sanna mina ord. Är född och uppväxt här och har en far som sålt skotrar i snart 40 år, dessutom ledamot i lokala skoterklubben. Vi har jättebra samarbete med polis, fjällräddning och Länsstyrelse. Hoppas Ni skulle bli fast i ett snöoväder i 48 timmar på "Er fina fjälltur" då skulle Ni få se hur bra det är med skotertransport ner till den varma stugan igen, tror inte Ni nekar den skjutsen. Skjut mig om jag skulle bli tvungen att ställa av skotern. Båtar släpper ut otroligt mycket mer avgaser, stör häckande fåglar, samt vållar fler olyckor än skotertrafiken. Ofta till följd av onykterhet. Tack för ordet!! God Jul! | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-12-01 23:43 | |
![]() | folk fiskade innan skotern uppfanns.jag är för skoter som arbetsredskap,men inte som hobby,det åks på åkrar och det blir packad is som inte smälter,det åks på gångbroar varför i H går det inte att hålla sig på lederna ?det är förbjudet att åka skoter på vägarna och åkrarna | |
| Sin Corazon | 2012-12-02 00:06 | |
![]() | Om jag inte minns fel så är det är förbjudet att köra för fort också ttiittii. Lev som du lär..? ;) | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-12-02 00:15 | |
![]() | om jag kör för fort på motorvägen från stockholm,så väcker jag ingen någonstans stör ingen och kommer polisen blir det mer klirr i statskassan,det finns en tråd om fortkörning denna handlar om skiotrar | |
| Sin Corazon | 2012-12-02 00:29 | |
![]() | Hehe | |
| rebell99 | 2012-12-02 00:35 | |
![]() | Bor i norrland och ser många många som ofta ofta missbrukar skotern . | |
| malho | 2012-12-02 02:31 | |
![]() | ttiittii: Här där jag bor finns inga åkrar. Möjligtvis några obrukade ängar. Som jag skrev så är Vi hänvisade till de leder som dras upp. Självklart finns det rötägg även inom skoteråkningen, men faktum är att den generar mer pengar och arbetskraft än många andra hobbys. Här i den byn jag bor har Vi skoterled till 30 meter från mack, livs och restaurang. Du har rätt att korsa allmän väg till en mack. Alla som kör skoter är numer ålagda att ta förarbevis om man inte har vanligt B-körkort utfärdat innan 2000. Klubbarna är ständigt ute och pratar med skoteråkare om vad som gäller just i vårat område. Tycker däremot att gräsklippare eller ännu värre...kapning av ved hela sommaren med motorsåg i ett bostadsområde är mycket värre. Skotern har man oftast bara till och från hemmet. | |
| rebell99 | 2012-12-02 03:30 | |
![]() | Att många skoteråkare kör berusade , utan tillstånd, på allmän väg mm är sådant som alla vi som bor i skoterland vet . Skotern används ofta som en farlig leksak . | |
| Sin Corazon | 2012-12-02 12:11 | |
![]() | Då menar du att det är vanligare att folk kör illa eller fulla med skoter än de gör med bil, båt, mc eller moped? | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-12-02 18:05 | |
![]() | jag tycker det är bra att skoterklubbarna talar med med dom som har skoter och förklarar vikten av att hålla sig på lederna,vedkapar för också ett sabla oljud,men vedkapar körs sällan nätterna igenom gräsklippare håller sig också till dagtid,ingen ide att sova före 02:00 nu på vintertid det är omöjligt att sova,jag ska ringa skoterklubben här så dom får ge mer information om att det är viktigt att hålla sig på skoterleden | |