Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 19 842 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Speeedo - Ej medlem längre | 2012-12-05 21:21 | |
![]() | Skulssdens.....den va bra....here i come mooooooove.. | |
| Skblole | 2012-12-05 21:34 | |
![]() | Irriterar mig väl mest på folk som tänker mer på regler än med sunt förnuft. | |
| slånbär | 2012-12-05 21:45 | |
![]() | Skuldens - om du kör enligt den rådande hastighetsbegränsningen så behöver du inte köra om. Det är du som kommer i för hög fart som begår det största felet och som blir skyldig om det går illa. Är det så viktigt för dig att köra fort att det är värt det? Det är nämligen så att även om det finns vägren så är det inte säkert att jag kan använda den , sikten kan vara dålig, det kan finnas hinder lite längre fram m.m. Jag avgör ju själv om jag kan gå ut i vägrenen. Du har inte rätt att tvinga ut mig om det inte är säkert. Sen kan jag tycka att personer med ditt hetsiga sätt är riktigt otäcka i trafiken. Att köra konstant 10-20 km för fort innebär ju att du hela tiden hamnar bakom såna som vet hur man kör lagligt och då måste du bromsa ner, blir irriterad, drar förbi när det går och gasar på ännu mer tills du kommer ikapp nästa bil. Det finns banor att köra på för såna som har ett tvångsmässigt behov av att köra för fort. Eller så kan du åka till Tyskland och leka ibland. | |
| kajix | 2012-12-05 21:48 | |
![]() | jag brukar ligga i vägrenen tills bilen bakom kommer ikapp | |
| Speeedo - Ej medlem längre | 2012-12-05 21:51 | |
![]() | Ärligt talat så bryr jag mig ej om personen i fråga går ut i väggrenen lr ej. Får jag en lucka så kör jag om. Det finns pulver under huven så omkörningar e inget bekymmer. | |
| skuldenss | 2012-12-05 22:29 | |
![]() | Slänbär: De e ingen som tvingar dej till nånting o äre taskig sikt ska du naturligtvis inte gå ut på vägrenen men är det bra sikt och möten så är det du som är den som stör rytmen om du inte går åt sidan och 90 på riksvägar är ju ett skämt, åtminstone sommartid. Och jag KÖR lugnt, inte hetsigt. | |
| Vendela34 | 2012-12-05 22:36 | |
![]() | Retar mej på alla tokstollar som bara borstar snön från framrutan och åker omkring i igloos. Slappt att inte borsta hela bilen och se till att lyktorna är snöfria. Retar mej oxå på alla slemnissar som tror dom är kung på vägen - oftast i en BMW eller Audi. Retar mej även på alla förare som använder mobilen under körning. | |
| omeganoll | 2012-12-05 23:06 | |
![]() | Enligt lag är man skyldig att underlätta omkörning för den som ligger bakom! | |
| slånbär | 2012-12-06 08:57 | |
![]() | Ja det stämmer att man är skyldig att underlätta omkörning om det är möjligt men vid en olycka så är det den som kommer bakifrån för snabbt och lägger sig för nära som är vållande. | |
| Sharky68 | 2012-12-06 09:07 | |
![]() | Nåt som jag hörde av en kollega på förra jobbet. "I trafiken har man inga rättigheter - bara skyldigheter!" | |
| syjo - Ej medlem längre | 2012-12-06 09:17 | |
![]() | Ja, ja. Idag pratar dom om att höja trafikförsäkringen för kvinnor i jämställdhetens tecken. Kvinnorna får då vara med och betala för er män/hm pojkar som inte kan köra bil. | |
| Måns_E | 2012-12-06 09:52 | |
![]() | Det är bra, kollektiv bestraffning p g a kön eller ålder är ett otyg. | |
| Speeedo - Ej medlem längre | 2012-12-06 09:54 | |
![]() | Bra svar måns. | |
| Serduszko - Ej medlem längre | 2012-12-06 10:33 | |
![]() | Det mest idiotiska är nog alla de bilister som TILL VARJE PRIS måste köra om en lastbil...oavsett om vägen /sikten är fri eller inte. Väldigt ofta resulterar det i att tvärt kasta sej in med minimal marginal framför lastbilen som då måste tvärbromsa. Har dom då en last på kanske 60 ton kan man ju tänka sej hur allt slutar...men vem får skulden? | |
| skulssdens | 2012-12-06 11:30 | |
![]() | Serdusko: Lastbilar kan å gå ut på vägrenen..... | |
| Serduszko - Ej medlem längre | 2012-12-06 11:50 | |
![]() | skulssdens: Ja, absolut...om det finns nån!! Och om det är dagsljus och fri sikt på den! | |
| syjo - Ej medlem längre | 2012-12-06 12:27 | |
![]() | måns. Ja sådana förslag är givetvis rätt, eftersom det finns män som kan köra bil och dom inte borde bli bestraffade med högre trafikförsäkring. Jag menar bara att det är speciellt de unga männen som orsakar mest olyckor så att vi alla får högre trafikförsäkring. Unga kvinnor orsakar inte lika många olyckor. | |
| Måns_E | 2012-12-06 12:40 | |
![]() | Det är inte de unga männen som orsakar mest olyckor, snarare så är det många unga män bland de som orsakar olyckor. Det är en viktig distinktion. | |
| syjo - Ej medlem längre | 2012-12-06 12:43 | |
![]() | ser inte skillnaden. | |
| Måns_E | 2012-12-06 12:47 | |
![]() | Man skall inte klandra gruppen unga män för att vara trafikdårar när långt ifrån alla unga män är det. Blev det tydligare så? | |