Spelrum
| Giraffen | 41 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 25 |
| Inloggade | 66 |
Mobilspel
| Pågående | 19 826 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| snövits - Ej medlem längre | 2012-12-09 22:01 | |
![]() | Det var nåt nytt;) | |
| Konradkorp | 2012-12-09 22:06 | |
![]() | Problemet är väl att vi inte kunde förstå konsekvensen av vår kontakt. Att orden plötsligt blev för starka. Vi har "gjort slut" via mejl ett antal gånger men alltid återtagit kontakten för att det blivit för jobbigt att inte ha kontakt. Efter att vi sågs (hon trodde att vår nätförälskelse skulle rinna av oss då, men så blev det tvärtom) för runt två månader sedan har hon successivt tappat fotfästet i sitt liv. Till saken hör att hon även flyttat in i en ny lägenhet med honom i detta tumult. Hon trodde alltså att mötet skulle få henne på andra tankar. Det som gör det hela värre är att hon ska resa bort i ett halvår i mars. Hm. Detta är sannerligen svårt. Tack så väldans mycket för era tips och trix! | |
| jaapmeister - Ej medlem längre | 2012-12-09 22:07 | |
![]() | Det är ståndsmässigt att vara trogen. Samt att avhålla sig från att dra över andras flickvänner. Don't do it. | |
| MrElgh | 2012-12-09 22:55 | |
![]() | Konradkorp! Vis av nästan exakt samma otroliga dumhet, kan jag med facit i hand bara säga "SPRING". Ditt hjärta och ditt förnuft har tyvärr hamnat i otakt. Lätt hänt men sant. Ju förr du bryter förhållandet, desto mindre ont gör det. Det leder ingen vart, hon vill ha kvar sin kille även om du hoppas på annat. Hon har visat att hon inte är att lita på. Men, vad säger ditt samvete? Är du en just man som dejtar en tjej som redan är upptagen? Om du är ute efter ett seriöst förhållande, så lägg av direkt. Thessan 11,wildman och apbur har skrivit kloka ord. Läs och begrunda. Den enda som garanterat förlorar är du själv. Lycka till! | |
| bommarna | 2012-12-09 23:27 | |
![]() | Nej! Hon kommer att fortsätta att vela. Hon "vill båda äta upp kakan coh ha den kvar". | |
| Sara016 | 2012-12-09 23:36 | |
![]() | Det vore bara slöseri med din tid.. Och vem är nästa hon gör så mot som hon gör mot sin pojkvän nu när hon träffar dig? | |
| thessan11 | 2012-12-09 23:39 | |
![]() | O snövits menar? | |
| Maradona1986 | 2012-12-09 23:46 | |
![]() | Jag vill verkligen inte moralisera. Klart som fan att man kan hitta en mängd rimliga argument varför du borde avsluta detta här och nu. Men det är inte det svaret du vill ha, eller hur? Du kan bara bedöma själv om det är detta du är ute efter eller inte. Eller, om det trots allt finns en framtid tillsammans. Alla kommer att ge dig rådet att ta ett steg tillbaka, så om du väljer att trotsa detta så får du vara redo att försvara ditt beslut. Lycka till!! | |
| Tommy 1979 | 2012-12-09 23:56 | |
![]() | Kan det inte vara så att tjejen är polyamorös? Det passar inte alla att leva i tvåsamhet och det är fullt möjligt att älska två personer (eller ännu fler, för den delen) samtidigt. Dock kan jag föreställa mig att det är väldigt jobbigt att leva ihop med en sådan person om man inte är lagd åt samma håll själv. Mitt tips är att avvakta. Som du beskriver det skulle det kännas ungefär som att slita ut ditt eget hjärta att sluta träffa den här tjejen, och då tycker jag inte du ska göra det. Dock bör du vara medveten om vilka konsekvenserna kan bli. Antingen upplever du smärtan nu, eller också kommer den längre fram. Givetvis finns också möjligheten att det går bra och att det blir ni två till slut, men den chansen tror jag dessvärre inte är så stor. | |
| Konradkorp | 2012-12-10 00:13 | |
![]() | Tack för era synpunkter! Dilemmat är sannerligen inte lätt. Det är som du skriver Tommy; att "göra slut" med henne är grymt svårt. Samtidigt kan ju det generera att hon verkligen tvingas känna vad hon känner och i slutändan kanske lämna den relation hon just nu är i. Maradona; jo, jag orkar inte längre gå runt och hoppas. Och mötet som planeras borde nog ställas in. Så jag är tacksam för förnuftsaspekter i detta läge. MrElgh: Dina ord hjälpte mig. Jag vill vara en schysst typ och det framstår som galet att träffa en upptagen tjej. Förra gången vi sågs var det av "kalkylerad slump". Hon skickade ett mejl om att hon skulle till min stad på en spelning och att vi "kanske skulle råka på varandra då". Som det är nu är ju mötet endast för att hon och jag ska ses. Och då framstår hennes otrohet, och omfamning av den, som så mycket mer explicit. | |
| bomah - Ej medlem längre | 2012-12-10 00:27 | |
![]() | Det jag skulle göra här är nog att knoppa av. Vafan är det för brud som kör dubbelspel med er...? Om ni blir ihop är det ju inte osannolikt att hon kör samma grej med dig. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2012-12-10 01:25 | |
![]() | Ts: Ni är inte "tokkära", isf hade ni inte haft några problem att besluta er. Det ni har är en fantasi som kommer ta slut den dag ni är fullt ut varandras. Detta inser tjejen instinktivt och därför vill hon inte göra slut med sin kille. Jag tycker hon är en tönt men det kan vi ju alla vara när det kniper. Träffa henne om du vill lida, annars inte. Ett alternativ är att ställa ultimatum, men det kräver att du är benhård och det verkar inte vara din grej. | |
| Mouche - Administratör | 2012-12-10 07:02 | |
![]() | Ibland har jag god lust att nominera SylviaPlath till någon slags utmärkelse för "utövande av sunt förnuft och realistiskt tänkande". | |
| Konradkorp | 2012-12-10 07:23 | |
![]() | Sylvia: Jag har gått ner i vikt, äter dåligt och sover uselt sedan ungefär 7 veckor tillbaka; därav min konsultation av detta eminenta forum. Samma typ av känslostormar existerar i mig nu som det gjorde när jag träffade mitt ex som jag var tillsammans med i 8 år. Nu är det ju förvisso inte alldeles lätt att argumentera i känslor, men rent definitionsmässigt skulle jag nog betrakta mig som tokkär. Vad gäller henne så vet jag ju naturligtvis inte. Det enda jag har att gå på är vårt möte, hennes ord och de uppåt 200 sidors text vi skrivit till varandra. Men instämmer. Jag är inte benhård. Åtminstone inte nu. Det är sjukt svårt att vara det när 100 % av en skriker efter ett möte. All rationalitet är som bortblåst. Dessvärre verkar det som att hoppet är det sista som överger en. Jag pendlar fram och tillbaka i detta. Ge mig gärna fler idéer. Och var gärna skoningslösa. Att jag exempelvis blir att betrakta henne som "tönt" kanske förenklar mitt "göraslutande" med henne. Så gillar din rättframhet Sylvia! :) | |
| gnill | 2012-12-10 07:55 | |
![]() | Men herregud, ni har bara setts en gång. Att hon inte är beredd att göra slut med sin nuvarande kille efter en träff med dig är inte konstigt. SKillnaden är ju att hon är ärlig (de flesta hade förmodligen inte talat om att de hade en kille redan i detta skede). Träffa henne igen och låt henne få lite tid att reda ut sina känslor. Sen måste hon välja så klart, om ni inte kan tänka er ett polyamoröst förhållande. Det finns inga yttre regler för rätt och fel i sådana här sammanhang, det som känns rätt är rätt. Vill du träffa henne igen så gör det. Känner du att risken för att bli grymt sårad är för stor så låt bli (men å andra sidan måste man ändå ofta riskera att bli grymt sårad om man ska få ett kärleksförhållande)... | |
| lhadnesi | 2012-12-10 08:09 | |
![]() | svarta moln tornar upp sej , det gäller dej. Stick innan du är mitt inne i ovädret | |
| inchina | 2012-12-10 08:15 | |
![]() | Många förnuftiga råd. Håller dock med gnill om att våga...Om du väljer att inte träffa henne mer sa har du ju verkligen safeat...Intellektuellt kan jag hålla med om att backa, men om du känner, så satsa. Vad kan du förlora? Förnuft eller känsla...jag satsar pådet senare. | |
| Y MALMSTEEN | 2012-12-10 08:31 | |
![]() | Suck. Inget snack om saken, dumpa slynan. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2012-12-10 08:39 | |
![]() | Ha ha! :) | |
| snövits - Ej medlem längre | 2012-12-10 08:46 | |
![]() | Thessan11, jag menade att det är ganska självklart att saker å ting inte är svart eller vitt, vilket jag heller inte menade. Tycker Hur som helst den här "romansen" är slöseri med tis. Mycket taskigt mot ts. | |