Spelrum
| Giraffen | 56 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 35 |
| Inloggade | 93 |
Mobilspel
| Pågående | 19 828 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| IShotQ-tile - Ej medlem längre | 2012-12-11 13:01 | |
![]() | Håll dryg ton bara, och gör dig till åtlöje, som om det var jag som var påstridig. Jag tycker det är lite snett av dig att nyfiket fråga vidare på det andra skrivit när du själv inte satt den egna stenen i rullning genom att bidra. | |
| Chewbacca3 | 2012-12-11 13:04 | |
![]() | ingen behöver ju svara ... om man ej vill fritt land eller IShotQ-tile.... | |
| inchina | 2012-12-11 13:47 | |
![]() | Tror de var Coz... som ansåg att det var mkt stress men kul for barnen (hoppas jag inte blandade ihop det nu)...tycke lite samma. Nu bor jag oi Kina sen snart två år, men för barnen tycks det viktigt med samma traditioner som i Sverige...dvs det börjar innan 1 advent, och pågår till efter nyår, ja trettondag knut. Själv har vi andra julen i Shanghai utan släkt, men med mer vänner..både på gott och ont. | |
| teamgrens | 2012-12-11 14:12 | |
![]() | Inget alls. Det är härligt med snö och skidsemester och alla ljusen överallt. Men själva julen kan jag skippa. | |
| LMC79 | 2012-12-11 14:36 | |
![]() | Julen för mig är en påminnelse om att Jesus föddes och levde på denna jord. Sedan är jag väldigt svag för julsånger också, och en vacker julgran. Förr var det så många måsten med julen, men har stegvis minskat ner det till att bli en lugn o skön familjehögtid. | |
| nippertippan | 2012-12-11 14:41 | |
![]() | Jesu födelse och tid med famljen, mys, kärlek, vintermys | |
| millan691 | 2012-12-11 15:18 | |
![]() | Lugn o ro med familjen | |
| limpan__2 | 2012-12-11 15:49 | |
![]() | God mat och dryck, ledig tid med familj och vänner och ett litet firande av att ljuset snart kommer tillbaka. | |
| mistmaster | 2012-12-11 17:19 | |
![]() | i år betyder den jobb och en bra lön i Januari. men hade inte vart fel om den inneburit kvalitetstid med familjen istället. får köra en nödlösning och ha den helgen innan. :-) | |
| inchina | 2012-12-12 04:48 | |
![]() | Tid med familj är återkommande, även Jesus nämns ibland. Funderar på hur mängder med mat,ledighet, julgran och tomte förknippas med den religiösa aspekten? Som barn lästes julevangeliet ngn gang mellan Kalle anka och middag...men hur hänger det eg ihop? Bara att hugga ned ett träd, ta in och pynta med plastkulor, rätt galet...om man tänker efter...ber om ursäkt om det blev ot här. | |
| Vendela34 | 2012-12-12 09:44 | |
![]() | Inte ett dugg förutom samvaron med barn och barnbarn men det har vi ju året om. Julen är barnens högtid - i vuxen ålder har den spelat ut sin roll. Är sorgligt att se alla sönderstressade föräldrar och ledsna barn i affärerna. Att förknippa Jesus med julen är för mej helt främmande som den hedning jag är. | |
| peter | 2012-12-12 09:52 | |
![]() | Julen för mig är en symbol, en pendelsvängning och en mittpunkt samtidigt, en känsla av barndom och värme i dofter och närhet. En förmedling av det goda tysta...tanke och själ. Att leva, förnimma och att dela.......så. | |
| giggalo | 2012-12-12 13:11 | |
![]() | Umgås med barnen och deras familjer och min mor som kommer hit på julafton. Det betyder också att det är tomtar överallt i huset och mycket ljus. Sen all julmat och till julklappsutdelningen hemmagjort godis, bl.a knäck och fudge. | |
| Hundöra - Ej medlem längre | 2012-12-12 15:06 | |
![]() | Pro: betald ledighet, julbuffe arbetsgivaren bjuder på, mellandagsrea Con: bilköer pga extra mycket folk på vägarna, irriterande julsånger överallt, rutiner på jobbet trasslar pga att folk är lediga, bakfulla eller slutkörda av julstressen. Sammanfattning: Mest negativt, avskaffa julen! | |
| Laxkungen | 2012-12-12 15:16 | |
![]() | stress | |
| brava | 2012-12-12 18:03 | |
![]() | Julen och allt julpynt och pyssel är något som håller mig ifrån att totalt deppa ihop när allt är mörkt och kallt. Det är lukter och synintryck och ett tillfälle för mig att anstränga mig för att vara lite social. | |