Spelrum
Giraffen | 31 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 1 |
Grisen Böjningslistan | 20 |
Inloggade | 52 |
Mobilspel
Pågående | 19 495 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
jonisk - Ej medlem längre | 2012-12-14 23:12 | |
![]() | Kan du inte spåra telefonen? | |
Sharky68 | 2012-12-14 23:13 | |
![]() | "Tror" man kan ändra nycklar och lås 5-7 ggr innan det måste bytas kolv helt o hållet. Sen blir det dyrt! Portvakt o hyresvärd har bra koll på nycklar. t.ex går det inte att kopiera vissa nycklar hur som helst. | |
bokmärke | 2012-12-14 23:14 | |
![]() | Ja det gör ju polisen så länge den inte stängs av! Hela historien låter mysko! | |
apbur | 2012-12-14 23:23 | |
![]() | 3-4000 låter orimligt mycket. Jag fick ringa låssmed på jourtid julaftons kväll för ett inbrott i bilen och förlorad nyckel. Gick på 3000 men det tog försäkringen. Vanlig vardag borde kosta hälften. | |
apbur | 2012-12-14 23:25 | |
![]() | Haha, anklaga inte brevbäraren! De stackarna blir anklagade för de mest märkliga saker. | |
apbur | 2012-12-14 23:28 | |
![]() | Sen förstår jag inte varför man inte får byta lås själv. Varför får man inte det? | |
boffertomte | 2012-12-14 23:29 | |
![]() | Vadå spåra telefonen? Jag mailade anmälan. De ringde upp och frågade om jag städat upp efter inbrottet samt att "vi kommer att skriva av detta" och frågade om jag hade pratat med hyresvärden. Jag har spärrat simkortet och telefonen med imei-numret. bokmärke, vad låter mystiskt i den här historien?? Jag tycker det låter väldigt banalt och omystiskt. Så jävla trist att jag mår illa. Vi fick nya lås o nycklar för en fem år sedan, ingenting har ändrats med låset sedan dess, de bytte dörren men satte tillbaka samma lås. | |
lamaglama | 2012-12-14 23:31 | |
![]() | Och där skrev jag med sambons nick. | |
bokmärke | 2012-12-14 23:33 | |
![]() | Men det jag inte fattar är om man kommer hem, mobil borta, fotavtryck i hallen och ingen polisanmälan. Jag har också haft inbrott men då kom polisen och säkrade spår, spårade både min data samt mobil. Folksam såg till att jag fick en ny säkerhetsdörr! | |
lamaglama | 2012-12-14 23:33 | |
![]() | Man får inte byta lås själv för att alla lås i ett hyreshus tillhör samma låssystem. Vi får inte kopiera våra nycklar utan måste gå via hyresvärden så beställer de en ny till en. Det ska finnas en huvudnyckel till alla lägenheter. Iofs är den oanvändbar om man låser med sjutillhållaren, sån nyckel har inte värden. | |
lamaglama | 2012-12-14 23:36 | |
![]() | Jag har visst polisanmält, med en enda gång. På nätet. Polisen ringde upp och frågade om jag städat o pratat med värden, de meddelade även att de skulle skriva av ärendet. Jag har en säkerhetsdörr. Gärningsmannen tog sig in med nyckel. Ingen sade ett knyst om nån spårning. | |
apbur | 2012-12-14 23:37 | |
![]() | Du menar att värden har en nyckel som passar till alla hyresgästernas dörrar? Skulle vilja veta vad kostnaden blir om man förlorar den nyckeln. | |
lamaglama | 2012-12-14 23:38 | |
![]() | Ingen brydde sig ett dugg om nåt fotavtryck, jag har ett jättetydligt ett på ett brev som låg innanför dörren. | |
lamaglama | 2012-12-14 23:40 | |
![]() | apbur, ja, så är det. Det är för att kunna gå in om vattenläcka eller annan nödsituation uppstår. Den nyckeln får man inte låna, så om nån slarvar bort den är det fastighetsbolagets egen personal. | |
bokmärke | 2012-12-14 23:41 | |
![]() | Tragiskt och jag är superglad att jag bor i en kanonkommun där polisen kommer när man ringer 112 och talar om att man haft inbrott!!!! | |
lamaglama | 2012-12-14 23:42 | |
![]() | Jag är jätteledsen nu. | |
apbur | 2012-12-14 23:46 | |
![]() | I de hyresrätter jag bott i har värden haft en kopia till varje lägenhet, inte en nyckel som fungerar till alla dörrar. Verkar ju helt galet. I det första fallet kan det ju inte vara några problem att byta lås bara man informerar värden och ger dem den nya extranyckeln. Polisen frågade ju om du hade städat upp efter inbrottet. Sa du då att du hade ett skoavtryck? | |
Sharky68 | 2012-12-14 23:47 | |
![]() | lamaglama precis..med huvudnyckel går portis eller hyresvärd in i alla lägenheter. i bostadsrätt så har man ett visst antal ggr som det kostar 1000:- innan det blir riktigt dyrt.. men däremot ska man vissa lås gå att låsa med nyckel på insidan så att det inte ens går att låsa upp på utsidan. annars får man ha kedja eller extra lås som ingen annan har nyckel till. | |
boffertomte | 2012-12-14 23:48 | |
![]() | Jag skrev det klart och tydligt i polisanmälan, om skoavtrycket. Men det kan ju knappast vara till någon nytta. Även i bostadsrätter brukar det finnas huvudnycklar. | |
hundbiten - Ej medlem längre | 2012-12-14 23:49 | |
![]() | Hemskt tråkigt för dig och din sambo, lamaglama. Försäkringen täcker inte om man har varit s a s oaktsam men jag tycker ändå att polisen kunde hjälpa till lite mera. Spara skoavtrycket ifall att. Hoppas att ni hittar något hyfsat sätt att byta låset på. | |