Spelrum
Giraffen51
Krokodilen2
Elefanten2
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
24
Inloggade79
Mobilspel
Pågående19 808

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Nawth - Ej medlem längre2012-12-22 22:39
Antal inlägg: 82

Miljöförstöringen är sparsam i våra ögon, men fråga Kenyanen som tar emot alla våra gamla uttjänta datorer och kvicksilvertermometrar. He no like.

MrElgh2012-12-22 23:00
Antal inlägg: 195

Nawth, menar du han som jobbar på återvinningscentralen? För ditt inlägg verkar lite vilset...

Xin Chao2012-12-23 00:48
Antal inlägg: 234

Jag tycker man ska bojkotta Klorin i alla fall. Har själv använt det och har t.o.m en mycket gammal flaska stående med lite rester.
Nawath - det är också ett gigantiskt problem - att vi använder Afrika som soptipp!
Det betyder inte att man sa accept6era klorin. Eller.
Man måste passa sig för jämförelsefilten som leder till total passivitet.

fflingerr2012-12-23 07:33
Antal inlägg: 9

Tack för alla tips.

Miljödebatten är så viktig att den förtjänar en egen tråd

mönjelilja - Ej medlem längre2012-12-23 08:05
Antal inlägg: 3613

I programmet Rent hus som gick på fyran gav de många tips om miljövänliga sätt att rengöra olika saker i hemmet på. Om man googlar på städtips och Rent hus så får man fram info. Själv använder jag mest såpa och diskmedel som någon annan i tråden redan har förespråkat. Mekanisk rengöring med diverse borstar och trasor i kombination med milda rengöringsmedel funkar bra. Finns ingen anledning att använda sådant som skadar miljön.

boffertomte2012-12-23 09:32
Antal inlägg: 1128

Bikarbonat (om man inte har så funkar bakpulver) brukar vara jättebra mot massor av olika slags smuts. Gnugga med tandborste.

Bikarbonat + vatten är också jättebra att hälla i ugnsformar där mat bränt fast. Man kan tvätta hundens öron m bikarbonat o vatten, fast inte samma som till ugnsformarna då.

Och det som inte bikarbonatet biter på kan man använda citronsyra + vatten till.

Om man vill vara mer miljövänlig än Klorin- och Vanishivrarna alltså.

Candino22012-12-23 10:20
Antal inlägg: 209

En äldre kvinna gav mig ett intressant städtips.

"Dammtussar är änglarnas tofflor och dom ska man låta vara ifred" :)

hundbiten - Ej medlem längre2012-12-23 10:21
Antal inlägg: 2225

Ättika och borste eller skursvamp skulle jag säga. Funkar till beläggningar och lindrigare mögelangrepp.
Man bör nog tänka till lite innan man man vräker på med klorin och andra miljöfarliga kemikalier.

nippertippan2012-12-23 10:25
Antal inlägg: 792

Klorin och tandborste

micro1132012-12-23 14:32
Antal inlägg: 17540

Blanda ättika och såpa och spraya på ... det tar det mesta. Ättikan tar kalk/mögel/bakteriebelägg ningar o dyl, såpan tar smuts och återfettar/skyddar ytan..

Är det hårt ansatta fogar kan du behöva foga om, men det mest brukar gå att få bort med tålamod/upprepade behandlingar.

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?