Spelrum
| Giraffen | 49 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 21 |
| Inloggade | 70 |
Mobilspel
| Pågående | 19 826 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Nasty Nimrod | 2012-12-29 17:18 | |
![]() | Jag tänkte också på ep-skiva eller möjligen episod... Och helt seriöst är det lättare att hitta kunnigt och intresserat folk om man skriver en bra rubrik från början... | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-12-29 17:20 | |
![]() | hundbiten det går inte att fråga behandlande läkare.Det kan vara så här jag kommer in i ett boende och ska lämna mat till boendeinnehavaren och där är en del personer som jag inte känner och rätt som det är börjar någon och krampa jag ringer ambulansen ingen är i stånd att ens tala om personens efternamn om dom ens vet efternamnet,eftersom det till och med kan vara på plattser utan adress har jag fått lämna den krampande för att möta upp ambulansen,på jordens missär i slutet av 2012 i det hemlösas tillhåll | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-12-29 17:21 | |
![]() | föreslår att alla som är intreserade av ep -skivor startar en egen tråd | |
| jopp29b | 2012-12-29 17:25 | |
![]() | Men va f-n! Menar du att du jobbar med missbrukare och inte kan det grundläggande som krävs när personen får ett ep??? Jag jobbar inom missbruksvården/behandlin gshem och skäms just nu över din okunskap!!! | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-12-29 17:27 | |
![]() | jag jobbar inte,jag ger dom mat,nej jag vet inte vad jag ska göra,så du jopp som vet kan tala om det istället för att skämmas | |
| B-Right-On - Ej medlem längre | 2012-12-29 17:29 | |
![]() | Visst är Titti ett troll. Tål man inte kritik så ska man inte starta trådar titt och tätt. Bättre då att köra en monolog än dialog så får hen svaren hen vill ha. | |
| Shylster | 2012-12-29 17:33 | |
![]() | Bättre att hon frågar om hon inte kan, folk som inte kan och inte frågar är väl dom som ska skämmas? Och ja rubriken var riktigt kass. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-12-29 17:35 | |
![]() | dom som jobbar i vården vet vad ep är,och det är dom jag riktar min fråga till, | |
| B-Right-On - Ej medlem längre | 2012-12-29 17:37 | |
![]() | :) Ja om man vill ha kontakt med folk i vården, då är Betapet bästa platsen :D LOL | |
| apbur | 2012-12-29 17:38 | |
![]() | Man kan väl få ha att göra med missbrukare och hemlösa utan att för den sakens skull vara helt införstådd med hur man ska agera vid ett epileptiskt anfall. Snälla, lugna ner er. ttiittii, viktigt att hålla fria luftvägar men syrebristen är tyvärr en följd av anfallet och man kan inte göra så mycket åt det. Stabilt sidoläge men det fungerar dåligt under kramperna. Larma är ju det primära och det har du ju gjort så det är alldeles rätt. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-12-29 17:47 | |
![]() | Tack apbur,jag har tagit av glasögon så dom inte ska gå sönder och tagit emot dom om dom ramlat av en stol så personen inte ska slå sig | |
| crooked rain - Ej medlem längre | 2012-12-29 17:51 | |
![]() | Har en storebror med ep och fick lära mig att aldrig försöka hålla fast, däremot är d bra om man kan se till att personen ligger någorlunda mjukt (använd filtar, kläder etc) under anfallet så hen inte skadar sig alltför mkt. Och larma såklart. Extremt töntigt att tjäbbla om rubriker och annan småaktig skit i en sån här tråd, f ö | |
| _hedvig_ - Ej medlem längre | 2012-12-29 18:33 | |
![]() | ja gudars | |
| Mouche - Administratör | 2012-12-29 19:45 | |
![]() | Tänk att jag har väntat tålmodigt på att det bedrövligaste trollet av dem alla skulle avslöja sig själv och jippiii nu klantade hon/han till det igen. =) Trollet slängs ut i vinterkylan och ombedes att hålla sig utanför Betapet de närmaste 45 åren eller så. I övrigt anser jag att Crooked rain har en point i det hon skriver här ovan. Mouche | |
| IShotQ-tile - Ej medlem längre | 2012-12-29 19:54 | |
![]() | Trots att typ varenda människa som läst tråden verkar tycka att det jag som är otrevlig fastän tiittii får tycka högt och ljudligt att jag ska skaffa mig ett liv och insinuerar att jag inte förstått tråden, så borde det framgå att jag alltså varken förringar eller har missuppfattat innehållet i tråden. Jag tyckte det kunde vara viktigare att en sådan här diskussion uppmärksammas snarare än en tråd om böjda gurkor, favoritfjärilar eller annat som man kanske både kan ha och mista. I annat fall hade jag inte anmärkt på rubriken. | |
| Mouche - Administratör | 2012-12-29 20:04 | |
![]() | IShotQ-tile: Jag förstod hur du menade och nu tycker jag att vi låter tråden fortsätta att handla om det den skapats för. Mouche | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-12-29 22:48 | |
![]() | Som crooked sa, inte hålla fast utan låt skakningarna ebba ut av sig själv. Ta bort allt runtomkring, ta av glasögon. Se till att ha något mjukt under huvudet, lossa på ev slips eller knäpp upp skjorta i halsen. Sätt inget mellan tänderna. Är personen medvetslös efter anfallet, försök lägga i framstupa sidoläge med huvudet ganska lågt så att slem mm inte rinner ner i halsen utan ut. | |
| apbur | 2012-12-29 22:54 | |
![]() | "Säg inget mellan tänderna" läste jag. Det har nog sagts en del mellan tänderna i den här tråden :) | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-12-29 22:55 | |
![]() | Haha, true | |
| hundbiten - Ej medlem längre | 2012-12-29 23:10 | |
![]() | Jag har alltid tagit det ganska lugnt med epileptiska anfall men sen jag blev bekant med abstinenskramper känner jag mycket stor oro för att någon i min närhet ska drabbas av det. www1.psykiatristod.s...ik ationer/ Det står en hel del annat också, som kan vara bra att veta för den som sysslar med missbrukare. | |