Spelrum
| Giraffen | 19 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 12 |
| Inloggade | 31 |
Mobilspel
| Pågående | 19 916 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| jaapmeister - Ej medlem längre | 2013-01-04 00:22 | |
![]() | Jag vill bli akademiker. Dryg, eftertänksam, släpande röst, kostymklätt ben över det andra, whisky i handen, cigarr i den andra, vid min fot sitter en ung snygg studentska som darrar av åtrå, eftersom unga kvinnor blir sådana när de träffar unga professorer. Fick allt utom det sista. | |
| Trixxie | 2013-01-04 00:49 | |
![]() | @jaapmeister: Jag har det sista! | |
| Mindymoo | 2013-01-04 01:33 | |
![]() | Ville bli journalist, blev journalist, jobbade 31 år som anställd journalist - och nu är jag en av alla dessa arbetslösa journalister. Lite fel tajming där, 58 år var jag när jobbet försvann och det var inte bästa utgångsläget. | |
| Senta-64 - Ej medlem längre | 2013-01-04 08:11 | |
![]() | Sfi..en hund är en mycket god och bra början!:) | |
| Ida-Fina | 2013-01-04 09:12 | |
![]() | Jag ville bli sjuksköterska och hjälpa moder Teresa i Indien... ;) Kom så långt som till undersköterska/skötare, jobbade några år inom psykiatrin innan jag ändrade mig och blev förskollärare istället. Jobbade med barn tills ryggen sade stopp och skolade som typ medelålders om mig. Jobbar nu på en skola i väntan på att kultursektorn skall bli möjlig att hitta ett jobb inom (vilket verkar vara omöjligt tyvärr). Så jag drömmer fortfarande om drömyrket, vid 40+... | |
| wildman | 2013-01-04 09:57 | |
![]() | Jag hade väl tänkt mig en karriär inom något med djur. Veterinär, djurskötare eller kanske driva en zooaffär. Men så blev det inte, utan jag hamnade på IT spåret. Men jag jobbar iaf med IT inom en djurrelaterad bransch, så jag är nära iaf :-) | |
| Senta-64 - Ej medlem längre | 2013-01-04 10:15 | |
![]() | Nära är gott nog wildman!:) | |
| hamlin79 | 2013-01-04 10:36 | |
![]() | Ville bli frisör,dagmamma eller polis...Är sedan 2001 fritidspedagog och börjar nu i januari plugga vidare till lärare... | |
| _hedvig_ - Ej medlem längre | 2013-01-04 13:30 | |
![]() | ja | |
| inchina | 2013-01-04 14:29 | |
![]() | Utbildade mig till socionom, jobbbade typ tio ar, trivdes bra ,men fick andra planer. | |
| JesusGudsson - Ej medlem längre | 2013-01-04 14:46 | |
![]() | Skulle bli jorden runt resande journalist, utbildade mig till absolut ingenting, jobbat som truckförare tills jag insåg att jag är bättre än så och startade eget. | |
| Hillegnu | 2013-01-04 15:04 | |
![]() | ville bli polis men blev en sådan som vägleder folk till sina drömyrken. Alltså studie-och yrkesvägledare | |
| bjärt | 2013-01-04 16:04 | |
![]() | Har jobbat med det jag har velat allteftersom det har dykt upp. Nu är jag egen företagare och gör det jag har lust med. När det blir okul så byter jag spår. Jag blir inte rik, men trivs. | |
| Hinken76 - Ej medlem längre | 2013-01-04 17:12 | |
![]() | Jag ville bli stridspilot när jag var yngre. Ungefär samtidigt som jag började inse att det skulle bli ganska svårt såg jag en bild på tv inifrån en halvledarfabrik där folk jobbade med superavancerad teknik iförda rymddräkter och jag minns fortfarande hur jag med emfas tänkte "det DÄR vill jag jobba med!". Så blev det också. Men efter sex år i några av världens mest moderna halvledarfabriker tröttnade jag på rymddräkter, luftslussar, gult ljus och superavancerade maskiner som går sönder hela jävla tiden på de mest konstiga sätt. Så nu sitter jag i möten hela dagarna eller picklar med siffror i excel. Långt ifrån både piloterna uppe i skyn och halvledarfabrikerna i Asien. | |
| Salka1 | 2013-01-04 17:45 | |
![]() | Jag ville bli cirkusdirektör men blev sjuksköterska. Men jag är nöjd ändå. | |
| lpgbg | 2013-01-04 18:39 | |
![]() | Jag ville bli flygvärdinna men jag var för kort...däremot har jag flugit ruskigt mycket i mitt liv... | |
| slånbär | 2013-01-04 18:43 | |
![]() | Ville först bli militär men det var på den tiden tjejer inte gjorde lumpen så då ville jagbli kyrkogårdsarbetare. Utbildade mig inom trädgård med det blev inget av det. Jobbar som skolmåltidsbiträde sedan + 20 år. | |
| Klungan | 2013-01-04 18:50 | |
![]() | Hade två önskningar när jag var liten - grävmaskinist eller bibliotikarie : ) Har provat en massa yrken genom livet men inget av dessa! | |
| Frassse75 | 2013-01-04 18:52 | |
![]() | Ville bli stridspilot eller polis mn upptäckte att jag är färgblind :-/ Hamnade inom vården för att sedan utbilda mig till lärare. Jobbar just som koordinator och coachar unga människor som "hamnat snett". Blir inte rik på pengar, men på erfarenheter :-) Trivs mycket bra och kan inte tänka mig att inte jobba med människor! | |
| carann04 | 2013-01-04 20:02 | |
![]() | Ville bli veterinär, men hamnade i IT-branchen istället sedan -86. Inte direkt samma branch, men har hästarna som hobby istället. | |