Spelrum
| Giraffen | 24 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 15 |
| Inloggade | 39 |
Mobilspel
| Pågående | 19 926 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Mahatma123 | 2013-01-16 19:23 | |
![]() | Nyckelpigan: Förvisso! Det är ju det jag säger! Som man sår får man skörda! "Troll?" antar jag syftar på mig. Och nog är jag ett troll alltid. Ful och jävlig. Men sann. | |
| Mahatma123 | 2013-01-16 19:30 | |
![]() | corlini: "jag tycker snarare det är tvärt om, dagens ungdom kan betydligt mer om omvärlden och dess nyheter, historia och kulturer än vad de kan normalt funtade vardagsting som hur man tvättar, att man måste jobba eller vad mat kostar." Just det! Instämmer! "ibland känns det som merparten av dagens unga består av massa rainmans som kan svara på det mesta men faller platt som en bäbis om de tvingas ta hand om sig själva med ansvar ett dygn." Just det! Kul att höra att vi är överens! | |
| Mahatma123 | 2013-01-16 19:35 | |
![]() | akademijn: "Du vet väl, Mahatma, att det är första gången i historien som barn är kunskapsmässigt vassare än sina föräldrar. Sug på den, den är svindlande tänkvärd" Min äldsta dotter gör mig svindlande stolt över att vara hennes pappa. Det har inte ett skit med sanningen att göra: Dagens ungdom är puckad! Om man nu generaliserar alltså... | |
| Mahatma123 | 2013-01-16 19:38 | |
![]() | Jag är ju en man jag, så jag är ju också puckad, inte sant? Och vit. En vit man. Vi vet ju alla hur sviniga vita män är? Särskilt de som kommer från Skåne? Hallå Birgerkung? Where art thou? | |
| Mahatma123 | 2013-01-16 19:46 | |
![]() | "Ang sanningar/ fakta /åsikter. Det konstaterades för inte så länge sen att jorden är platt... Så i min mening finns ingen sanning i ordets rätta bemärkelse. Möjligen sanningar för stunden." En sanning är en sanning! Om ordet "sanning" kan bevisas vara något som är en lögn för någon, så ÄR det INTE en sanning!" Då är det ett politiskt ställningstagande, en trendig åsikt, ett ställningstagande i tiden, eller någon form av skitsnacksresulterande korv för nutidens snabbåsiktsätare. Bonnappetit! | |
| Mahatma123 | 2013-01-16 19:56 | |
![]() | pepscake: "Det är så väldigt ocharmigt att generalisera sådär." Jag konstruerar till vardags korsord jag. Ordet "ocharmigt" är något jag kommer att lägga på minnet för framtida bruk. Det är såvitt jag vet det enda ord på nio bokstäver som kan funka til ledtråden: "Det är det att säga sanningar till ungdomar" whoopee! | |
| pepscake | 2013-01-16 20:47 | |
![]() | Det funkar även till ledtråden "Det är det att anta att alla som går under kategorin 'ungdomar' är dumma i huvudet och inte bryr sig om händelser, information eller kunskaper från innan de föddes". | |
| Mahatma123 | 2013-01-16 20:47 | |
![]() | Min generation är förvisso usel på detta med att kolla fakta, men vi har inte makten idag! NI har makten! Jag fasar om ni inte förstår att använda den på rätt sätt. Tänker ni rösta på SD? PUCKON! Innan ni spottar på detta inlägg: Tiltta på filmen "Schindlers list!" Har ni redan sett den vet ni redan vad jag menar, och tillhör antingen den tiondel av befolkningen som är bortom allt mänskligt hopp, eller också vet ni som sagt redan vad jag menar och behöver inga fler argument. Men ni som INTE sett den tidigare kanske kan få en insikt i vad det innebär med en värld där man bara kan existera om man är stockholmare och alla andra måste dödas! Eller skåning. Alla andra måste dö! Eller göteborgare, eller norrlänning...alla som inte är som "vi" måste dööööö, så att vi får ett rent och fint samhälle där alla lever i fred med varandra och hela livet är en enda glad operett. (Om innebörden av ordet "operett" inte är helt känt: maila mig så lovar jag att Baretta, pucko!) | |
| Mahatma123 | 2013-01-16 20:58 | |
![]() | Pepscake: Sant, jag har nu lärt mig en ny betydelse av ordet i fråga! Fast det var en kanske inte så förvånande insikt: Det finns kloka ungdomar också! (Se tidigare inlägg) Det förtar dock inte min yttrade åsikt: Att ungdomar - generellt sett - är puckon. | |
| slånbär | 2013-01-16 21:04 | |
![]() | Tänk vad konstigt ändå- TS skriver ett väldigt generaliserande och provocerande inlägg angående ungdomar men tänka sig att hans egna räknades inte dit. Märkligt . Ingen annan heller i tråden anser väl att deras egna ungdomar hör till den grupp TS beskriver? Mina gör det då verkligen inte så vilka är då alla dessa puckon till ungdomar? Vems barn är det? | |
| So_open_mind - Ej medlem längre | 2013-01-16 21:05 | |
![]() | Sanningen står i bibeln säger dom ?? | |
| pepscake | 2013-01-16 21:07 | |
![]() | Hur kommer hela SD-grejen in i det här med åldersdiskrim-... jag menar, trådens ursprungliga diskussion? | |
| siwu | 2013-01-16 21:13 | |
![]() | Och tänk att dessa puckon en vacker dag ska ta hand om dig då du blivit äldre o kanske ännu surare?! | |
| slånbär | 2013-01-16 21:33 | |
![]() | Mahatma- ditt inlägg kl 19.13 känns lite som ett kamikatzeinlägg. Det är inte ok att skriva så till någon men att göra det riktat till en spelvärd ? Hur tänkte du där? Det verkar inte bara vara ungdomarna som har svårt med förståndet. | |
| Salka1 | 2013-01-16 21:40 | |
![]() | Vi får de barn vi förtjänar. Det är väl självklart att en 50+ har ett annat perspektiv än en 18-åring. Mina barn kan betydligt mer än vad jag kunde i deras ålder så jag har gott hopp om framtiden. | |
| Mahatma123 | 2013-01-16 21:45 | |
![]() | slånbär: Jag råkar känna Birgerkung via andra kanaler, även om hen kanske inte vid tillfället då hen skrev sin kommentar visste vem hen vände sig till. Vad ett "kamikatzeilägg" innebär vet jag inte riktigt, men jag misstänker att det kanske kan betyda ungefär detta: "Skriv inget som de som har makten kan censurera" - som i vilken diktatur som helst. Eller har jag kanske missuppfattat din kommentar? Borde jag varit mer ödmjuk när jag yttrat mig om hens yttrande om mig? För annars jävlar? | |
| Mahatma123 | 2013-01-16 21:47 | |
![]() | siwu: Ingen kommer att ta hand om mig när jag behöver det. En gång betydde ordet "solidaritet" och "medmänsklighet" något - men idag är det bara obsoleta ord som möjligen kan förekomma i korsord. | |
| Mahatma123 | 2013-01-16 21:48 | |
![]() | Salka1: Låt oss hoppas att du har rätt, och jag har fel. | |
| slånbär | 2013-01-16 21:49 | |
![]() | Absolut. Här skriver vi inte såna inlägg för det uppfattas helt enkelt som negativt. Vi andra kan väl inte veta att du har nåt speciellt kompisförhållande till just honom? Det känns helt enkelt inte ok att skriva så som du gjorde. Och diktatur? Det finns regler för hur vi ska bete oss här, gillar man inte dom så får man hålla till på andra forum. | |
| siwu | 2013-01-16 21:52 | |
![]() | Vaddå ingen kommer ta hand om dej? Planerar du självmord om du hamnar i den sitsen? Medmänsklighet o solidaritet finns visst, du letar på fel ställen. | |