Spelrum
Giraffen18
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
12
Inloggade30
Mobilspel
Pågående19 916

Forumkategorier

Användare Inlägg  
pabster12013-01-26 23:30
Antal inlägg: 707

Jag tar inte ställning i frågan men att soc tanterna alltid agerar efter barnens bästa vilket skitsnack. Soc kärringar tror jag har andra drivkrafter. Att placera ett barn hos mördaren av deras mamma är så absurt så jag saknar ord.

Rekommenderar Morgan Allings bok kriget är slut.

jonisk - Ej medlem längre2013-01-26 23:33
Antal inlägg: 7985

Jag tycker det är intressant att alla som jobbar på fk och soc är psykopater/lögnare/kärrin gar. Märkliga urvalskriterier dom måste ha.

ttiittii - Ej medlem längre2013-01-26 23:33
Antal inlägg: 37631

pabser1,tror inte du har så stora erfarenheter av barnplaceringar som du vill göra sken av

pabster12013-01-26 23:37
Antal inlägg: 707

Nej men det lilla jag sett av soc kärringars agerande har gjort mig förskräckt. Barns bästa att slita upp dem från deras familj..... efter att deras mamma mördats nej tyvärr det här är ännu ett vansinnigt fall.

ttiittii - Ej medlem längre2013-01-26 23:43
Antal inlägg: 37631

skulle hon följt med pappan i fängelset kanske?om nu mor och farföräldrarna var 70 år så kanske dom är för gamla för att vara småbarns föräldrar,först ska ärendet upp på soc sen upp i nämden där det sitter många människor som beslutar dom kan vara 15 -20 personer i utskottet som tar beslut från alla partier så dom har säkert beslutat rätt

hundbiten - Ej medlem längre2013-01-26 23:55
Antal inlägg: 2225

Att soc och fosterhem alltid är bäst för barnet är inte korrekt.
Ett sånt här fall är alldeles för komplicerat för att allmänheten ska skriva på nätupprop.
Jag lider med flickan och hoppas att det ska gå bra för henne. Naturligtvis är det fruktansvärt även för morföräldrarna som först förlorade sin dotter och nu sitt barnbarn men det är omöjligt för oss att veta alla omständigheter och vad som kan tänkas bli bäst.

slånbär2013-01-27 00:26
Antal inlägg: 5539

Visa lite respekt nu. Det här handlar om en familj som lider av dubbel sorg. Ett barn har förlorat inte bara sin mamma utan nu även blivit tagen från den trygghet hon har i sin familj. Vill ni inte skriva unde så gör inte det men visa lite respekt och skriv inte en massa som ni inte vet någonting om här. Jag känner den familjen sedan gammalt och vet precis hur kärleksfulla och bra dom är. Alla syskonen kämpar för fullt för att få hem flickan igen. Någonting har gått väldigt väldigt fel i det här fallet och det vore ju inte den förata gången det händer heller. Bra att folk vågar stå upp för varandra.Dom tar alla möjligheter dom kan att få hjälp. Vill ni inte och känner att ni inte kan tro på detta så låt bara bli men tänk på vad och hur ni skriver. Det är väl varken första eller sista gången som namnlistor används för att hjälpa människor i en svår situation.
Men framförallt vill jag be er att tänka er för vad ni skriver för det känns väldigt svårt när man faktiskt som jag känner familjen , att dom ska bli dissikrerade av er här och tuggade och utspottade känns för jävligt. Dom har det tufft nog som det är. Dom har dessutom inte bett om detta , inte att deras dotter som föddes med ryggmärgsbråck och trots sina svårigheter klarade sig galant, träffade en kille fick barn men hade oturen att killen visade sig vara en mördare , fick vårdnaden om flickan som sedan dess bott hos familjen , bara för att förlora flickan helt utan förvarning och helt utan rättigheter. Dom har det tufft nog skulle jag tro.
Ttiittii- dom är Inte 70 dom är strax över 50. Så om du kan ha fosterbarn så kan dom nog ta hand om sitt eget barnbarn utan att ha ena foten i graven.

Mouche - Administratör2013-01-27 00:29
Antal inlägg: 24193

Jag anser att slånbär sätter spiken i kistan här genom sitt klarsynta inlägg.

Tråden får vara kvar men den stängs för ytterligare kommentarer.

Den som anser sig vilja skriva på kan alltså göra det via länken.

Mouche

Diskussionen är arkiverad och ej öppen för nya inlägg.
Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?