Spelrum
| Giraffen | 4 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 4 |
Mobilspel
| Pågående | 19 574 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| mot alla | 2013-02-01 11:22 | |
![]() | Intersexualism | |
| gnagelram - Ej medlem längre | 2013-02-01 11:26 | |
![]() | Nu handlade det specifikt om att "skicka" en pojke till skolan i en ROSA KJOL. Det finns några olika tolkningar som jag ser det: 1) Skulle du hindra honom från att ha dessa kläder om han ville det? 2) Skulle du tvinga honom att ha dessa kläder även om han inte ville det? 3) Skulle du försöka påverka honom till att vilja ha dessa kläder? | |
| gnagelram - Ej medlem längre | 2013-02-01 11:28 | |
![]() | Jag tycker det verkar lite udda att väga in argument som att föräldern inte "gillar" rosa, blått eller lila när det handlar om barn i skolåldern. | |
| boffertomte | 2013-02-01 11:29 | |
![]() | Tack, Sylvia =) | |
| Hammer_70 | 2013-02-01 11:52 | |
![]() | Dom flesta barn har vel en "rosa" period i livet?? | |
| boffertomte | 2013-02-01 12:02 | |
![]() | i Indien är rosa en utpräglat manlig färg. Och där är männen minsann inga lipsilliga kärringar, där vet dom precis hur fruntimmer ska tas. | |
| diffdiff | 2013-02-01 12:02 | |
![]() | hahaha :-P | |
| swampen | 2013-02-01 12:14 | |
![]() | Go män i killt vetja.Har två söner..ingen gillar riktigt rosa..men förövrigt har de nog mång andra kullörer i sina garderober.Vi lär våra barn att alla är olika,smaken som baken..Men jag behöver inte oroa mig för att de ska ta på sig rosa kjolar.Män i färglada sarronger..de är väl inte mindre manliga för det? | |
| Gautama | 2013-02-01 12:47 | |
![]() | Min son är bög..., nu vet jag varför..., han älskade rosa kläder som liten;)) | |
| _hedvig_ - Ej medlem längre | 2013-02-01 12:54 | |
![]() | ok, fattar, förlåt | |
| _hedvig_ - Ej medlem längre | 2013-02-01 12:55 | |
![]() | men det är inte alltid ironi går igenom texten | |
| Lill-IT | 2013-02-01 13:10 | |
![]() | Min kusin älskade rosa när han var barn. Och hans mor lät honom ha rosa kläder.. T-shirtar, tröjor, kalsonger, strumpor. Pappan opponerade sig lite men lät honom ändå hållas. Han var färgstark som barn.. och är om möjligt mer färgstark nu som vuxen. Det var hans stil helt enkelt. Jag har alltid låtit mina ungar välja kläder, färger och stil själva.. inom min ekonomis möjligheter förstås. Kommer ihåg en period när min son gick hos dagmamma och han alltid bytte kläder med en av småtöserna där.. Det var många gånger jag kom för att hämta honom och han hade klänning eller kjol på sig. :) So what? De tyckte att de var förfärligt busiga. Dottern ville en tid bara gå i kamouflagemönstrade kläder och såg ut som en liten jägare. Och män i kilt.. är jättesexigt. <3 | |
| Incidental - Ej medlem längre | 2013-02-01 14:27 | |
![]() | Inte svårt att förstå ironin i inlägg, framför allt inte hos boffer, SP samt några andra tydliga skribenter. | |
| siwu | 2013-02-01 17:00 | |
![]() | Nu finns rosa bilar...är det för att locka flickor att leka med bilar? Blev full i skratt när jag såg dem. Tycker om rosa, det finns många nyanser av rosa. Det finns herrfotbollslag som springer runt i rosa dräkter, Juventus t ex. Skulle ändå inte köpa rosa plagg till min son. | |
| crooked rain - Ej medlem längre | 2013-02-01 17:37 | |
![]() | Är det konstigt med rosa bilar? Mer konstigt att reagera så starkt på en färg tycker jag. Rosa är hur fint som helst men inte på kläder, möjligen på spädbarn. Lila däremot borde totalförbjudas. | |
| MysteryMan90 | 2013-02-01 17:41 | |
![]() | Tycker inte att det är något problem med att pojkar har rosa. Jag tycker att rosa är en ganska fin färg. Tjejer med blått är inte heller problem. Jag tycker inte att det borde finnas "kill-färger" och "tjej-färger" utan jag tycker att alla borde få ha på sig det dom vill och det som dom känner att dom passar i, vilket kön man än är. | |
| nincompoop | 2013-02-01 17:43 | |
![]() | Herregud ttiittii - vad är fel på dig?? Om du fortfarande KLÄR din unge när hen börjat skolan så är det ju sjukt och sorgligt beklämmande. Och om ungen VILL klä sig i vad det nu må vara, så låt den! | |
| crooked rain - Ej medlem längre | 2013-02-01 17:49 | |
![]() | Eh? Lugna ner dig. | |
| Minta | 2013-02-01 17:51 | |
![]() | En rosa tröja eller rosa byxor på en pojke, varför inte? Är den färgen verkligen så laddad fortfarande? Man ser ju alla möjliga färgblandningar på åtminstone vuxna pojkar. Föräldrar är så rädda att deras barn ska bli retade att de förstärker sterotypierna. | |
| nincompoop | 2013-02-01 17:53 | |
![]() | Hurså crooked rain? Vad är ditt problem? | |