Spelrum
| Giraffen | 24 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 17 |
| Inloggade | 41 |
Mobilspel
| Pågående | 19 596 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Incidental - Ej medlem längre | 2013-02-16 15:34 | |
![]() | "Flashbacksunkigt", hehe | |
| pabster1 | 2013-02-16 15:51 | |
![]() | Vi får väl se.....om jag har fel då men jag tänker inte ynka mig över den trolige mördaren heller. Det är vidrigt med hur många kvinnor som blir skjutna av sina män i världen...... | |
| totravel - Ej medlem längre | 2013-02-16 16:15 | |
![]() | Pabster1, det handlar inte om vem som har rätt och vem som inte har rätt. Det handlar om att yttra sig med relativ säkerhet om frågor man inte har några säkra fakta om. Det är väl inte Stryktipset det handlar om här? Det är människor av kött och blod som är inblandade och då borde man nyttja lite mer diskretion. Prima Facie-värderingar är sällan att lita på. | |
| Minta | 2013-02-16 16:30 | |
![]() | Det kan väl vara intressant att agera lite kriminalutredare efter de fakta som står i pressen. Alla med lite sans och balans vet ju att ingen här sitter inne med sanningen. | |
| totravel - Ej medlem längre | 2013-02-16 16:44 | |
![]() | Minta, Ok, då tror jag att det med största sannolikhet har gått till så här: Den döda kvinnan har har låst in sig på toaletten med mannens pistol, eftersom hon har fått reda på att han har varit otrogen. Mannen har försökt övertala henne att komma ut därifrån. Då har kvinnan skjutit tre skott omkring sig i sin förtvivlan. Dessa skott har rikoschetterat i badrummets kakelklädda vägar och träffat henne bland annat i armen och sedan har något av dem trängt ut genom badrumsdörren. Tio minuter av övertalningsförsök från mannen senare har kvinnan begått självmord och skjutit sig själv i huvudet. Om vi nu ska spekulera :-() | |
| Minta | 2013-02-16 16:47 | |
![]() | Ok, det låter inte särskilt sannolikt och domstolen kommer med all säkerhet att vederlägga dessa fakta. Det går till exempel antagligen mycket bra at skilja på skott från rikoschetter och direkt träffar. Och varför tillkallade han inte hälp? | |
| Minta | 2013-02-16 16:47 | |
![]() | Dessa fakta har inte ens han själv uttalat. | |
| totravel - Ej medlem längre | 2013-02-16 16:51 | |
![]() | Jag var oerhört ironisk! Det är fullständigt omöjligt att leka kriminalare när man inte har en aning. Därför borde man inte göra det när det gäller medmänniskor oavsett om de bor i Sydafrika eller Norrtälje. | |
| totravel - Ej medlem längre | 2013-02-16 16:52 | |
![]() | Och säg mig, hur vet du inte om han har uttalat dessa fakta, som du skriver. Har du talat med honom? | |
| Minta | 2013-02-16 16:54 | |
![]() | Det är fullständigt omöjligt att människor inte spekulerar i vad som hänt, det har man rätt att göra. | |
| Minta | 2013-02-16 16:54 | |
![]() | Jag spekulerar utifrån de fakta som media ger, ingen vettig människa inbillar sig något annat. | |
| totravel - Ej medlem längre | 2013-02-16 17:06 | |
![]() | Det jag från början vände mig mot och fortfarande vänder mig mot är att vissa på forumet ger ett intryck av att händelseförloppet redan är klarlagt och förövaren är dömd och klar. Dina, av fakta ogrundade spekulationer, är ett led i detta och är därmed lika troliga som det fantastiskt otroliga scenario jag beskrev i inlägget innan. Då du, märkligt nog, trodde jag på fullaste allvar menade vad jag skrev. | |
| Minta | 2013-02-16 17:12 | |
![]() | Då är TS spekulation lika stötande, att han trodde det var en inbrottstjuv och sköt sin flickvän med 4 skott. Om det är sant, det vet jag inte men det har angivits i media, att han sköt henne genom en badrumsdörr, verkar inte TS scenario troligt. Men det återstår naturligtvis att se vad domstolen säger. Men på samma sätt som Leif GW kan spekulera i vad som ligger bak ett mord t.ex. utifrån de fakta han har kan vi göra det utifrån de "fakta" vi har. Det är ändå domstolen som ska döma. | |
![]() | Då är TS spekulation lika stötande, att han trodde det var en inbrottstjuv och sköt sin flickvän med 4 skott. Om det är sant, det vet jag inte men det har angivits i media, att han sköt henne genom en badrumsdörr, verkar inte TS scenario troligt. Men det återstår naturligtvis att se vad domstolen säger. Men på samma sätt som Leif GW kan spekulera i vad som ligger bak ett mord t.ex. utifrån de fakta han har kan vi göra det utifrån de "fakta" vi har. Det är ändå domstolen som ska döma. | |
![]() | Oj, dubbelt. | |
| totravel - Ej medlem längre | 2013-02-16 17:14 | |
![]() | Synd att du inte fattar mitt grundbudskap. Jag ger upp! | |
| Minta | 2013-02-16 17:15 | |
![]() | Jag fattar det, men håller inte med. | |
| totravel - Ej medlem längre | 2013-02-16 17:17 | |
![]() | Så du tycker det är helt ok att man dömer en misstänkt i media innan domstolen gör det. Du vet väl att ett öppet forum på internet är en del av medialandkapet, va? Ok, då har vi helt olika värderingar. | |
| totravel - Ej medlem längre | 2013-02-16 17:20 | |
![]() | Då är du en del av den stora gruppen av kvinnor som är påverkade av den oerhört oseriösa mediafalangen som man kanske kan kalla "Damtidningsträsket". | |
| totravel - Ej medlem längre | 2013-02-16 17:21 | |
![]() | Där all personlig integritet för länge sedan har offrats på kapitalismens och vinstintressets altare. | |