Spelrum
Giraffen1
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
1
Inloggade2
Mobilspel
Pågående19 836

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Armbuur - Ej medlem längre2013-02-17 13:02
Antal inlägg: 18

Satsa på att bli omklädningsrumsfluktare.

blue_moon2013-02-17 13:11
Antal inlägg: 9713

Tack snövits :)

Jag har umgåtts med dessa tankar länge, kände att jag måste få ut dem.

arbetslinjen - Ej medlem längre2013-02-17 13:14
Antal inlägg: 1268

Blue moon: Det finns en bok skriven av en sjuksköterska (Bronnie Ware) som intervjuat sina patienter på dödsbädden och i stort sett alla ångrar att de fokuserat så mycket på yrkesliv och vardagslunk, att vänskap och den egna lyckan fått stå tillbaka – så det ligger nog mycket i det du säger. Det finns ju någon aforism i stil med att det tar ett liv att lära sig att leva.

blue_moon2013-02-17 13:24

Det stämmer nog, tyvärr.
Tack för tipset arbetslinjen!

Hittade denna: www.adlibris.com/se/...18 48509995

ttiittii - Ej medlem längre2013-02-17 13:27
Antal inlägg: 37631

börja en kurs.lär dig ett instrument,konst kurs,eller gå med i en jazz förening,konstförening,gy mpa,zumba,eller gå till läkaren och ta reda på om det är adhd i botten eller någon annan problematik.Taijshi,eller jujutsu,promenadgäng eller alfa kurs,släktforska,eller gå till ett proffs som hjälper dig med din rastlöshet och tar fram vad det beror på

MunLäder2013-02-17 13:31
Antal inlägg: 73

Inte för att jag känner dig, men din rastlöshet är en signal om att du inte lever det liv du önskar dig. Därför spelar det ingen roll vilken sysselsättning du tar dig an - det handlar om att hitta orsakerna till din oro och sedan hantera dem. Det kan handla om konsekvenserna av en psykiatrisk diagnos som behöver behandlas, men det kan också vara så att du skulle bli hjälpt av att gå till en livscoach för att du är lite lost.

Eller? Jag bara gissar. Det jag skrev här ovan behöver inte alls stämma.

ttiittii - Ej medlem längre2013-02-17 14:14
Antal inlägg: 37631

sen har man rätt att må dåligt eller att vara rastlös utan att vara döende,eller ens i närheten

Spira - Ej medlem längre2013-02-17 15:03
Antal inlägg: 310

blue moon - jag håller med. det verkar som om man måste få en rejäl omskakning för att förstå att uppskatta livet. Jag fick bröstcancer och ett år med cellgiftsbehandlingar. Inte trodde jag då att jag en dag skulle få må bra igen. När jag insåg att jag skulle få vara med ett tag till insåg jag också att det är mitt eget ansvar att se till att livet blir så som jag vill ha det. Man kan inte vänta och skjuta upp allting till sedan. Nu försöker jag göra det som känns viktigt och strunta i vad folk tycker. jag har varit i Afrika med mina tonårssöner. Och jag har köpt ett gammalt hus som jag håller på att renovera, dit ska jag flytta närsomhelst nu, det har tagit två år och varit ett tungt projekt men väl värt all möda. Baksidan av detta är att jag kan bli väldigt rastlös när jag tycker att jag inte utnyttjar min bonustid.

Men nu händer det ofta att jag en solig dag plötsligt får en stark känsla av hur härligt det är att få känna sig så stark och frisk. Det kan man nog inte riktigt njuta av förränn det inte är självklart längre.

Jag tror som många andra här att löpning är ett bra sätt att hitta en viss inre frid när man är rastlös. Det hjälper mig åtminstone, med bra musik i lurarna. Och då kan man gå med i en orienteringsklubb eller en terränglöpningsklubb efter ett tag när man känner att man orkar några kilometer.

blue_moon2013-02-17 15:18

Värmande ord, Spira. Grattis till ditt nya liv!

Jugland - Ej medlem längre2013-02-17 15:37
Antal inlägg: 15

Så glad jag blev att läsa Bluemoon och Spira.
Jag är nästan alltid lycklig och om jag inte är på humör tänker jag alltid på hur fint vi har det här och nu. Roligt att det finns fler som jag

Jugland - Ej medlem längre2013-02-17 15:38
Antal inlägg: 15

Är jag rastlös går jag ut i trädgården sedan går tiden utan att man märker det

betpungen2013-02-17 15:53
Antal inlägg: 161

Kanske försöka finna ro i rastlösheten? Stanna upp och lyssna inåt och därigenom komma fram till vad du vil ägna din tid åt :)

nulltj - Ej medlem längre2013-02-17 16:04
Antal inlägg: 14052

Jag känner igen mig, är i princip alltid rastlös. Men nöjd med tillvaron ändå, så tror inte nödvändigtvis att det är ett tecken på att man vill något annat med sitt liv.
Jag kan sällan sitta still och kolla på film eller tv, måste ha något för händer. Så jag stickar en hel massa.

jaapmeister - Ej medlem längre2013-02-17 16:12
Antal inlägg: 2109

Jag undviker rastlöshet genom att gräva ned mig i jobb.

nulltj - Ej medlem längre2013-02-17 16:14
Antal inlägg: 14052

Det funkar.

snövits - Ej medlem längre2013-02-17 16:24
Antal inlägg: 1579

Samma här, nulltj. Också väldigt rastlös trots att jag gör mycket. Tröttnar snabbt på grejor osv. Kan va jobbigt men också kul å produktivt, då man provar på nya grejor och får mycket gjort.

Initiativ2013-02-17 16:39
Antal inlägg: 11

Gillar du inte sport? Finns på teven från morgon till kväll i princip. Jag älskar all sport och tittar mycket.

Grundsnygg - Ej medlem längre2013-02-17 16:48
Antal inlägg: 3451

Jag ser på rastlöshet som en annan form av nyfikenhet, jag ser det som en positiv egenskap. Hela mitt liv har styrts av rastlöshet, låt rastlösheten ta över och se var du hamnar i livet.

Frasse2 - Ej medlem längre2013-02-17 18:50
Antal inlägg: 1465

Skaffa ett par barn och en hund sen har du en inte lugn stund på dom närmaste 15-20 åren :)

Daggdroppe2013-02-22 20:52
Antal inlägg: 1078

Munläder du är nog inne på rätt spår iallafall.

Och jag håller absolut med om teorin att man måste råka ut för nåt livsavgörande för att se vad man faktiskt har i livet. Och det är ju inte bra för dom som inte råkat ut för nåt..

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?