Spelrum
| Giraffen | 12 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 13 |
Mobilspel
| Pågående | 19 887 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Lillstölla | 2013-02-27 11:57 | |
![]() | Fast å andra sidan, om hästar inte finns, hur kan de då vara frukt? | |
| Minta | 2013-02-27 12:01 | |
![]() | De kanske bara finns i andevärlden. Lasagnen kanske i själva verket innehåller något annat onämnbart och hästen får skulden. det är ju bara lagom stötande. | |
| arbetslinjen - Ej medlem längre | 2013-02-27 12:05 | |
![]() | Hästköttsskandalen verkar vara så pass stor och utbredd att man undrar om livsmedelsindustrin ändå inte borde haft ganska god kännedom om att det finns aktörer som fuskar på det här sättet och kanske sett genom fingrarna lite i jakt på billiga partier. Vad jag förstått ska dessutom den cypriotiska handlaren i Findus-fallet ha dömts för detta brott en gång tidigare. | |
| Minta | 2013-02-27 12:12 | |
![]() | Jag tror att de tänker "vill folket ha billigt kött så ska de få det". | |
| sjöstan | 2013-02-27 13:06 | |
![]() | Klart alla i branschen vet.... Liksom alla ni hästälskare... Vad tror ni händer med er lilla kelgris när du skickar den till nästa värld? Hästkött är gott och det är inget fel att det blir smörgåsmat. Men det är ju inte så bra att man gör mat av en förgiftad råvara - oavsett om det är förgiftat kött eller grönsak..... OM ni undrar hur stark medicin en häst får? tips: Har du hört talas om begreppet "hästkur"......... | |
| Sote | 2013-02-27 13:21 | |
![]() | Ttiittii- Är det bara köttätare som vill veta vad dom äter då? Jag vill veta vad det är i tex en salsa om jag köper det, eller vilka grönsaker det är i den frysta wokpåsen, eller vad det är för sorts fisk. Vill inte vegetarianer veta vad dom stoppar i sig för något? Verkar ju både dumt och konstigt. Varför märka mjölken med fettinnehåll , märk den bara mjölk, eller frysta grönsaker- märk påsen med grönsaker sen är det skit samma om det är broccoli eller spenat, grönsak som grönsak. | |
| bolin123 | 2013-02-27 14:23 | |
![]() | så konstigt alltihopa.. Ingen har märkt nånting alls, ingenting är fel på maten. Men så tar dom fram nån dna märkning och vips så går det inte att äta. Okej om dom hade dragit tillbaka det för att det var människokött. Men vafan, häst eller gris. Vem orkar bry sig helt ärligt om ingen endå kan känna skillnad på smaken. Verkar ju bara som ett jävla slöseri på mat tycker jag. | |
| Silfverkrok - Ej medlem längre | 2013-02-27 14:31 | |
![]() | Smörgåspålägget som numera heter hamburgerkött hette tidigare hästkött för att det innehåller, just det, hästkött. Smakar mycket gott, yum yum. Ok för att märka fel men är det verkligen så hemskt med att äta häst när man äter ko, lamm och gris???? | |
| Minta | 2013-02-27 14:31 | |
![]() | Vill du äta kött med läkemedel som är förbjudna i mat? | |
| Minta | 2013-02-27 14:33 | |
![]() | Det är ju också denna obefintliga kontroll av vad maten innehåller som är skrämmande. Nu kontrollerar man för häst, men hur vet vi att det inte är råtta, hund eller katt? | |
| magnusito | 2013-02-27 14:41 | |
![]() | Bolin, va fan ät en människa också | |
| bolin123 | 2013-02-27 14:50 | |
![]() | jag sa att dom kunde dra tillbaka maten om det var människa i den. Däför att jag inte vill äta människa. Du kan äta upp din mamma | |
| Minta | 2013-02-27 14:53 | |
![]() | Kan du tänka dig att äta vad som helst utom människa? De är också de hemska djurtransporterna kors och tvärs för att vi ska få billigt kött. Rätt åt oss att det är skit i maten. | |
| magnusito | 2013-02-27 14:55 | |
![]() | Jag tänkte att du verkar ju vara av den sorten som tycker att det mesta är skit samma så du är väl inbte så noga... | |
| bolin123 | 2013-02-27 14:57 | |
![]() | Nja kanske inte vad som helst, men just häst har jag inget emot att äta. Det säljs ju trots allt brevid den frysta lasagnen. | |
| Silfverkrok - Ej medlem längre | 2013-02-27 14:59 | |
![]() | Man brukar få vad man betalar för, sedan angående mediciner så har det ju konstaterats i både kor och grisar förut också. Det som är mest skrämmande är ju avsaknad av kontroller och inte hästköttet i sig. | |
| bolin123 | 2013-02-27 15:11 | |
![]() | magnusito. Jag tycker att det är slöseri med mat att slänga tonvis med mat som det inte är ett dugg fel på istället för att sätta på en klisterlapp där det står ½priset och att det är hästkött i den. Skulle tippa på att om dom gjorde så, skulle den maten ta slut fort som faaaaaaaaan. | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-02-27 15:15 | |
![]() | Håller helt med Bolin där, totalt slöseri. Att dra upp kannibalism-kortet är jättefånigt. | |
| Minta | 2013-02-27 15:22 | |
![]() | Jo, det är slöseri om det var så att man visste att det inte innehöll farliga ämnen. | |
| Minta | 2013-02-27 15:23 | |
![]() | Men annars skänker ju företagen aldrig bort mat. | |