Spelrum
| Giraffen | 31 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 13 |
| Inloggade | 44 |
Mobilspel
| Pågående | 19 844 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-02-27 22:05 | |
![]() | apbur,att ha 180 i blodvärde och anstränga sig så svetten rinner,då blir det ganska kraftig vätskebrist,med risker för livet,hur vågar dom utsätta sig för detta? är det brist på kunskap? | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-02-27 22:06 | |
![]() | ritalin är inte prestationshöjande för en person med adhd,det är sänkande | |
| Maradona1986 | 2013-02-27 22:06 | |
![]() | Ok, men då börjar man säga att vissa medfödda olikheter är ok att kompensera för medan andra inte. Varför inte anabola steroider som hjälper dig att bygga muskelmassa? Även där finns ju medfödda skillnader. Utan att vara medicinskt kunnig så gissar jag att det finns andra områden som man skulle kunna göra mätbara om man ville det. | |
| Kokonut | 2013-02-27 22:07 | |
![]() | Finska åkare sa juh öppet att fom använde epo för att det gick ej att kolla. Så hela -90 talet minst är dopat. Alla gjorde det ej men personerna som jämt låg i topp.... | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-02-27 22:07 | |
![]() | Ffa är det den höga viskositeten pga en hög mängd blodkroppar som är farlig, eftersom risken för blodproppar ökar. | |
| apbur | 2013-02-27 22:08 | |
![]() | Släpp dopingen fri och lägg all energi på att människor dopar sig rimligt så att man bevarar hälsan. Målgruppen är idrottare, de har redan ett fokus på kroppen och hälsan. Mycket tacksamt. | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-02-27 22:10 | |
![]() | Ritalin är centralstimulantia, så visst prestationshöjande? | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-02-27 22:10 | |
![]() | apbur,jag är lite inne på din linje om att släppa dopingen fri | |
| Maradona1986 | 2013-02-27 22:11 | |
![]() | Apbur (många inlägg, så detta är svar till inlägget 22.05), jag håller med om att det inte är en lätt fråga. Och något som säkert över tid kommer att ändras. Dagens modell där man t ex godkänner astmamedicin som så att säga kompenserar för en sjukdom är ju givetvis helt ok. Sedan att kost och träning syftar till att förbättra prestationen är ju givetvis självklart och tillåtet. Grundregeln borde ju vara att man ska förbjuda det som har negativa hälsoeffekter. Så inte helt självklart på specifik nivå, men jag vill inte se en lösning där man tillåter doping upp till en viss nivå. | |
| apbur | 2013-02-27 22:13 | |
![]() | "Grundregeln borde ju vara att man ska förbjuda det som har negativa hälsoeffekter. Så inte helt självklart på specifik nivå, men jag vill inte se en lösning där man tillåter doping upp till en viss nivå." Hur ska man då uppnå din grundregel? All "doping" har inte negativa hälsoeffekter. | |
| Maradona1986 | 2013-02-27 22:14 | |
![]() | ttittii och apbur, menar ni verkligen att det ska vara ok för ungdomar att käka anabola steroider???? Det är där problemet kommer att ligga, inte bland elitidrottarna. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-02-27 22:15 | |
![]() | nulltj,för dom med adhd så är inte ritalin prestationshöjande,utan tvärt om dom kommer ner i lugn,men för mnniskor utan adhd så stämmer det | |
| apbur | 2013-02-27 22:17 | |
![]() | Maradona, som jag sa tidigare så ska alla prestationshöjande tas med fokus på att förbättra sina resultat men behålla hälsan. Precis som du tycker jag det ska dras en gräns där preparaten och metoderna riskerar hälsan. För en person i puberteten är troligtvis inte anabola sterioder bra. | |
| Maradona1986 | 2013-02-27 22:17 | |
![]() | Apbur, nej, så om det är vissa dopingklassade preparat som inte är hälsofarliga så tycker jag att man kan diskutera att släppa dem fria. Men t ex EPO (så vitt jag förstår det) är hälsofarligt för många. Och jag vill inte ha ett regelverk där det är ok för vissa (de som naturligt har låga blodvärden) men inte för andra. Rättvisa måste gälla här, och det innebär att vi får leva med att vissa har bättre medfödda förutsättningar | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-02-27 22:17 | |
![]() | jag tycker inte att det är ok,men dom torskar en efter en ändå,tom i seniorbrottnings sm förra året så var vinnaren dopad och då var han ca 58 år,och då kan läkare hålla kontrollen så det inte blir farligt,eller köra två paralella tävlingar doping prottning och vanlig | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-02-27 22:18 | |
![]() | brottning | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-02-27 22:18 | |
![]() | Ja, de dämpar i låg dos överaktiviteten hos den med adhd, vilket är en paradox på sätt och vis, men det är fortfarande centralstimulerande och prestationshöjande på så sätt att du t ex inte känner smärta och trötthet i samma grad. Däremot dämpas helt riktigt "stimmigheten" och koncentrationen skärps. | |
| apbur | 2013-02-27 22:19 | |
![]() | ttiittii, ritalin skärper fokus för personer med ADHD. De har inga specifika receptorer som reagerar annorlunda på ritalin än vanliga svenssons har. De lugnar till synes ner sig för att de kan organisera tankarna och fokusera. Alla som tar ritalin blir mer skärpta, inte bara de med ADHD. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-02-27 22:20 | |
![]() | ritalin ges alltid i låga doser till dom med adhd | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-02-27 22:20 | |
![]() | Vilket vi redan har konstaterat. | |