Spelrum
| Giraffen | 12 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 13 |
Mobilspel
| Pågående | 19 887 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| apbur | 2013-02-28 12:15 | |
![]() | Tommy, de har även fått avslag av en anledning. Eller så har de inte sökt asyl alls. Av en anledning? | |
| SourErcRetin - Ej medlem längre | 2013-02-28 13:51 | |
![]() | Jag misstänker att en stor del av de tio procenten kommer sig av att polis kollar leg av de anledningar jag listade i mitt förra inlägg. Det betyder inte att de har förvandlats till Saida. | |
| mr_dizzy | 2013-02-28 17:00 | |
![]() | REVA projektet går inte ut på att stoppa random personer på tunnelbanan,i så fall skulle"träff procenten" inte vara så hög. De personer som kontrolleras har begått brott, oftast plankat in på tunnelbanan. Hela diskussionen är snedvriden som vanligt. Varför ska inte polisen kontrollera någon som begått brott, hur bagatellartat det än må vara? | |
| jellyflower | 2013-02-28 17:11 | |
![]() | mr dizzy, hoppas verkligen att du har rätt, men på ynglingen som man ser i klippet i Veckans brott, samma klipp som varit på tv-nyheterna, sägs inget om att han ska ha varit misstänkt för något (annat) brott. Tvärtom säger han att polisen bad honom om ursäkt efter att de kollat hans leg, vilket de ju knappast skulle gjort om han begått något brott. | |
| SourErcRetin - Ej medlem längre | 2013-02-28 17:42 | |
![]() | mr_dizzy, jag antar att du inte brydde dig om att läsa min inledande länk. Eller vad menar du att hon hade begått för brott? | |
| SourErcRetin - Ej medlem längre | 2013-02-28 17:43 | |
![]() | Och VEM menar du har påstått att man inte ska kolla leg på den som begått brott? | |
| apbur | 2013-02-28 19:04 | |
![]() | Att polisen ber om ursäkt efter att de kontrollerat någon där det visade att sig allt var i sin ordning betyder inte mer än att de har en god ton. Misstanken att någon uppehåller sig här illegalt räcker för kontroll. | |
| cherelle | 2013-02-28 19:34 | |
![]() | Det känns väldigt konstigt att lägga pengar på poliser ska stå och stirra på T-Centralen när det finns mycket annat man kan lägga resurser på. Sist jag var på T-Centralen fanns det tre poliser och fyra ordningsvakter vid spärrarna. Det skulle vara intressant att se någon slags undersökning på om det ens är produktivt. | |
| mr_dizzy | 2013-02-28 22:19 | |
![]() | Sourercredin, det kanske kommer som en överraskning för dig att även poliser är människor och begår fel och övertramp. Det jag skrev var vad REVA projektet går ut på, sen att enskilda individer begår fel är självklart beklagligt men att säga att detta är systematiskt och att det är polisens arbetssätt är felaktigt. | |
| JesusGudsson - Ej medlem längre | 2013-02-28 23:08 | |
![]() | cherelle det är väldigt svårt att säga hur produktivt något är i avskräckande syfte, eftersom effekten av insatsen just INTE syns, mer än i statistiken. Men tänk såhär: hur tror du det hade sett ut med brottslighet i tunnelbanan om dt inte hade funnits några väktare eller poliser där alls? | |