Spelrum
Giraffen12
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
1
Inloggade13
Mobilspel
Pågående19 887

Forumkategorier

Användare Inlägg  
corlini2013-03-06 21:06
Antal inlägg: 3172

mannen funderar på att koppla diskmaskinen på varmvattnet istället. han har fått för sig att det blir renare och att diskmaskinen drar mer när den värmer vattnet än pannan gör. är det så tro?

tvättmaskinen går ju inte göra så på eftersom varmvattnet är typ 65 grader.

detdär med standby maskinerna är smart, vi har eluttagen på "kontoret" över strömbrytare så datorer, skrivare osv stängs av och på från standbyläget när man tänder-släcker i rummet.

vi sparade många många tusen oavsiktligt när vi byggde om stallet. först när det var dags att dra in elen upptäckte vi att vi satt byggcentralen på inkommande innan mätaren, den drev allt från byggfläktar, skylift och elmaskiner i flera månader. han hade glömt av att han gjort en " "provisorisk grej" när vi drog om ledningen i marken.

nulltj - Ej medlem längre2013-03-06 21:11
Antal inlägg: 14052

Nä, jag har för mig att (moderna) diskmaskiner bara värmer vattnet under diskdelen av programmet; kopplar man in dom mot varmvattnet används ju varmt vatten hela tiden..

Salka12013-03-06 21:11
Antal inlägg: 674

Kopplar man diskmaskinen till varmvattnet så går alla sköljningar i varmt vatten också, det känns ju lite onödigt kanske

corlini2013-03-06 22:07

ok, jag har inte en susning. det är han som gillar att spekulera, göra om och förbättra massa saker. nån fix idè eller tvångs han har. men det brukar bli jäkla bra.

men visst sköljs det i varmvatten? det är ju ångande hett när man öppnar den direkt den är klar.

nulltj - Ej medlem längre2013-03-06 22:11
Antal inlägg: 14052

Ja, men inte första sköljningarna tror jag. Har iaf för mig att det inte lönar sig.

corlini2013-03-06 22:14

jag tror det är en grej han fått för sig bara för han vill ha rätt och komma på nåt bra :) men jag håller med om att det teoretiskt sett kan vara rätt.

omeganoll2013-03-06 22:37
Antal inlägg: 512

Det är väl enbart två av fem(?) vatten som värms i diskmaskinen på normalprg. Sista sköljvattnet plus själva diskmomentet.

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?