Spelrum
| Giraffen | 32 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 11 |
| Inloggade | 43 |
Mobilspel
| Pågående | 19 844 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| betpungen | 2013-03-09 15:08 | |
![]() | In trssant att nyheterna dagen till ära lyfte löneskillnaden på 1000:- mellan nyexade ssk. och i nästa inslag presentera föreslagen lösning på den fortsatt ojämlika fördelningen av föräldraledighet i form av fler pappadagar. | |
| La Zerotta | 2013-03-09 15:37 | |
![]() | Är det inte på tiden att vi män uppmärksammas lite? Alltid dessa kvinnor, bögar, barn, handikappade, arbetslösa och fan och hans mormor.... | |
| MissPiggy69 | 2013-03-09 15:43 | |
![]() | Och du anser dig själv vara en man? Låter mer som en ouppfostrad skitunge... | |
| crooked rain - Ej medlem längre | 2013-03-09 15:48 | |
![]() | Internationella mansdagen är 19 november, zerotta. | |
| MissPiggy69 | 2013-03-09 23:40 | |
![]() | På sätt och vis är den ju vår också - Mens Day ;) | |
| Maradona1986 | 2013-03-10 00:22 | |
![]() | Lite fascinerande att många kvinnor i tråden menar att dagen inte betyder någonting. Frågan är om det betyder att alla tycker att samhället redan är tillräckligt jämlikt (tveksamt) eller om det helt enkelt är att dagen inte fått någon verklig betydelse i Sverige? Jag har dock länge bott i ett land där dagen fått en väldig betydelse. I Ryssland är detta en nationell helgdag (förvisso handlar det om att man en gång i tiden gav upp de gamla sovjetiska dagarna , som t ex Lenins och Stalins födelsedagar, samtidigt som man inte ville adoptera de kristna helgerna, så man blev tvungen att "hitta på" en massa helgdagar för att det totala antalet arbetsdagar skulle bli detsamma). Men intressant i Ryssland är att detta är att detta är en dag då männen ska hylla kvinnan och överösa henne med presenter och därigenom ytterligare förstärka könsrollerna. Jag bodde där i flera år och upplevde dagen som väldigt motbjudande. Har också diskuterat detta flera gånger med min sambo (som är ryska) och numera håller hon med mig fullständigt. Om kvinnodagen ska betyda någonting så måste den handla om om jämställdhet. Så trots att vår kultur hemma idag till 50% är rysk så vägrar jag köpa deras tolkning av kvinnodagen. Att överösa Irina med rosor, presenter o s v kan jag förvisso göra någon annan dag men det har absolut ingenting att göra med min tolkning av betydelsen av den internationella kvinnodagen. | |
| corlini | 2013-03-10 07:12 | |
![]() | nej för mig betyder det ingenting. det finns kvinnligt och det finns manligt och vi är inte lika, för mig är det skitsnack detdär med att alla är lika. alla är olika och den dag vi värdesätter DET så kan jag lova att jag firar. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-03-10 07:31 | |
![]() | riktigt dum dag vem har hittat på den ?någon kvarleva från grupp 8 kanske.jag tycker en kvinnodag är ganska kränkande,alla dagar är mina utom en och det är den dumma kvinnodagen.jag tycker den dagen ska bort nu med det samma | |
| Bitte - Administratör | 2013-03-10 07:43 | |
![]() | Lite historik ttittii sv.wikipedia.org/wik...in nodagen, jag tycker att om man uppmärksammar den på rätt sätt så är dagen behövd, men det är inte och ska inte i mon tanke vara en dag di kvinnor firas med blommor och annat. och sedan så finns det även en för männen sv.wikipedia.org/wik..._m ansdagen Bitte | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-03-10 07:56 | |
![]() | jag får blommor minst 2 ggr i månaden av mannen,han uppmärksammar utan kvinnodag,Han är inte dum i huvudet han fattar utan att behöva en speciell dag, tycker dagen är kränkande mot männen,men finns puckade män som behöver dagen som inget begriper jag skulle bli ganska sårad om jag fick blommor för det var kvinnodag,jag vill ha blommor för jag är jag och för jag är älskad.och historien bryr jag mig inte om | |