Spelrum
Giraffen42
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
31
Inloggade74
Mobilspel
Pågående19 711

Forumkategorier

Användare Inlägg  
drifting - Ej medlem längre2013-03-11 13:37
Antal inlägg: 1178

Trafficking låter också som ett lukrativt sätt att tjäna pengar på..kanske skulle på något sätt erbjuda ihop med knark försäljningen

arbetslinjen - Ej medlem längre2013-03-11 13:37
Antal inlägg: 1268

Har inte läst hela tråden, men jag vill som susila påpeka att det är inte rätt att reducera alkohol till ett rusmedel. Det är ofta (oftast?) en måltids- och sällskapsdryck och en matlagningsingrediens. Som det har det stort värde tycker jag. Marijuana kan ge ett behagligt rus, men vad har cigaretter att stoltsera med egentligen? Många av rökarna själva tycker väl inte ens om det och det enda det ger är en känsla av avkoppling som inte med nödvändighet behöver vara betingad med cigaretterna.

I en delstat i Australien har man förbjudit försäljning av cigaretter till alla födda efter 2000. På så sätt hoppas man få framtida generationer rökfria.

Legalisera hasch? Möjligtvis, men inte med de argument som tas upp av Mikkel Warming i alla fall. Att kriminaliteten minskar genom att man legaliserar brottet är ju ett fantastiskt dumt argument.

enblommigkat2013-03-11 13:43
Antal inlägg: 137

Isf. är de här värre tycker jag..

enblommigkat2013-03-11 13:43
Antal inlägg: 137

sverigesradio.se/sid...el =5459820

consulting2013-03-11 13:47
Antal inlägg: 32

@ drifting.

Prostitution är lagligt i Tyskland, där funkar det hur bra som helst...

drifting - Ej medlem längre2013-03-11 13:49

Du har bra insikt hur prostitutionen i Tyskland fungerar?
Ja tror också att tjejerna är sjukt nöjda!
20 torskar om dagen å en joint imellanåt

nulltj - Ej medlem längre2013-03-11 14:03
Antal inlägg: 14052

Skillnaden mellan att köpa en flaska sprit eller en kaka hasch är också att du vet precis vad som finns i flaskan, såvida det inte är hembränt då.

boffertomte2013-03-11 14:06
Antal inlägg: 1128

nulltj, om jag köper ett paket nötlasagne så vet jag också exakt vad den innehåller. Eller...vänta

Jag börjar om. Ifall hasch vore lagligt så kunde innehållet deklareras av producenten, det vore inget större problem.

nulltj - Ej medlem längre2013-03-11 14:12
Antal inlägg: 14052

Visste att den referensen skulle komma upp :)

Sant, syftade endast på nuläget.

susila2013-03-11 14:13
Antal inlägg: 459

consulting och drifting, era jämförelser håller inte. Både kokain och traficking gör mycket stor skada, till skillnad från cannabis, vars skadeverkningar inte ens kommer i närheten av den helt legalt försålda och konsumerade alkoholens.

consulting2013-03-11 14:18

@ drifting: Jag har jobbat mot tyskland i 15år och det är mer eller mindre kutym att gå på "klubb" efter avslutade affärer och jag kan säga att sen det blev statlig övervakning av klubbarna har det blivit fan så mycke bättre för tjejerna, sen kan man ju säga vad man vill om saken i säg, och det är tragiskt att tjejer och killar hamnar i prostitution... men varför inte försöka förbättra deras situation istället för att soppa dom under mattan som vi gör i Sverige. Här lever vi ju efter mottot att syns det inte finns det inte.... vilket är jävligt fel.

consulting2013-03-11 14:21

@ susila: kokain är inte mer vanebildande än thc, snarare tvärt om...

consulting2013-03-11 14:23

ser du till alkoholen så har den fruktansvärda vanebildningar och leder långt mer till problem än vad kokain och hasch gör i det långa loppet...

susila2013-03-11 14:33

Jo, kokain är mer vanebildande. Det är också mycket skadligare för hälsan. Hjärnblödning, hjärtinfarkt, uppfrätt näsvägg, konstiga olyckor pga dåligt omdöme och alldeles för mycket ork och energi.

Haschrökare sitter mest stilla och puffar.

Jag vill understryka att jag själv finner alla slags droger mycket ointressanta för egen del. Men om hasch legaliserades skulle jag ju ändå inte vara tvungen att röka det. Lika lite som jag nu är tvungen att dricka alkohol.

skrabban2013-03-11 14:37
Antal inlägg: 1031

Jag tycker det är helt fel att legalisera hasch på marknaden. Man blir beroende av alla droger om man tar dom en längre tid. Har man provat hasch en gång är det kanske inte så farligt. Heroin kan man bli beroende av redan efter första gången. Har själv en son som är missbrukare så jag vet vad jag talar om. Alla droger ska bort. Jag hoppas att de flesta här på forumet håller med mig.

drifting - Ej medlem längre2013-03-11 14:37

@consulting
Det är väl kutym bland ett visst klientel,jag är ofta i Tyskland i affärsyfte aldrig vart med om efter avslutad affär att man går på "klubb"
Tycker det är urbota dumt att "försvara" och vilja göra droger lagliga.jämnföra med alkohol ang beroendeframkallande och dylikt.

consulting2013-03-11 14:40

Jag har i mer än 15år nyttjat både kokain och hasch så jag vet vad jag pratar om... 90% av alla mina vänner som röker varje dag är deprimerade, slöa, inåtvända i största allmänhet... Ser du till den verksamma substansen i kokain så har den en halveringstid på 8timmar, kollar du på verksamma substansen i cannabis så har den en halveringstid på 1år!!! och den lagras i fettvävnaden alltså i hjärnan. Finns inget berusningsmedel som sitter kvar så länge som cannabisens thc.

consulting2013-03-11 14:44

Du är väl i fel bransch då ;) jag jobbar mot verkstadsindustrin och byggindustrin och jag har 99gånger av 100 hamnat på nått sånt ställe efter middagen...

susila2013-03-11 14:50

Jovisst, consulting, men hur stor skada ställer den genomsnittlige hashrökaren till med? Hen brukar kunna klara av att gå och jobba. Sen kommer hen hem och puffar framför tvn. Inte mycket till liv, men hen är i af lättskött och lätthanterlig, oftast godmodig om än något trögtänkt. Inte jätterolig, men i stort sett harmlös.

Det spelar väl ingen roll hur länge substansen kan spåras i kroppen hos en person, man kan se i folks skelett hur mycket fisk de ätit i sina liv. Gör det fisk till en farlig drog?

JesusGudsson - Ej medlem längre2013-03-11 14:52
Antal inlägg: 1169

självklart minskar kriminaliteten genom att legalisera cannabis, men inte bara genom att de som röker då inte längre räknas som kriminella.
Det är ju nån som säljer det också, eller hur?

Att cannabis är olagligt betalar många kvartersligisters hyra, och jag tror personligen att många cannabisnyttjare hellre skulle se att försäljarens vinst gick till staten som i alla fall gör bättre saker än nåt lowlife som inte ens orkar ta ett riktigt jobb.

kvartersligisterna betalar tyngre kriminella som har smugglarkontakter och säljare från andra länder och vips så stöder man all möjligt skit som de här nätverken hanterar.

Att inte bara avkriminalisera, utan även legalisera och sälja skulle slå undan en stor inkomst för dessa kriminella.
Sen att överskottet istället går till vård, skola och omsorg är ju en bra bonus.
För en sak är säker iaf, cannabisen kommer inte att försvinna.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?