Spelrum
Giraffen15
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
6
Inloggade21
Mobilspel
Pågående19 888

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Biggalo2013-03-13 12:25
Antal inlägg: 385

Spikmatta är bra att ligga på några gånger......blir lite som värmedyna och värme är bra. Men man måste låta ryggen vila från mattan också.

apbur2013-03-13 12:43
Antal inlägg: 9699

Som redan sagts så är det viktigt att den muskel som drar ihop ryggen lär sig slappna av så rörlighetsövningar är bra. Ställ dig på alla fyra och kuta ryggen. Töj där det tar emot. Lägg dig på rygg på golvet med nåt mjukt för ryggraden. Slå armarna om dina böjda ben och för knäna mot hakan. Den här övningen kommer du troligtvis inte klara om det gör ont att luta sig framåt. Men gör det några gånger så lättar det successivt. Kontrollera muskulaturen i sätet och höfterna så att de arbetar, jämför mer andra sidan om du misstänker att en muskel lagt av. Är det en muskel som inte vill jobba så väck den genom att provocera den.

apbur2013-03-13 12:45
Antal inlägg: 9699

Man kan alltså få en ledtråd var besvären sitter om man hittar den antagonist som ogärna vill jobba.

özzlung2013-03-13 13:04
Antal inlägg: 14

Jag har haft ont i ryggen i snart 40 år och att röra på sig på lämpligt sätt som t.ex. promenera är det bästa, definitivt inte stillasittande/liggande.

nulltj - Ej medlem längre2013-03-13 13:17
Antal inlägg: 14052

Att jag tog upp liggande var för att det är det bästa när man inte rör på sig, vilket man ju inte kan göra 24/7.

Sote2013-03-13 13:26
Antal inlägg: 3557

Att ha ont i ryggen och att ha akut ryggskott är ju inte riktigt samma sak. Jag har alltid ont i ryggen och oftst då Ischias men det är ju kontrollerbart även om det är jobbigt. När jag hade akut ryggskott sist då låg jag i sängen och grät och önskade att någon kunde komma och skjuta mig, och då har jag en väldigt hög smärttröskel. Det tog stor ansträngning och fruktansvärda smärtor att ta mig upp ur sängen men det gick till slut. Det var värst första dygnet sedan blev det bättre när det mest akuta la sig. Jag tog mig till min naprapat redan första dagen och fick gå fyra fem gånger innan det var bra.

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?