Spelrum
| Giraffen | 41 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 30 |
| Inloggade | 72 |
Mobilspel
| Pågående | 19 711 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| nyckelpigan_ | 2013-03-18 16:13 | |
![]() | Tja, visst kan förklara lite men tror inte det hjälper. Självrisken är på 4800 sek. Lite grejor att byta ut så blir det några tusenlappar till (här får ni använda er fantasi, behöver tex komma åt för att mäta, ta bort saker osv). Varför inte anmäla skada - ja du, läs min förklaring ovan igen och tänk!! Jo, tomtar finns det gott om. Möjligt att jag är en. Då får jag vara det. Liiiiiiiiiiite skillnad på vad det gäller! I övrigt har jag pratat med en kille som jobbar med fuktskador, byggarbetare som jobbat med diverse i 25 samt uthyrarna av avfuktare granne om har kännedom om husen (har likadant). Fortsätt ni att kritisera och kom med motargument. Anser fortfarande att skaffa kunskap själv, rådgöra med personer som har erfarenhet och ta initiativ är helt rätt för mig. Ni andra får gärna leva som ni vill och ringa efter hjälp såfort ni behöver ha något gjort! Det är okej! Alla gör som dom vill!! Blir bara så förundrad! | |
| pabster1 | 2013-03-18 17:51 | |
![]() | Avfuktare låter klent prova byggfläkt....men jag är ingen expert hade bara en kompis med ett diskmaskinsbyte som gick snett. Betydligt mer vatten än dina 100l men de hade fläktar ett par månader.... Kan bli dyrare än självrisken breoende på hur du löser det med fläktar/avfuktare. Jag har en kompis som tar taxi hem när han får punka på racern....suck...... | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-03-18 21:12 | |
![]() | ring försäkringsbolaget | |
| Lillstölla | 2013-03-18 21:24 | |
![]() | Får jag fråga en sak nyckelpigan_. Varför skulle du ringa till Försäkringskassan? Är det bara en felskrivning med "FK" eller står det i detta fall för något annat? Dum fråga kanske, men kan inte låta bli att undra. | |
| Kåre_Kålrot | 2013-03-18 21:51 | |
![]() | Avfuktare tar fukt snabbt, byggfläktar gör nog mindre arbete. Det enda en byggfläkt kan göra är att höja temperaturen vilket gör att luften löser mer fukt. Men även om fukten är i luften måste man fortfarande bli av med vattnet | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-03-18 22:09 | |
![]() | vattnet kan sprida sig och det blir mögel,både golv och väggar kanske behöver rivas,upp,och är det en hyresfastighet så kan hyresväsden få frispel,är det din egen fastifhet så är självrisken bara mellan 1500-2000,vattenskador är inte att leka med,försäkringsbolaget kanske lägger ut "sugall" som suger upp vattnet,dom har också fuktmätare där dom kan se hur stora skador det blivit,vore jag du hade jag ringt på en gång | |
| nyckelpigan_ | 2013-03-18 23:46 | |
![]() | Jo, snackade med lite folk som kunde det där så jag tog både avfuktare och byggfläkt :-). De sa att det var nog inte nödvändigt men var ingen större kostnad eller maskin - så varför inte? Resultatet då? Jojomen! Hittat vattnet då i avfuktaren kommit cirka 8 liter hittills!!! De jag snackade med sa om jag får det resultatet så är du "hemma" :-). Så gott att få fixat snabbt, smidigt och för cirka 1000 sek! Känns gott :-) Alla olyckskorpar får gärna kraxa vidare! Helt okej :-). Alla gör som dom vill! Bara förundrad över de som genast ringer och litar på andra till 100%. Men det är klart - är bonnatjej och murardotter så blir väl så :-). Blir än mer övertygad när jag läser ttiittii:s inlägg ovan - hon vet tom vad min självrisk är när det står något helt annat på mitt avtal! Fantastiskt! Tack alla ni andra som hjälpt mig med stöd, råd och tips! Kanongott att få när man känner att det uppstår en jobbig situation!!! TACK :-) | |
| Lill-IT | 2013-03-19 00:01 | |
![]() | Om du känner att tråden har fyllt sitt syfte så kan du be Mouche att stänga den. :) Tack för dina snälla ord. Du ska veta att jag håller tummarna för att du får ordning på din läcka också. Kan nämna som avslutning att min avfuktare ska stå på i två veckor.. kör länge med din också! | |
| Kokonut | 2013-03-19 06:29 | |
![]() | Finns alltid en fuktighet i ett hus så om du hade satt på en avfuktare utan att du hft läcka så hade kommit vatten i behållaren ändå. Men självklart hjälper det.har det runnit under parketten? Antog du hade btg golv? Hamnar då vatten mellan betong golvet och triofolplasten som ligger mellan parketten å betongen så skall man bryta upp golvet för att sedan torka ut. Nu har du golvvärme som torkar upp också men hade ej tagit den chansningen att ej ta upp golvet. Mitt tips. Försäkringsbolaget hade jag kontaktat direkt. | |
| grusplan | 2013-03-19 06:30 | |
![]() | Gud så bra att du löste det ... kan bli långdraget o dyrt annars | |
| Kokonut | 2013-03-19 06:34 | |
![]() | Sen kan det va smart att kolla avloppet som ej svalde vattnet så det ej händer igen. | |
| limpan__2 | 2013-03-19 07:56 | |
![]() | Varför räknas inte försäkringsbolagets experter till gruppen "folk som kunde det där"? | |
| JesusGudsson - Ej medlem längre | 2013-03-19 08:41 | |
![]() | undrar jag med. eftersom dom har ännu mindre lust att betala till dig än vad du har lust att betala självrisken till dom, så borde väl dom ha absolut bäst råd till dig? | |
| Sote | 2013-03-19 08:58 | |
![]() | För mig är det ännu märkligare att man litar mer på tips och råd som man får på ett internetforum än yrkesmänniskor och försäkringsbolag. Ännu märkligare blir det ju att du överhuvudtaget frågar här när du tycks vara bäst på det mesta själv. Lite tråkig och nedsättande ton mot folk som faktiskt av erfarenhet och genom kunskap ger dig dom råd som dom anser vara bäst och det i all välmening. Kanske vore bra med en lite vänligare attityd? Det är ju liksom inte så att dom som har gett dig råd som inte du gillar har gjort det för att jävlas. Trist. | |
| JesusGudsson - Ej medlem längre | 2013-03-19 09:14 | |
![]() | Om det går inte riktigt som du tänkt dig och du av nån anledning hamnar i en domstol... snälla säg till! Har alltid velat se en självlärd advokat försöka. | |
| jellyflower | 2013-03-19 09:18 | |
![]() | Jag hoppas att det ska gå bra för dig, jättetråkigt när sånt händer. Jag hade i ett sånt fall inte vågat annat än att kontakta försäkringsbolaget, vatten är förrädiskt. Det är ju sant att man ofta kan göra mycket själv, men som Jesus skriver, försäkringsbolaget vill ju absolut inte att det ska bli dyrare än nödvändigt - det går inte att jämföra med att själv ta in hantverkare som ju kan vara frestade att göra allting så dyrt det bara går, för att tjäna en extra hacka som kanske behövs särskilt väl i denna ekonomiskt problematiska tid. Men som sagt, hoppas du fixar det till det bästa. | |
| Bitte - Administratör | 2013-03-19 09:22 | |
![]() | Och om problem dyker upp senare hur ska du då kunna förklara det för försäkringsbolaget ?? Nä säger det igen ring och anmäla skadan Bitte | |
| jellyflower | 2013-03-19 09:40 | |
![]() | Då tar ju inte försäkringsbolaget det, om man har klabbat själv. | |
| toonfisken | 2013-03-19 09:46 | |
![]() | Varför vara så rädd att blanda in experter ? Här är en hund begraven ! Alla som har eget hus MÅSTE ha försäkring , den är till för att användas ",gör det självare" är vi många men i detta läget är det solklart att utnyttja försäkringen tycker jag . | |
| jellyflower | 2013-03-19 10:19 | |
![]() | Jag tror mest att TS vill försöka fixa detta till så låg kostnad som möjligt. Hon kanske har en usel försäkring med hög självrisk och lågt belopp och massor av undantag. MÅSTE husägare ha försäkring? Ungefär som trafikförsäkring då? | |