Spelrum
Giraffen22
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
25
Inloggade47
Mobilspel
Pågående19 599

Forumkategorier

Användare Inlägg  
skitduktig2013-04-20 09:31
Antal inlägg: 31

Ja, arbetslinjen, med åren har jag tröttnat på allt skitsnack om krigens legalitet.
En bomb som dödar ett barn i Boston eller i Kabul är lika jävla vidrig och båda bomberna är TERRORISM!!!!

skitduktig2013-04-20 09:33

Och jag blir lite ledsen när en ung kvinna som Anomi verkar tycka att det är ok i det ena fallet.......

chupa - Ej medlem längre2013-04-20 09:40
Antal inlägg: 448

om en arme attackerar ett militärt mål är det en krigshandling, om den attackerar civilia så är det terrorism. Terrorism är inte vem som gör det, det är vem som drabbas och vilka efterföljande effekter det bär med sig.

nu, är terroristerna militärer? är de då militära mål?
Eller gömmer de sig medvetet bland vanlig befolkning så att motståndarsidans attacker blir just terrorism tillbaka? Vilket i sin tur späder på hatet mot just motståndarna.

big t2013-04-20 10:59
Antal inlägg: 67

Det blir lite besvärligt att klargöra vilka som är fiender eller civila när de modiga krigarna tar till barn och civila som sköldar,vilket är vanligt förekommande.

chupa - Ej medlem längre2013-04-20 11:31
Antal inlägg: 448

fienden är civila, så det kan vara lite svårt att skilja dom åt ja. Om du tittar noggrant på bilder och videos med terrorister så ser du att även om deras kläder ofta liknar varandra så använder dom inte uniform.

skitduktig2013-04-20 12:14

Ok, då förstår jag, polisen i Boston skulle kunna bomba skiten ur området den misstänkte befann sig i alltså. Bevisligen gömde han ju sej bland civila.
Och tar vi en sån stad som Kabul då så finns det ju en massa terrorister som gömmer sig där. Då äre alltså legitimt att jämna staden med marken? Då tar man ju kål på terroristerna på ett väldigt effektivt sätt. O de andra får väl skylla sig själva.....

anomi - Ej medlem längre2013-04-20 13:48
Antal inlägg: 22

Skitduktig, du får gärna visa var jag har skrivit att krigföring med drönare är "ok". Svårt, för det har jag inte. Jag har diskuterat definitionen helt utan att värdera, du behöver alltså inte oja dig över min åsikt eftersom du inte har någon aning om den.

skitduktig2013-04-20 15:02

Står i så fall ut med att jag hade fel där anomi :D

metallmormor2013-04-20 20:26
Antal inlägg: 33

Krig är aldrig ok, men att göra militärtjänst är det då att utbilda sig till terrorist. Bara frågar!

skitduktig2013-04-20 23:21

Inte nödvändigtvis, men enligt Obama är man ju terrorist om man bombar civila, så det beror väl på vad man gör med utbildningen då antar jag

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?