Spelrum
| Giraffen | 24 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 24 |
| Inloggade | 48 |
Mobilspel
| Pågående | 19 599 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| nincompoop | 2013-04-20 18:43 | |
![]() | pink ribbon: varför ska du skämmas över vad några enstaka svenskar (??) gör? Det är ju så viktigt att inte dra t.ex. alla muslimer över en kam när några få gör något galet, visst brukar du oxå förespråka det? vad är du då ttiittii? | |
| Bitte - Administratör | 2013-04-20 18:45 | |
![]() | Jag är människa och världsmedborgare men bor och lever i Sverige , har rötter från olika folkslag Bitte | |
| nincompoop | 2013-04-20 18:53 | |
![]() | Förmodligen har jag oxå rötter från här och var i världen, det gör mig inte mindre svensk. Jag bor här, är född här, pratar svenska osv. Känns inte bara lite löjligt att "avsvenska" sig för finhetens skull. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-04-20 19:02 | |
![]() | jag är människa,men någolunda svensk mamma och Italiensk pappa,men det är ovesäntligt | |
| nincompoop | 2013-04-20 19:25 | |
![]() | Så är man svensk, norsk, tysk eller nigerian så är man inte människa ttiittii? Pk-maffian har talat igen. Jag tror säkert att alla kineser, albaner och danskar m.fl. tycker du är jätteduktig. | |
| nincompoop | 2013-04-20 19:29 | |
![]() | Nä ttiittii, är bara så jäkla less på alla pk-folk som tror sig göra människan en tjänst genom att ordbajsa. Finns det andra än svenskar som är så tama? | |
| Maradona1986 | 2013-04-20 20:19 | |
![]() | Ännu en tråd som urartar. Inte helt oväntat med tanke på titeln. Är väldigt fascinerad över att folk försöker föra den kampen på en ordspelssajt. Varför inte hänga på Avpixlat eller Flashback bland likasinnande? | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-04-20 20:24 | |
![]() | Du är klok du Maradona,det har du alltid varit :) | |
| nincompoop | 2013-04-20 20:27 | |
![]() | Så maradona, du menar att man är rasist för att man tycker att även svenskar ska vara stolta över att vara just svenskar? | |
| limpan__2 | 2013-04-20 20:31 | |
![]() | Frågeställningen om vad som kan sägas vara svenska värderingar eller vem som är svensk är instressant. Vi har ju skapat ett samhälle där vi blandar en rad olika kulturer, är det då den nya blandningen som är det svenska? Men som sagt, tyvärr spårar trådarna snabbt ur till att handla om den aktuella migrationspolitiken. | |
| Sote | 2013-04-20 20:36 | |
![]() | Problemet är ju att ett antal trådar liknande den här startas lite oskyldigt men snabbt urartar till precis det som TS troligtvis egentligen tänkte sig från början. Och ett antal nya nick dyker upp sådär helt oväntat i såna här trådar. Dessutom så blir såna som ttiittii alltid påhoppade för att dom på något förunderligt vis aldrig tröttnar på att ta striden mot trångsyntheten. Det är liksom samma visa och helt enkelt onödigt. | |
| nincompoop | 2013-04-20 20:37 | |
![]() | Det är väl det att vi är öppna, kan ändra oss och lever i nutiden som gör det svenska samhället. | |
| Maradona1986 | 2013-04-20 20:41 | |
![]() | Nincimpoop, jag har inte använt ordet rasist. Jag har ingen uppfattning om vem som är rasist eller inte. Däremot är jag personligen inte speciellt intresserad av nationalstaten överhuvudtaget. Så huruvida någon är svensk eller inte är för mig ointressant. Jag kommer från generationer av småländska bönder och har i mitt liv bott i Sverige, Danmark, Holland, Frankrike, Ryssland och Ungern. Bor idag tillsammans med min ryska flickvän i Holland. Är jag svensk? Troligen enligt de flesta definitioner, men jag har tack vare de möjligheter jag haft valt bort en hel del svenska traditioner och lagt till mig med andra. Och jag känner att detta är berikande och något jag föredrar framför att vara fullständigt integrerad i en viss nationell kultur. Dessutom, med tanke på att jag som sagt lever med en icke-svensk kvinna, har jag upplevt en del av de fördomar som följer med ett nationalistiskt synsätt. Så personligen tycker jag inte att det faktum att man är svensk är särskilt mycket att vara stolt över, nej. Däremot kan vi vara stolta över det samhälle vi och våra förfäder byggt upp, men nationaliteten i sig är ganska ointressant. | |
| nincompoop | 2013-04-20 20:48 | |
![]() | Det var nog det du gjorde när du drog in avpixlat och flashback men du förstod det inet själv? Skojjig kille. Så för att du anser dig vara osvensk så är det på något sätt "fult" att känna sig svensk? Det tycker inte jag. Oavsett ursprung och traditioner. | |
| magnusito | 2013-04-20 20:52 | |
![]() | Du ska kunna visa på släktled minst tillbaka till 1700-talet av infödda svenskar. Precis som jag!!! Allvarligt talat, svensk är man om man känner tillhörighet och hemmahörighet i Sverige. Det är väl en identitet som måste avgöras av individen själv. | |
| Maradona1986 | 2013-04-20 20:52 | |
![]() | Nej, absolut inte fult. Men för det behöver jag inte hålla med. Just därför var jag noga med att använda ordet "personligen". Alla behöver inte tycka likadant.... Och jag menar fortfarande att det finns andra forum där denna typen av diskussion passar bättre. | |
| Frasse2 - Ej medlem längre | 2013-04-20 20:58 | |
![]() | man behöver ju inte diskutera om man inte gillar ämnet. | |
| nincompoop | 2013-04-20 21:11 | |
![]() | JAg har besökt många länder och bott i några men jag är alltid svensk hur mycket jag än har trivts, haft jobb, vänner och kunnat språket. Så det är nog individen själv som avgör. Jag kan itne tycka att någon som bott här i 20 år och har svenskt medborgarskap men ändå inte kan språket är svensk. Det tror jag inte de heller tycker. | |
| limpan__2 | 2013-04-20 21:14 | |
![]() | Pratar du om drottningen nu? | |
| Sote | 2013-04-20 21:19 | |
![]() | Fin den limpan;-) | |