Spelrum
| Giraffen | 24 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 17 |
| Inloggade | 41 |
Mobilspel
| Pågående | 19 596 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| boffertomte | 2013-05-05 12:40 | |
![]() | Man kan även odla i 25-litersdunkar som man skurit av toppen på och gjort hål i botten. Det gjorde vi när vi hade växthus. Väldigt bra. Det blir mindre svampsjukdomar o fanskap om man odlar i kärl i växthus eftersom man lätt kan byta all jord varje vår. | |
| bujum | 2013-05-05 12:45 | |
![]() | tack för alla tips. nu kliar det i fingrarna! | |
| Bitte - Administratör | 2013-05-05 12:48 | |
![]() | Glöm inte att någon slag värme i växthuset med för gurkan ogillar att det blir kallt/svalt Bitte | |
| bujum | 2013-05-05 13:03 | |
![]() | Nej okej:) | |
| blue_moon | 2013-05-05 13:22 | |
![]() | Bör väl tillägga apropå ogräs, att kirskålen inte försvunnit helt. I rabatten som jag grävde upp och täckte med väv, ja. Men kirskålen hade redan då spritt sig en bit utanför, till kanten av gräsmattan och intilliggande häck. Omöjligt att bli av med såvida jag inte gräver upp gräsmattan och tar bort häcken. Bara att gilla läget och nypa av bladen allteftersom de sticker upp. Numera kokar jag dem som spenat och äter till lunch. Riktigt gott! | |
| dinodog | 2013-05-05 18:22 | |
![]() | Kirskål är satans påfund. Fullkomligt avskyr eländet. Ska visserligen gå att äta men jag avstår. | |
| blue_moon | 2013-05-05 19:08 | |
![]() | Det känns suveränt att äta upp sin fiende, särskilt som den är både god och nyttig. ;) | |
| dinodog | 2013-05-05 19:11 | |
![]() | Haha min är nog giftig så mycket som jag förbannar den. | |
| blue_moon | 2013-05-05 19:23 | |
![]() | Har din kirskål infiltrerat rabatter och gräsmattor, eller växer den på ett ställe som du kan plöja upp och täcka med väv? | |
| dinodog | 2013-05-05 19:59 | |
![]() | Eländet är överallt. Har verkligen gjort allt. Grävt upp och i princip filtrerat jorden :-) Men eländet överlever. Är visserligen mycket bättre om inte annat så är jorden vädigt lucker. Funderar på att ta bort en av mina rabatter den på baksidan. Är östläge där och där finns det mesta av kirskålen. | |
| chupa - Ej medlem längre | 2013-05-05 20:22 | |
![]() | instämmer med dom som odlar ovanför marknivå, mycket smidigare och bättre tillväxt :) | |
| blue_moon | 2013-05-05 20:27 | |
![]() | All idé att göra det om kirskålen är så besvärlig. Evakuera de växter du vill ha kvar, gräv upp alla rötter och "filtrera" jorden. Kan bli riktigt snyggt att täcka med markväv några år och ställa krukor och odlingskragar där i stället. Kanske strö täckbark över för att dölja plasten. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-05-05 21:16 | |
![]() | kirskål är ett skit,föreslår att du stenlägger växthuset,och planterar i byttor krukor baljor och vad som,självklart dreneringshål | |