Spelrum
| Giraffen | 22 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 8 |
| Inloggade | 30 |
Mobilspel
| Pågående | 19 592 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-05-09 13:23 | |
![]() | vi har hemlösa och barn utan mat i värden och ni gnäller på stor bokstav ska man skratta eller gråta,om jag läser en bok så är inehållet viktigt stora bokstäver käns inte lika viktigt | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-05-09 13:25 | |
![]() | jag skulle kunna tycka att ni är idioter för att ni inte är lika bra som mig att köpa och sälja aktier,men det tycker jag inte,jag har tillräckligt stor hjärna för att fatta att alla kan inte vara bra på allt | |
| pink ribbon - Ej medlem längre | 2013-05-09 13:39 | |
![]() | Varför skulle man inte få störa sig på svårläst och oestetisk text, särskilt om man utbildar sig eller jobbar med det skrivna ordet, när man tydligen får bråka hur mycket som helst på "fula kläder" eller folk som sjunger falskt? | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-05-09 14:58 | |
![]() | folks val kan man störa sig på men inte folks handikapp det är viss skilnad | |
| mistmaster | 2013-05-09 15:08 | |
![]() | "om jag läser en bok så är inehållet viktigt" ja okej, så du tycker inte att innehållet ändras och får en helt annan innebörd med särskrivning då? t.ex som jag skrev i mitt förra inlägg. billiga barn cyklar eller billiga barncyklar. jag tar det igen. uttalas det som ett ord så skrivs det som ett ord. väldigt enkel regel. | |
| limpan__2 | 2013-05-09 15:09 | |
![]() | Hur vet du att deras, i dina ögon konstiga val, val inte är orsakade av olika handikapp? | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-05-09 15:12 | |
![]() | jag har dysleksi mistmaster och fattar skilnaden på det där med cyklar,och det tror jag du också gör | |
| mistmaster | 2013-05-09 15:16 | |
![]() | särpratar du också? i sådana fall kan jag förstå att regeln är svår. | |
| apbur | 2013-05-09 15:41 | |
![]() | Nu tror jag de allra flesta är medvetna om att det finns handikapp som dyslexi som försvårar ett korrekt skriftspråk men att det skulle vara förklaringen till att en alldeles för stor andel av den yngre befolkningen inte behärskar det här med hopskrivning är helt orimligt. | |
| siwu | 2013-05-09 16:04 | |
![]() | Det är fullt möjligt att både störa sig på livets orättvisor som hemlöshet OCH särskrivningar. | |
| omeganoll | 2013-05-09 16:04 | |
![]() | Håller med dej, apbur. | |
| Bitte - Administratör | 2013-05-09 16:06 | |
![]() | Som sagt dyslexi är en form av handikapp men ser inte att man skriver fel , även om man läser ordet flera gånger . Sedan så både särskriver och stavar jag fel men det handlar för min del om slarv oftast Bitte | |
| Silfverkrok - Ej medlem längre | 2013-05-09 16:22 | |
![]() | Att folk inte orkar bry sig mera om sitt eget språk är bara sorgligt. | |
| apbur | 2013-05-09 16:26 | |
![]() | Det är nog för att de som är notoriska särskrivare befinner sig i ett sammanhang där ett korrekt språk inte värderas speciellt högt. | |
| greatdane | 2013-05-09 16:35 | |
![]() | Barn under kläder | |
| blue_moon | 2013-05-09 16:40 | |
![]() | "om jag läser en bok så är inehållet viktigt stora bokstäver käns inte lika viktigt" Tillgängligheten av en skriven text, antingen det rör sig om en bok eller ett brev, beror i hög grad på typografi och språkhantering. Liten bokstav i början av meningar, särskrivningar, syftningsfel och felanvändning av pronomen och prepositioner bromsar upp läsandet, eftersom blicken fastnar i varje avvikelse. Man förstår nog vad man läser, men det tar längre tid och det känns inte lika njutbart att läsa. | |
| blue_moon | 2013-05-09 16:54 | |
![]() | Dessutom är det svårt att ta en illa skriven text på allvar. Om jag hade haft dyslexi och måste skriva en ansökan till en myndighet, så hade jag bett någon med säker språkkänsla att korrekturläsa före inskickandet. | |
| Minta | 2013-05-09 17:04 | |
![]() | Jo, det är onekligen så att en text som är välskriven typografiskt, grammatiskt, semantiskt mm. är mer njutbar att läsa och professionell text bör vara det och om man skickar in en ansökan gör man klokt i att anlita någon om man inte kan själv. Men jag anser inte att personer som har problem med detta ska låta bli att skriva. Det finns mycket bra text som kan innehålla många språkliga fel. | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-05-09 17:07 | |
![]() | Ja, herregud. Inte underskatta vikten av god typografi. Eller att skriva korrekt för den delen. Har man inget annat skäl för fel-& särskrivningar än slarv eller ointresse anser jag nog att man är lite mindre skärpt. | |
| Minta | 2013-05-09 17:13 | |
![]() | Vad läser man helst, en korrekt skriven men tråkig text eller en rolig och intressant text med språkiiga fel, helst läser man ju de som innehåller båda, men om? | |