Spelrum
| Giraffen | 9 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 2 |
| Inloggade | 11 |
Mobilspel
| Pågående | 19 604 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Mouche - Administratör | 2013-05-19 16:15 | |
![]() | Nu blev detta riktigt fel. Jag har just fått ett mail med ett meddelande som TS skickat till folk här. Det mailet innebar att personen, som haft ca 50 nick tidigare, är avstängd. Jag ber om ursäkt för strulandet. Mouche | |
| Phantostar | 2013-05-19 16:44 | |
![]() | Framtida Malmö, nutida Malmö och dåtida Malmö. 1600-talets Malmö var tydligen oroligt, eftersom svenskarna och danskarna ständigt låg i krig med varandra. Gatorna var smutsiga. Människor och djur svälte. Pesten härjade. Nutida Malmö är väl att jämföra med vilken stad som helst. Danskarna och svenskarna älskar varandra. Framtida Malmö: Om vi polisanmäler brott, oavsett om det är ofredande, hot, hets mot folkgrupp, eller hat mot homosexuella, kvinnor, män och barn, kommer vi på sikt att kunna göra något åt alla brott. Det är nog så att vi accepterar alldeles för mycket och när vad som helst är tillåtet, därför att människor "förlåter" lite för mycket, blir det bara rörigt. Kordell, läs konventioner, läs på polisens hemsida, och gör anmälan när du eller andra utsätts för brott. Prata med polisen. Ifrågasätt när de inte vill uppträtta en anmälan. Polisen skriver på sin sida att det är viktigt att brott anmäls. Då gör vi det, tycker jag. På sikt kommer människor att börja agera. Vi slutade faktiskt att halshugga kvinnor en gång i tiden. | |
| Phantostar | 2013-05-19 16:57 | |
![]() | Corlini, de människor som reser iväg till andra länder är inte en homogen grupp väldigt vänligt sinnade människor. Det kanske inte är lätt att veta vad som händer i andra länder, om man bara läser nyheter från ett enda land, men det finns gott om kriminella som flyr lagens långa arm och bosätter sig där de inte kan lagföras. | |
| marmotte | 2013-05-19 20:03 | |
![]() | Corlini, jag vet inte om TS avsikt var att förvåna, kanske ville han snarare påpeka hur fel det har blivit och hur lite våra myndigheter/samhället gör åt saken. Förvåning är kanske inte det mest intressanta resultatet av att föra fram en företeelse i ljuset. Fö behöver inte förföljelser av en grupp fortsätta i ett annat land än hemlandet där krig pågår. Massor av bosnier kom hit under kriget i forna Jugoslavien men det kriget fördes inte här. Ekonomiskt stöd åt ömse sidor utgick gm privata initiativ, men det har jag något lättare att smälta än att man som flykting från ett krig anstränger sig för att importera konflikten till det nya landet. | |
| So_open_mind - Ej medlem längre | 2013-05-19 21:05 | |
![]() | Malmös framtid ?? det finns ingen,skulle aldrig vilja bo där !!!!!!!!!!!!! | |