Spelrum
| Giraffen | 50 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 26 |
| Inloggade | 76 |
Mobilspel
| Pågående | 19 609 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| mz_lzrd | 2013-06-14 08:56 | |
![]() | Vad gäller att ge ungdomar alkohol hemma så kan jag ana en slags fara i att man tidigt lär unga att trevligt umgänge kräver alkohol. Att det blir normaltillståndet, ska det vara trivsamt och kul, då måste alkohol ingå. Man kan inte ha roligt utan sprit. Min bror brukade få frågan om han verkligen kunde ha kul nykter - han var alltid nyktrast, brukade vara chaufför. "Ja. Och inte nog med det, jag kan ha tråkigt när jag är full också." Så inihelvete jävla kul är inte alkohol egentligen. Varför träna sina barn i att tro det? För att man själv har blivit uppfostrad i den traditionen? | |
| 125478 - Ej medlem längre | 2013-06-14 09:21 | |
![]() | Håller med alla ovanför, utom Ströken som är ute och cyklar... | |
| Tjattefackap | 2013-06-14 09:28 | |
![]() | Jag tror knappast fler ungar blir nyfikna på sprit bara för det syns i tv. Fylla är sin egen reklam. | |
| Jusia - Ej medlem längre | 2013-06-14 09:40 | |
![]() | Reklam suger, det är synd att dom visar alkohol och tobak och till med sex också, tänker mest på småbarn suck!! | |
| jellyflower | 2013-06-14 09:43 | |
![]() | Men tjatte, reklam påverkar folk. Försäljningsiffrorna stiger så fort en produkt visats i tv-reklam. Varför skulle just ungdomar vara immuna? Om alkohol utmålas som något underbart, något som förgyller tillvaron, ett måste för en lyckad sommarkväll - då påverkar det ju även ungdomar, och det är givetvis inte ens en olycklig slump, de som är unga nu är ju framtidens kunder. | |
| Ströken - Ej medlem längre | 2013-06-14 11:17 | |
![]() | Så ni tycker alltså att det är bättre att ungdomarna dricker i parken ute på stan. Ni är ute och cyklar, våra barn har många kompisar som gärna hänger här hos oss och här får dom dricka om dom vill. Så behöver dom inte vakna upp i ett dike nånstans. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-06-14 11:22 | |
![]() | suckar,det är bäst att inte ungdommarna dricker alls att dom lär sig att umgås utan alkohol,många barn/tonåringar och unga vuxna är här på helgerna och ingen dricker alkohol,Och ingen av dom skulle komma på tanken att göra det.Ströken det är du som cyklar tror till och ed att du cyklar upp och ner | |
| 125478 - Ej medlem längre | 2013-06-14 11:27 | |
![]() | Ströken, fakta finns som inte håller med dig: "De ungdomar som får alkohol hemma dricker mer och löper större risk att få problem i framtiden" Du borde verkligen ta till dig detta: www.iq.se/content/om...ko hol.aspx | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-06-14 11:28 | |
![]() | amen siffran | |
| Ströken - Ej medlem längre | 2013-06-14 11:32 | |
![]() | Äh, jag märker att ni inte har barn. Alla föräldrar vill att barnen ska va hemma och inte dra runt på stan. | |
| theKurgan | 2013-06-14 11:39 | |
![]() | Ströken, ingen påstår att det är bättre att de rumlar runt på stan. Saken är bara den att ungdomar gör det ändå, dessutom i högre grad om de dricker hemma också. Så det blir dubbelt fel - i bästa fall dricker de bara så mycket mer som de dricker hemma, men oftast dricker de ännu mer extra än så jämfört med jämnåriga som inte blir bjudna hemma. Det har gjorts bokstavligen tusentals vetenskapliga studier på alkohol och riskbeteenden. Inklusive många som startat med antagandet att unga dricker mindre om de blir bjudna hemma, men samtliga dessa har misslyckats att påvisa ett sådant samband. Motsatsen har dock visats i undersökning efter undersökning... Att påstå att barn skulle dricka mindre eller mer ansvarsfullt för att de får alkohol hemma är lite som att påstå att jorden är platt, det saknas helt vetenskapligt stöd för påståendet. Och inte nog med det, all forskning och observation i ämnet säger raka motsatsen. Visst är magkänsla praktiskt ibland, men den gör inte falskt till sant bara för att det "känns" rimligt. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-06-14 11:40 | |
![]() | ströken jag har 11 barn så är det någonting jag kan så är det barn | |
| Ströken - Ej medlem längre | 2013-06-14 11:41 | |
![]() | Sluta fantisera ttiitttii | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-06-14 11:42 | |
![]() | om vad,jag har elva barn det vet alla här | |
| 125478 - Ej medlem längre | 2013-06-14 11:43 | |
![]() | Klart att jag har barn, och de drar inte runt på stan. Du vill bara inte inse att det inte leder till något bra att låta sina barn dricka hemma. | |
| kicki56 | 2013-06-14 11:44 | |
![]() | Varför är allternativet att dra runt på stan din uppgift som förälder är attse till att ina barn har fritidssysslor som dom tycker om. Kör dom dit och hämta dom så drar dom inte runt på stan | |
| Ströken - Ej medlem längre | 2013-06-14 11:45 | |
![]() | Våra barn får dricka vin till maten på lördagar. Och på det viset lär dom sig att hantera alkohol. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-06-14 11:47 | |
![]() | självklart har föräldrarna allt ansvar för barnen,och att dom skulle dra runt på stan och dricka alkohol eller att dom skulle dricka alkohol överhuvudtaget finns inte med på min värdskarta | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-06-14 11:48 | |
![]() | ströken du har så fel som det går att ha,är du ett troll,dom dricker mer om dom får dricka alkohol hemma | |
| 125478 - Ej medlem längre | 2013-06-14 11:50 | |
![]() | Fakta finns att läsa - om du törs... | |