Spelrum
| Giraffen | 53 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 3 |
| Grisen Böjningslistan | 39 |
| Inloggade | 95 |
Mobilspel
| Pågående | 19 561 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Lillstölla | 2013-06-09 14:39 | |
![]() | Har då aldrig vare sig hört eller upplevt att kastrerade katter blir tråkiga, vare sig honor eller hanar. Det tror jag faktiskt inte på. Fick ingen information från den veterinär som skrev ut p-piller till min honkatt att det ökade risken för cancer. Så fort jag fick den infon ringde jag o bokade tid för kastrering eftersom jag inte skulle låta para henne. Hon var precis lika pigg o glad som innan utfört ingrepp och enda skillnaden i beteende förutom den förväntade då såklart. Jag tycker ändå att du bör prata med en veterinär innan du börjar ge katten p-piller Titti. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-06-09 14:42 | |
![]() | jag började ge piller i går | |
| Lillstölla | 2013-06-09 14:49 | |
![]() | Du kan ju alltid sluta! Även om många av de som svarat har egna erfarenheter så är väl ingen en veterinär eller? | |
| giggalo | 2013-06-09 16:35 | |
![]() | ttiittii du bryr dig alltså inte om att din katt kan få juvercancer. Googla på det så kanske du ångrar dig. | |
| giggalo | 2013-06-13 13:27 | |
![]() | ttiitti, man kan självklart låta katten äta p-piller ett tag om man vill ha kattungar efter den och sedan kastrera den så den inte riskerar att få juvertumörer. Men dina argument för att inte kastrera katten för att du vill att den ska jaga iväg fåglar är bara löjligt. | |
| jellyflower | 2013-06-13 13:42 | |
![]() | Jag har två kastrerade kaniner och de har inte ändrat personlighet nån av dem, utom i sexhänseende. (Den ena blev mycket kär i min hund. Det gick över mha kastrering.) De studsar omkring som små ystra ullbollar bägge två. | |
| Jusia - Ej medlem längre | 2013-06-13 13:55 | |
![]() | Det är bättre att kastrera än o ge p-piller! | |
| giggalo | 2013-06-13 18:16 | |
![]() | Precis vad jag också tycker. Och många andra här! | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-06-14 11:05 | |
![]() | Nu står katterna på Gädd diet presis som våra katter alltid gjort,torrfoder gädda abborre och den fisk som för tillfället dras upp,i går åt dom 1,5 kilo Gädda,Har en gäddkastrull åt katterna och gäddlukten ligger över huset som den alltid gjort,bara att skicka ner en unge och be dom dra upp lite kattmat. | |
| Ströken - Ej medlem längre | 2013-06-14 11:23 | |
![]() | ? Och det tyckte du att du måste skriva här? | |
| Ströken - Ej medlem längre | 2013-06-14 11:23 | |
![]() | Har du ingen att tala med IRL? | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-06-14 11:24 | |
![]() | aha är det du,varför undrar du det? | |
| Ströken - Ej medlem längre | 2013-06-14 11:28 | |
![]() | Jag undrar inte, jag konstaterar att om man skriver på ett forum om vad katten äter så har man inget liv. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-06-14 11:29 | |
![]() | jasså | |
| vettlös11 | 2013-06-14 13:28 | |
![]() | Visst! Ge katten p-piller om du inte bryr dig ifall katten med mycket stor sannolikhet småningom blir riktigt sjuk med juverproblem. Veterinärer ser på sina mottagningar att de katter som blir verkligt sjuka pga det i sgs alla fall har fått p-piller. Låter inte som att du är någon sann djurvän, läs: någon som sätter djurets bästa före dina egna önskningar och böjelser... | |
| Nasty Nimrod | 2013-06-14 14:04 | |
![]() | Så man kan kastrera även honkatter? Det kände jag inte till. | |
| Nasty Nimrod | 2013-06-14 14:05 | |
![]() | Min erfarenhet är att det brukar vara jobbigt att ge katter olika piller dessutom. De märker det lätt, och försöker man lägga ned det i deras mat så äter de bara runt om och lämnar pillret kvar. Med hundar är det enklare eftersom de är så glupska. | |
| karmannghia | 2013-06-14 15:40 | |
![]() | Nasty, kastrering är när man tar bort könskörtlarna. Sterilisering gör man inte numera i Sverige på katter, vid sterilisering tar man bara bort möjligheten att bli dräktig men de könshormonproducerande körtlarna är kvar och katten kommer att ha kvar ett sexuellt beteendemönster, sin honlukt och sin periodiska parningslusta, men den kan inte föröka sig. Det är skillnaden, man hör ofta folk säga att deras tik eller honkatt är steriliserad, men det är eg kastration även av hondjur man gör. | |
| Nasty Nimrod | 2013-06-14 16:55 | |
![]() | Okej. Tack för svar. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-06-14 17:53 | |
![]() | för mig är det inte jobbigt att ge en katt p-piller och jag har redan bestämt mig för p-piller,så det behövs inte ens diskuteras,det jag undrade var hur gammal katten ska vara när man börjar ge dom.en av mina katter blev 20 år och åt p-piller och vi fick 2 kullar av henne och när det gäller ditt skitsnack om djurvänn så är jag vegetarian och äter inga djur i någonform medvetet | |