Spelrum
| Giraffen | 57 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 3 |
| Grisen Böjningslistan | 27 |
| Inloggade | 87 |
Mobilspel
| Pågående | 19 561 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| krysopras | 2013-06-30 09:06 | |
![]() | Det kanske är många som inte förstår att det är dyrt med personal. Men t ex jag förstår att det är dyrt och att det därför blir dyrt att fika på caféer, vilket betyder att jag hoppar över såna projekt. Det är liksom omysigt att fika när det är väldigt dyrt, personal eller ej. Och åtminstone jag fikar huvudsakligen för att det är mysigt, inte för att jag har ett tvingande fysiologiskt behov av dyrt cafékaffe och kakor. Kan de fylla sina caféer med nuvarande priser, då behöver de inte göra några justeringar. Det är en marknadsmässig princip. | |
| flork | 2013-06-30 09:41 | |
![]() | rena rånet tycker jag | |
| yogamama - Ej medlem längre | 2013-06-30 09:56 | |
![]() | Jag tycker att det låter som en rimlig summa för kaffe med kaka i Sthlm. Visst kan man fika billigare ute i landet, men som flera så klokt har sagt redan så är det ju en helt annan kostnad att driva kafe´i den här staden än t.ex i Valdemarsvik, där jag ofta istället häpnar över hur billigt det är. | |
| blue_moon | 2013-06-30 11:07 | |
![]() | Inte rimligt om man jämför med priset för dagens lunch! En kopp kaffe + en kaka på café kostar numera lika mycket som ett paket kaffe till extrapris + en kransbit från konditoriet. Fika på stan har blivit mycket dyrare än det var för ett par decennier sedan. | |
| blue_moon | 2013-06-30 11:19 | |
![]() | Förhållandevis mycket dyrare. | |
| dinodog | 2013-06-30 11:26 | |
![]() | 35 Kronor för en kopp kaffe är rena rånet. Så mycket kostar inte ens 1/2 kilo kaffe. Det blir många koppar kaffe på ett 1/2 kilo. Visst är det omkostnader men 35:- och 10:- för påtår som jag vart med om är rena rånet. Och på vissa ställen får man en pappmugg bara. | |
| lamaglama | 2013-06-30 11:49 | |
![]() | Ett halvt kilo kaffe kostar mer än 35 kr. En pkt Zoegas kostar ca 42 kr. Ofta mer. Men jag fikar inte på caféer längre. Omfattas inte caféerna av den halverade restaurangmomsen förresten? | |
| blue_moon | 2013-06-30 11:57 | |
![]() | Ett halvt kilo Zoegas kan du få för ca 30 kr på extrapris. Jag har också slutat fika på café. Bara ungdomar som har råd till (eller prioriterar) det? Här poppar caféer upp som svampar ur jorden. Har det inte skett en överetablering på senare år? | |
| CD II | 2013-06-30 11:58 | |
![]() | 'take away' kaffe - 7/11 eller pressbyrån med bulle/croissant ca 23kr x 2 = 46 då får du i engångsmugg samt papperspåse och måste uppsöka en bänk eller alternativ man betalar ju för upplevelsen också... stod inte priset på menyn förresten? | |
| lamaglama | 2013-06-30 12:02 | |
![]() | På Biltema kan man fika för 5 kronor. Och då ingår upplevelsen. | |
| Bim1964 | 2013-06-30 12:21 | |
![]() | Zoegas kaffe så mycket här i Gbg. Men vem dricker det smakar ju som rena giftet :) | |
| Lillstölla | 2013-06-30 12:56 | |
![]() | Ja, Biltema är ju oslagbart, doften av rattmuffar o skramlet av ljuddämpare. Nästan som doften av billig parfym o ljudet av barnaskrik man kan få på ett riktigt café :P | |
| Rultatultan | 2013-06-30 13:03 | |
![]() | Jag älskar att fika. Men jag har fan inte råd nu för tiden. Sorgligt men sant. När jag någon gång unnar mig så blir det en vanlig kopp kaffe. Trist. | |
| Lillstölla | 2013-06-30 13:09 | |
![]() | Har ett underbart litet fik i min stad där man kan få en kanna te o en hel ostfralla för drygt 40 kronor. Allt är hembakat, ja allt utom skumraketerna. | |
| golden | 2013-06-30 13:55 | |
![]() | på mitt café (stockholm) kostar kaffet 20 spänn. påtår ingår såklart. jag tycker i hjärtat att det är lite dyrt, men om en vill ingår också solstol och en plats vid vattnet. ingen klagar, alla myser | |
| Bettapetter | 2013-06-30 14:31 | |
![]() | Undrar hur ofta karledvard går ut och fikar på ställen liknande Fåfängan som har en underbar miljö, det är ju den man till stor del betalar för! Det är dom priserna som gäller om man inte vill fika på IKEA eller Biltema. En gång i centrala Paris beställde jag en STOR öl (= 1 liter) (skulle sagt MEDIUM) på en hårt trafikerad gata med ingen trevlig miljö. Den kostade 180 kronor, ungefär vad 40 st 33cl-burkar Starköl kostar på Ålandsbåtarna. Frugan satt och småretades med mej men jag vidhöll att ölen smakade uuuunderbart. | |
| Candino2 | 2013-06-30 14:31 | |
![]() | Varför inte ta med sig en kaffe-mugg-termos + kaka och sätta sig på en parkbänk. | |
| Måns_E | 2013-06-30 16:38 | |
![]() | Det var väl inte så farligt dyrt? Man brukar ju inte höra om hur lönsam kafébranschen är och hur enkla snabba pengar man kan tjäna där. Tvärtom så verkar det ju ganska slitigt och underbetalt. | |
| Minta | 2013-06-30 17:26 | |
![]() | Kaffet måste de ju ha stor marginal på eftersom priset på en kopp kaffe 30-40 kronor kanske är vad ett paket kaffe kostar i inköp, högst. Ett kafé med stor ruljangs kan säkert tjäna en del. Det gäller väl även restauranger med stor omsättning gäster. | |
| Måns_E | 2013-06-30 17:57 | |
![]() | Visst, men samtidigt så måste man då också locka med låga priser, bra service, hög kvalitet eller ett bra läge och då går också priserna upp. Även om man har högst marginal på kaffet så är det nog svårt att ta ut mer än vad marknaden tillåter, och det saknas ju inte direkt konkurrens i just den branschen. | |