Spelrum
| Giraffen | 44 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 2 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 35 |
| Inloggade | 81 |
Mobilspel
| Pågående | 19 526 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Lillstölla | 2013-07-10 12:04 | |
![]() | Varit inte ute efter nån diskussion, uttryckte mina åsikter om matkassen, vilket var syftet med tråden. Inte meningen att kapa tråden heller så om du har nåt problem med mig eller mina åsikter kan du ta det via PM Molle. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-07-10 12:07 | |
![]() | kan inte tänka mig att någon annan ska välja mina grönsaker,men jobbade jag heltid så kanske,nej då äter jag hällre ute eller köper hem mat,jag är ganska mycket inpulsmänniska,och vi kanske får lust att äta jordgubbar och ost till middag,och då skulle kassen bli orörd,nej tack skulle inte vilja ruta in mitt liv ned till den nivån | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-07-10 12:08 | |
![]() | Förlåt om du känner att jag är nedlåtande. Men sanningen är ju sanningen. Du skriver ju att du inte kan se varför andra med funktionshinder skulle ha nytta av påsen. Alltså tycker jag mig se en viss problematik med förståelsen för andras behov. Jag är bara väldigt van med att prata om olika problematik utan att vara nedlåtande. Se det inte alls som något fult eller konstigt. Jag tycker det är okej att du har en åsikt och tycker det är toppen att du med funktionshinder verkar vara väldigt självständig och klarar dig bra. Men jag tycker inte att det är riktigt rimligt att du inte kan förstå varför andra skulle kunna ha nytta av påsen.... Om du står för att du inte kan leva dig in i andras människors sits, så är det rent naturligt att man som människa försöker måla upp en bild för att ändra på det perspektivet. Om en person skriver att ångest inte existerar, och jag som läser detta har ångest... så tycker jag att det är viktigt att förklara detta till den som inte kan leva sig in i det. Är väl inget fel med att vidga sina vyer? | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-07-10 12:10 | |
![]() | Du påvisar alltså inga tecken på att förstå varför någon skulle kunna ha nytta med påsen, och det är p.g.a detta jag baserar min åsikt. Om jag misstolkar dig och har kränkt dig på något vis, ber jag givetvis om ursäkt | |
| Lillstölla | 2013-07-10 12:14 | |
![]() | Så antar du ska gå på Titti på samma vis som du gick på mig nu då eftersom hon inte heller gillar idén med matkassen? Jag har sagt att jag inte ser nån mening med matkassen eftersom man ändå måste handla allt annat så känns överflödigt att få hem en liten del av det via nåt företag. Att du sen drar det till sin spets o tar till nåt överdrivet exempel om nån gammal man som inte skulle få i sig tillräckling med näring om inte matkassen fanns, ja det är oerhört överdrivet. Har inte sagt nåt om att folk inte ska nyttja den om de så önskar, bara att jag inte är intresserad av det och inte ser nån mening då man ändå måste till affären för resten och som sagt kan handla middagsmaten då med. Nu har jag tjafsat klart, vill du tjåka vidare får du göra det med nån annan. | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-07-10 12:15 | |
![]() | Okej, nästa gång tar jag det via P.M, förlåt om du känner dig trängd eller förolämpad. Menade som sagt inte att låta nedlåtande, utan var genuint intresserad av att försöka skapa en meningsfull dialog. Hoppas du inte känner dig förminskad och ledsen.... | |
| Minta | 2013-07-10 12:15 | |
![]() | Hur kan man ta illa upp för att någon skriver hur hon personligen (inkusive jag) handlar mat? Ingen har talat om för någon annan hur den ska göra, bara hur man själv gör. Det går säkert att rada upp en mängd fördelar med matkasse, men detsamma går att göra med att handla själv. | |
| Minta | 2013-07-10 12:16 | |
![]() | Jag gillar inte heller (personligen) idén med matkasse. Måste man skriva det varje gång? "Detta gäller bara mig". | |
| Challe_B - Ej medlem längre | 2013-07-10 12:16 | |
![]() | Vad man äter/inte äter är väldigt känsligt nu för tiden. | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-07-10 12:17 | |
![]() | Jag tog inte illa upp för att hon väljer att handla mat på sitt sätt, jag tog mer illa upp för att någon inte alls kan se nyttan över att andra väljer att göra det. Kanske var jag som misstolkade allt... vad vet jag | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-07-10 12:18 | |
![]() | Och jag menade inte att gå på, utan bara att försöka skapa en dialog i vilken man kunde mötas i samförstånd. Uppenbarligen tänkte jag fel, det är svårt att prata över nätet... blir så mycket missförstånd. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-07-10 12:22 | |
![]() | 5 middagar för 599 för 4 personer är otroligt billgt,vi driver denna familj på 400 om dagen i mat och just nu är vi 8 personer,ca 400 om dagen ibland blir det dyrare | |
| hfranke | 2013-07-10 12:24 | |
![]() | Jag hade Icas matkasse ungefär ett halvår, och jag gillade det otroligt mycket. Jag har dålig fantasi, äter typ samma sak jämt och är lite feg för att laga nya maträtter tror jag... blev till slut för många matlådor i frysen som inte blev uppätna, för när jag hade kasse kunde man inte välja annat än 4 personer, varje vecka. Funderar skarpt på att börja igen! | |
| Minta | 2013-07-10 12:29 | |
![]() | Men Mollee, det är ju precis det som sker när människor ger olika syn på matkasse. Dialog, men dialog måste inte alltid sluta i samförstånd, olika synvinklar har dock kommit fram. | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-07-10 12:31 | |
![]() | Nä, det är sant. Men jag uppfattade det som att hon inte kunde se nyttan med att andra hade det. Det var ju däri missförståndet låg. Jag ville bara ge exempel på när det kunde vara till nytta, för att öka förståelsen för andra. Men som sagt, jag hade ju fel i hur jag tolkade hennes ord. Givetvis så accepterar jag vad andra väljer att göra, och vad dom själv anser vara bäst för sig själva. det kanske inte gick fram? I så fall ber jag om ursäkt för det också :-) | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-07-10 12:33 | |
![]() | Och jag håller med dig, man behöver inte alltid mötas i samförstånd... det är okej. :-) | |
| Minta | 2013-07-10 12:34 | |
![]() | :) | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-07-10 12:35 | |
![]() | om det var samförstånd hela tiden blir det inga diskutioner åh vad tråkigt | |
| gnagelram - Ej medlem längre | 2013-07-10 12:35 | |
![]() | Det blir inte riktigt lika övertydligt som när järnkaminen ville köpa en designer-grill, men rätt underhållande är det ändå. | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-07-10 12:39 | |
![]() | ttiittii, att diskutera är ju fantastiskt, men personligen så anser ju jag att diskussionernas och dialogens främsta avsikt är just att försöka mötas i samförstånd. Men det kan ju vara härligt ibland att bara få munhuggas lite, det kan nog vara väldigt frigörande och hälsosamt. | |