Spelrum
| Giraffen | 30 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 11 |
| Inloggade | 41 |
Mobilspel
| Pågående | 19 364 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| pink ribbon - Ej medlem längre | 2013-07-10 21:06 | |
![]() | Ja Inci, man skulle nog bli så ini helvete ledsen och arg för att livet skulle tas ifrån en. Jag skulle ändå skynda mig att se några platser till och få träffa några till människor. Samt hälla i mig kul drinkar. En kompis som dog i cancer gjorde så mycket kul hon kunde med sina barn och köpte sig dyra viner och annat som hon ville ha. | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-07-10 21:07 | |
![]() | Inci>> alla har vi väl olika sätt att hantera katastrofer på.. | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-07-10 21:08 | |
![]() | pink ribbon: Fint <3 Hon levde sitt liv till 100 procent på slutet. Kanske låter fel av mig, men det är det inte många som får göra. Jag tror att man lever fullt ut den dagen man inser hur värdefullt livet är | |
| Matthias M | 2013-07-10 21:14 | |
![]() | Tack pink men så länge skulle jag verkligen inte vilja leva för jag tycker att jag levt tillräckligt länge å när allt är jobbigt hela tiden så försvinner glädjen i det man förut tyckte var kul å som gjorde en glad :( tack så mycket för din omtanke :) | |
| Incidental - Ej medlem längre | 2013-07-10 21:17 | |
![]() | Men visst....respekterar allas sätt att hantera det, har inte sagt att någon har fel..... | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-07-10 21:22 | |
![]() | Matthias M, det kan alltid bli bättre. Jag lovar och svär. | |
| Matthias M | 2013-07-10 21:40 | |
![]() | Inci<3 ja mollee som det är nu så kan det faktiskt bara bli bättre för botten är nådd och det kommer du märka nu när jag skrivit av mig till dig å tack för att du finns mollee<3 | |
| kajix | 2013-07-10 21:49 | |
![]() | ja just det. andra. sista veckan skulle jag bjuda in Mollee2 och Matthias M på ett parti scrabble. Jag skulle dock inte själv dyka upp utan vara fullt upptagen med att öka doserna. Lev väl! | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-07-10 21:51 | |
![]() | är det kärleks bekymmer | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-07-10 21:54 | |
![]() | Jag har svarat Matthias. Kajix: :-) Lev väl du med! | |
| Matthias M | 2013-07-10 22:38 | |
![]() | Tack detsamma kajix!! | |
| Rultatultan | 2013-07-10 23:07 | |
![]() | Jag trodde att jag hade några månader kvar förra året vid den här tiden. Jag blev helt paralyserad - alla de där sakerna man tänkt att man visst det hade velat göra innan man packar ihop för gott - de var bara inte att tänka på. Skriva testamente, se till att organdonatorkortet var i ordning och skriva ner hur jag ville ha min begravning. Det var allt som orkades med - förutom att umgås med alla nära och kära. Det blev prio no.1. Gemenskap. När allt kom omkring så var det det enda som hade någon betydelse för mig. | |
| Frasse2 - Ej medlem längre | 2013-07-10 23:39 | |
![]() | Tror jag skulle hålla det hemligt så länge jag bara kunde och vara så mycket som möjligt med mina barn. | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-07-10 23:41 | |
![]() | Rultantultan, vad underbart att du sitter här idag. Har ditt liv förändrats på något vis efter denna tid av sorg och oro? Hur känns det idag? Frasse2, det tycker jag låter klokt. | |
| pink ribbon - Ej medlem längre | 2013-07-10 23:51 | |
![]() | Jag behöver inte skriva testamente och låter mina efterlevande ordna begravningen som det passar dem bäst. Har haft flera dödssjuka människor i min närhet och jag är ganska övertygad om att jag skulle följa fleras exempel och försöka utnyttja den tid som fanns och inte förbli sittande i sängen utan att kunna företa mig någonting. Det vore även mycket orättvist mot dem som jag älskar och värnar om. Jag är lite förvånad över att en troende människa inte hittar mer styrka i förekommande fall. | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-07-10 23:55 | |
![]() | pink ribbon: Styrkan kanske låg just i hennes handling. Att hon samlade sig och planerade begravningen och skrev ett testamente. Det är ju avlastande gentemot både familj och vänner... Sen spenderades ju den kvarstående tiden på familj och vänner, vilket var precis vad hon ville i sitt slutskede. Är döden nära, så kanske inget annat än kärleken från sin omgivning och att ge kärlek tillbaka, spelar någon roll? | |
| Rultatultan | 2013-07-12 02:47 | |
![]() | @Mollee2 Visst är det härligt!! Firade 1:årig "födelsedag" i går. Och idag. Känns bara så fantastiskt :) Idag mår jag så bra jag kan efter omständigheterna. Och ja, mycket har ändrats. Det mest påtagliga är nog att jag är så jävla lycklig varje dag jag vaknar - på riktigt! :) Jag får en dag till liksom. Det var så självklart innan - det är det inte idag. Jag skjuter inte upp saker längre. Jag älskar mer, oroar mig mindre och har släppt 1000 krav på både mig själv och tillvaron. Livet är gott :) @pink ribbon Du har ingen ANING om vilken styrka jag besitter eller vilken styrka min tro har givit och ger mig. Vaddå...tänkte du att jag skulle sitta där och tacka Gud för cancern och inbilla mig att han på något vis skulle trolla bort hela mitt cancerinfesterade underliv och tarmar bara sådär? | |
| Rultatultan | 2013-07-12 02:52 | |
![]() | @pink ribbon Dessutom tror jag du missade det viktigaste i det jag skrev: GEMENSKAP. Det var vad jag ägnade min tid åt. | |
| VildaVittra | 2013-07-12 03:22 | |
![]() | Det enda som jag gjorde när läkarna oroade sig för att mitt hjärta skulle stanna, var att ordna för mina djur i händelsen av min bortgång. Tack och lov är inte mitt hjärtfel så pass gravt att jag riskerar att dö så här tidigt. Det är vid sådana tillfällen som man lär sig var ens prioriteringar ligger. | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-07-12 16:34 | |
![]() | Härligt Rultantultan! Grattis till ännu en dag på jorden får man väl lov att säga. Kul att ha dig här och fint att du delar med dig av dina erfarenheter, många skulle nog ha nytta av att gå i dina skor. Det samma vill jag även säga till VildVittra. | |