Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 19 205 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-08-14 00:36 | |
![]() | 1. Pass. 2. Nej i stort. | |
| apbur | 2013-08-14 00:37 | |
![]() | Om man har problem med ja/nej-frågor, vad svarar man då? | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-08-14 00:39 | |
![]() | Pass. | |
| Minta | 2013-08-14 13:53 | |
![]() | Förmodligen en tes som går ut på att sommarkatter är en myt och att de som tror att det är ett utbrett problem och de som ogillar alliansens politik är offer för mytbildning och inte kan tänka klart. | |
| krysopras | 2013-08-14 14:15 | |
![]() | Ja minta, din teori tror jag kan stämma. Jag anser att sommarkatter är ett allvarligt problem eftersom det handlar om likgiltighet inför andra levande varelsers lidande amt objektifiering av levande varelser. Numera är det också vanligt med "sommarkaniner" som man släpper ut när man tröttnar på dem. Oerhört pedagogisk lärdom för de barn som förmodligen från början sfått kaninen. "Är ett djur inte roligt kan du kasta det och göra nåt roligare". Alliansen suger på väldigt många vis. Men det tycker jag ju för att jag är fattig. Hade jag haft gott om pengar hade jag älskat den. Min privatekonomi spelar stor roll i den frågan men är inte en faktor som påverkar min åsikt i sommarkattsfrågan. | |
| krysopras | 2013-08-14 14:20 | |
![]() | Eller så är det så enkelt att det som ska "bevisas" med den här undersökningen är att folk som tycker att sommarkatter...osv är blödiga idioter, förmodligen gamla löjliga tanter (om än enbart i andanom) och det är även blödiga kärringar som ogillar alliansens sätt att överföra tillgångar från de många till de väldigt få. Det brukar ju vara ungefär det som Jaap vill ha fram, har jag för mig. Välkommen tillbaka förresten, Jaap. Ett tag sen du var här, hoppas du haft en fin sommar. | |
| Hinken76 - Ej medlem längre | 2013-08-14 14:22 | |
![]() | 1. Ja. Katter är ett problem samtliga årstider. Den dag de inser att de INTE bestämmer över människorna kan jag ompröva den värderingen. Fram till dess betraktar jag dem med skepsis. Om någon art kommer att leda de saktmodigas revolution för att besitta jorden är det antagligen katterna. 2. Vet inte vad de pysslar med för tillfället och än mindre vad de har för ambitioner. Får intrycket att de mest förvaltar och grillar korv hemma hos Annie. Så jag passar. (Det kan naturligtvis vara så att de -i likhet med katterna- smider storslagna planer i hemlighet.) | |
| le-lou | 2013-08-14 14:23 | |
![]() | sommarkatter i den omfattningen som menas ÄR en myt. Känner ni NÅN som haft en s.k sommarkatt? Har ni hört talas om NÅN som haft eller tänkt skaffa? Hela iden är ju sinnessjuk. | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-08-14 14:24 | |
![]() | Jag ogillar starkt att man behandlar några levande varelser på sommarkattsmanér, vare sig det är katter eller kaniner eller medmänniskor; däremot undrar jag om det är särskilt utbrett. | |
| le-lou | 2013-08-14 14:26 | |
![]() | Kastrera era katter, det är där problemet ligger. www.expressen.se/nyh...s- stammer/ | |
| jellyflower | 2013-08-14 15:35 | |
![]() | a, sommarkatt med berått mod tror jag är mer eller mindre en myt, men att nån på landet hittar kattungar som en kattmamma lagt nånstans, tar hand om en eller ett par kattungar men när hösten kommer så kan/vill man inte ta med dem hem till stan. Det tror jag förekommer. Man lurar i barnen att katter har det bäst på landet och man intalar sig själv att de klarar sig själva hur bra som helst i naturen. Det är nog mer en slags "det liksom bara råkade bli så" än ett planerat och kallblodigt anskaffande av katt för sommarbruk. Jag har två hittekaniner. De var vuxna när jag hittade dem. De är ju gulligast när de är ungar, sen är de inte lika gulliga mer, mest ba jobbiga. Och ja, jag har låtit kastrera dem. | |
| jellyflower | 2013-08-14 15:39 | |
![]() | Förlåt, åter till undersökningen: "Sommarkattproblemet": Kasserandet av sällskapsdjur anser jag är ett utbrett problem, men hur allvarligt det är - tja, förvildade katter är ett mycket större problem än förvildade tamkaniner eftersom tamkaniner inte är rovdjur och deras antal regleras effektivt av kaninpest och -gulsot. Men ur djurens perspektiv är det förstås allvarligt. Alliansens politik: Är jag inte alls förtjust i och jag kommer absolut inte att rösta på dem i nästa val om jag får leva och ha hälsan. | |
| Bettapetter | 2013-08-14 17:43 | |
![]() | Tror att du har rätt om katter jelly ! I princip tycker jag att det är 100 gånger viktigare att rädda ett barn på andra sidan jordklotet än att värna om vildkatter. I praktiken så finns ju vildkatterna närmare och det enda jag gör för barn därborta är att skänka till nån insamling ibland. Alliansen är väl tyvärr det som funkar bäst eftersom sossarna mest ägnat sej åt att skjuta sej själva i foten de senaste åren. La min röst på alliansen senast, det har varit otänkbart för mej tidigare. Förlåt mej Tage, Olof, Ingvar, Göran och Mona ! | |
| corlini | 2013-08-14 19:04 | |
![]() | 1, sommarkatt. håller med, jävla sätt av folk att skaffa djur och dumpa dem. förtjänar en käftsmäll. 2, varierar beroende på sak. lite pest-kolera detdär med blockpolitik. gillar inte alliansens politik i mycket men anser sossarna göra större skada. m.a.o skademinimeringsval ist för utveckling = illa. | |
| Bettapetter | 2013-08-15 10:55 | |
![]() | OCH Vad var syftet med denna tråd? Detta är en fråga ... Ej kritik ! | |
| vitapollo | 2013-08-15 10:59 | |
![]() | Lyssnade du på Radio1 och Gert Fylking häromdagen? Det diskuterades (eller ja, det var väl snarare så att han talade om hur alla bör tycka och tänka) om sommarkatter existerar eller inte. | |
| jellyflower | 2013-08-15 11:00 | |
![]() | Bettapetter, detta kommer att avslöjas av Jaap då tiden är mogen. Tror jag. Men att tro är ju, som vi har fått lära oss i andra, aktuella trådar, att VETA. Så jag förtröstar å Jaap och hyser ingen oro. Förfäras ej du lilla hop, Polen är ännu ej förlorat. | |
| jellyflower | 2013-08-15 11:02 | |
![]() | Det skulle verkligen aldrig falla mig in att lyssna på Gert Fylking, i synnerhet inte på radion. Gör Jaap verkligen sånt? Lite besviken blir man allt =/ | |
| jellyflower | 2013-08-15 11:10 | |
![]() | Bettapetter, Mintas teori från 2013-08-14 13:53 är en lågoddsare. Men jag blir glad om jag har fel, förstås. | |
| jannican - Ej medlem längre | 2013-08-15 11:15 | |
![]() | Tror också att Minta kan ha rätt. | |