Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 19 193 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Challe_B - Ej medlem längre | 2013-08-30 16:34 | |
![]() | finns fan inget värre än folk som säger "respektera de som äter kött". det är ju som satt säga "respektera något du tycker är helt fel" | |
| Zefyrinus | 2013-08-30 17:18 | |
![]() | karmannghia: fleece görs väl inte av plast heller? õ.Ô | |
| pink ribbon - Ej medlem längre | 2013-08-30 17:25 | |
![]() | Fleece = plast. Tillverkas bl a av malda petflaskor. Blir väldigt bra och värmande tyg. Vet inte hur positivt eller negativt det är för miljön och oss alla. | |
| Fesebengt2 | 2013-08-30 19:51 | |
![]() | Plast har väl också ett levande ursprung? De flesta polymerer består väl av organiska föreningar om jag inte minns fel. | |
| xxxANxxx - Ej medlem längre | 2013-08-30 21:11 | |
![]() | ja de bästa vore om hela jordens verkstad för människor lades ner.. för alla människor lever ändå bara i ett ständigt ekorrhjul.. vad är de för liv? Naturen och dess djur funkar bäst tillsammans..Människan är de värsta rovdjuret & skadedjuret på denna planet pga. dess inteligens som oftast missbrukas på ett sätt som skadar både miljö och natur, för att människan ska kunna leva ett tag på denna planet..men som i slutsvängen gräver sin egen grav ändå! | |
| Fesebengt2 | 2013-08-30 23:05 | |
![]() | Man kan tycka ja eller nej om användandet utav naturens resurser till olika saker. Människan är bra på detta på gott och ont. Något (välj här vad du vill, Darwin, religion osv) gjorde att vi blev medvetna om kunskapen att använda levande och döda ting för att främja vår egen existens. Det har gjort att vi idag står över allt annat på jorden och dikterar villkoren för andra levande och icke levande ting. Vissa människor försöker även sig på att diktera villkoren för mänskligheten. Så länge vi tar av naturen utan att lära sig hur man bäst ger tillbaka, håller jag med om att vi kommer att behöva en spade till xxxAnxxx;s liggplatsförslag. Men innan dess kommer det att bli kallt i vinter och vad skall jag klä mig med då? Sten? Eftersom jag själv är av släktet carnosaurier kommer jag att fortsätta äta kött och tycka att det är lämpligt att använda det jag inte äter till skor,lim och medicin osv. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-08-31 19:38 | |
![]() | människor är som fästingar ganska onödiga,skulle aldrig använda päls,det finns rättvisemärkt bomull men rättvist mot vem?dom flesta människor äter Lim utan att veta om det | |
| vitapollo | 2013-09-07 00:41 | |
![]() | Ja, en del människor vägrar släppa taget och kliar! ;-) | |
| med | 2013-09-07 01:05 | |
![]() | Är människor onödiga???? Var får du allt ifrån, ttiittii:) | |
| Megaherz | 2013-09-07 02:40 | |
![]() | Vilka idioter det finns!! Hade jag inte varit så konflikträdd hade jag kastrerat någon ikväll!!! *grrrrrrrrrrrr* | |
| vitapollo | 2013-09-07 03:04 | |
![]() | Inte mig hoppas jag! Jag vill ha mycket glädje kvar i livet! *s* | |
| vitapollo | 2013-09-07 03:11 | |
![]() | ApropåTS inlägg 19.38 om att äta lim utan att veta om det så fick det mig att minnas att det gjorde vi fullt medvetet på mellanstadiet! Björnlim. Praktiskt nog medföljde ju en spatel som med fördel kunde användas som sked ;-) | |
| Bucket Redux - Ej medlem längre | 2013-09-07 03:14 | |
![]() | Eftersom det är människan som uppfunnit och definierat ordet "nödvändig" kan man ur filosofiskt perspektiv argumentera för att människan är nödvändig, annars hade nödvändigheten inte funnits. Men om man använder andra perspektiv kan man självklart hitta argument för motsatsen. En proton är nödvändig för att bilda en atom till exempel. Solljus är nödvändigt för fotosyntesen. Och så vidare. Ur sådana perspektiv är inte människan speciellt nödvändig. Men nu är vi här, så låt oss göra det bästa av situationen! | |
| karmannghia | 2013-09-07 06:35 | |
![]() | Här kan man läsa om miljöhotet som fleece utgör i haven: www.dn.se/nyheter/sv...os tersjon/ | |
| karmannghia | 2013-09-07 06:42 | |
![]() | Det är ju hur dumt som helst att påstå att människan är meningslös. Man ska inte förväxla ett ekosystem med meningsfullhet. Att ekosystem skulle vara i naturlig balans och alltid reglera sig själv precis lagom om inte människan blandar sig i på olika vis är dessutom en myt. Om än en väldigt omhuldad sådan. en.wikipedia.org/wik..._o f_nature Tiitttiii, du är ju dessutom kristen och kristendomen är en utpräglat antropocentrisk religion. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-09-07 08:47 | |
![]() | bra länkar bilen.det som är viktigast glöms bort vattnet,jag är säker på att du vet vad jag menar, fästingar och människor fyller ungefär lika stor funktion | |
| corlini | 2013-09-07 08:52 | |
![]() | trådens rubrik lät lite kinky.... gillar inte om djur "produceras" med enda syfte att bli jackor men ser inget negativt i att kohudar nyttjas när nötdjuret väl blivit mat. dubbelmoral eller bara praktiskt och nödvändigt för att inte fler djur skall nyttjas? | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-09-07 09:07 | |
![]() | det är krokodiler och pälsdjur som odlas för kläder,köttdjur är ok att göra kläder av varför slänga hudar för? | |