Spelrum
| Giraffen | 7 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 8 |
Mobilspel
| Pågående | 19 173 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Vasterljung | 2013-09-01 20:01 | |
![]() | Ett nej är ett nej. När mina bar var små köpte jag boken "Nej sa Lilla P" till dem. (Tror den är av Inger och Lasse Sandberg). Den handlar om Lilla P som säger nej till allt, vilket de vuxna tycker är jobbigt, men när hon säger nej när en man försöker locka med henne och hennes kompisar förstår de vuxna hur bra det är att hon säger nej. Själv är jag uppfostrad till att inte säga emot vuxna, vilket fick mig att hamna i en obehaglig situation som barn men som dock slutade väl. Därför har jag försökt lära dem att man får säga nej, bita, rivas, slåss och skrika om de känner att det behövs, och att vilken frisk vuxen som helst skulle förstå om det skulle bli ett missförstånd i en akutsituation. Och som andra redan så klokt sagt, kroppen är ens egen. | |
| SämstpåBeta | 2013-09-02 00:11 | |
![]() | En fyraåring ska alltid vara under uppsikt. Sedan när barnet blir äldre kan du ju alltid testa kajix förslag. Första vettiga jag har hört honom säga och det var inte ens en fråga! | |
| glykemi - Ej medlem längre | 2013-09-02 00:12 | |
![]() | fullkomligt sinnesjukt förslag. tvivlar på att det var seriöst. | |
| apbur | 2013-09-02 23:43 | |
![]() | En pedofil är ju sällan en främling. Jag tänker att de flesta barn faktiskt känner när en vuxen inte riktigt beter sig normalt. Viktigt att de litar på sin intuition och att man befrämjar att de blir reflekterande och tänkande individer. | |