Spelrum
Giraffen2
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
1
Inloggade3
Mobilspel
Pågående19 193

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Bucket Redux - Ej medlem längre2013-09-02 00:03
Antal inlägg: 1547

Tänkte skriva nåt smart men så tappade jag bort mig vid "multiplicera med 100%".

Jag känner två amerikaner sedan jag bodde utomlands. Den ena hade bra koll, den andra tror nog fortfarande att jag bor i Schweiz.

Och nej, Obamas besök påverkar mig nog inte på något sätt. Så vitt jag vet kommer han inte på besök varken på jobbet eller hemma.

Mollee2 - Ej medlem längre2013-09-02 01:56
Antal inlägg: 6950

För mig betyder det trubbel.

pink ribbon - Ej medlem längre2013-09-02 06:37
Antal inlägg: 2906

Fy fan vad de kostar, de här kungarna och presidenterna som roar sig med resor hit och dit.
Jag är mest lycklig över att Obama redan har rest på torsdag kväll, då jag kommer till Stockholm. Inget trafikkaos och bomber, tack.

www.dn.se/sthlm/graf...i- sverige/

-FaMo- - Ej medlem längre2013-09-02 22:26
Antal inlägg: 2999

deGothia har ingen aning om vilken sten du legat under, men nej det är KINA som är den ledande ekonomiska staten idag.

Utbildning i jämförelse med antal invånare? Svar nej där också.
Försvarsmakt? Där kan nog svaret vara ja dock, till vilken nytta undrar jag däremot... att skicka ut de "outbildade" amerikanare som lever under devicen att Uncle Sam är något ärbart att kämpa för, in i döden.

Tjattefackap2013-09-02 22:33
Antal inlägg: 832

2000 snutar som skyddar en massmördare i en helt avspärrad stad låter rätt överflödigt om hippien i mig får tala.
Men nåt politiskt värde har det säkert;)

Matthias M2013-09-03 22:16
Antal inlägg: 564

Jag blir förbannad över att mina skattepengar går till massa skit för att han kommer hit för han har inte gjort nått för mig å kommer han att komma till mig på jobbet imorrn å tacka mig för att mina pengar betalar hans polisskydd å sånt??? Skulle inte tro det. Tycker mina pengar borde gå till å förbättra sjukvården å göra bilvägarna bättre

le-lou2013-09-04 00:23
Antal inlägg: 17500

Jag älskar USA. Det verkar vara på modet att ogilla de så.

pink ribbon - Ej medlem längre2013-09-04 00:39
Antal inlägg: 2906

Jag har fan alltid avskytt USA, ändå vill jag åka dit på besök...

maax1 - Ej medlem längre2013-09-04 00:49
Antal inlägg: 676

USA är ju ett jätte trevligt land att semestra i. Vacker och rikt på både upplevelser och god mat. Allt är inte friterat och dåligt med super stora cocacolor. En riktig kultur explosion om man kommer från Sverige. Men det betyder ju inte att man gillar allt med landet. Hur många som åker till Thailand reflekterar över att det är en militärdiktatur. Man pratar om bad, dykning, vänlig befolkning, fantastisk mat mm mm. Jag gillar att semestra i USA men skulle aldrig vilja bo där permanent.

Sote2013-09-04 08:50
Antal inlägg: 3557

Har lite svårt att förstå varför det klagas så mycket på kringkostnadera för just deta stadsbesöket. Våra politiker och framförallt kungaparet åker ju kors och tvärs i världen och är väl inte direkt gratis för mottagarländerna heller. Nu är ju våra politiker och kungapar inte i närheten av att vara så viktiga och kostsamma som just USA: s president men själva principen är ju densamma. Speciellt märkligt blir det ju när vissa av dom som gnäller själva är rojalister.

ordminna - Ej medlem längre2013-09-04 08:56
Antal inlägg: 1076

Jag tycker det osar lite skumt över det hela. Jag tror inte att Obamas besök i Sverige bara är för att besöka Sverige. Det är ju mkt spänningar i luften nu med Snowden, ryssland, syrien osv. Jag tror Obama vill visa Ryssland nåt med sitt besök. Snowden avslöjade avlyssningen och nu är han i Ryssland. Vem vet vad mer han inte avslöjar för Ryssland nu? Jag tror inte ryssarna är så glada över vad dom fått höra. Jag tror helt enkelt Obama vill visa att han jagar allierade.

ttiittii - Ej medlem längre2013-09-04 09:10
Antal inlägg: 37631

cyklar flyttas bort och bruns lock svetsas igen ska man skratta eller gråta

lamaglama2013-09-04 09:19
Antal inlägg: 439

Jag tror det har med Syrien att göra.

ordminna - Ej medlem längre2013-09-04 09:22
Antal inlägg: 1076

Ja vilket jobb! Det vore enklare att plasta in obama och ha honom i en skottsäker plexiglasbur.

SämstpåBeta2013-09-04 10:16
Antal inlägg: 1760

Aftonbladet frågar läsarna om de sett något avvikande beteende inför besöket av Obama? Menar de skribenterna, politikerna, reportrarna eller hela säkerhetspådraget. I innerstan håller ju alla just nu med avvikande beteenden. Jag tror jag tar och rapporterar alla till Aftonbladet!

Krakozhia - Ej medlem längre2013-09-04 10:52
Antal inlägg: 206

Förenklat kan man säga att USA:s president Barack Obama gör vårt land den äran med ett officiellt statsbesök för att belöna det sämsta Sverige står för i dagens politik.
Nämligen det faktum att Sverige övergett den alliansfria politiken och bl a stridit under amerikanskt befäl i Afghanistan, sände JAS-plan till Libyen, soldater till Mali, praktiskt taget anslutning sig till NATO, genomför militärövningar och bombfällning med USA och NATO-plan i Norrbotten och över Vättern. Med andra ord släppt djävulen över gränsen.

Särskilt sägs Obama också uppskatta att Sverige lade in sitt veto mot att diskutera USA:s avlyssning i EU. Allt som är dåligt ska nu honoreras och med benäget bistånd från lydmedia höjas till yppersta statskonst.

Obama vill också visa sin uppskattning för att Sverige och jordbruksminister Eskil Erlandsson ivrat för godkännande av GMO-grödor inom EU. Och för Sveriges extrema hållning till frihandel vilket gynnar den stora parten USA.

Det går kalla kårar utefter ryggen när jag i SVT:s morgonsoffa får höra handelsminister Ewa Björling tala sig varm för ett reservationslöst frihandelsavtal med USA. Särskilt inom jordbruket som öppnar dörrarna för GMO-livsmedel och hormonstinna skinkor och biffar från världens i särklass största, mest miljöfientliga och plågsamma djurfabriker i världen.

Reportrarna i alla kanaler riktigt tindrar med ögonen när Ewa Björling helt gripet ur luften fräckt sockrar sin propaganda med att en familj i Sverige årligen kommer att få 4500 kronor mer i plånboken genom frihandelsavtalet och när vi öppnar gränserna för att importera sjukdomsalstrande skräpmat från USA. Samtidigt som Sverige med USA i ryggen ska visa vägen för övriga EU-länder påstår en lika trosviss som om miljö och matkvalité totalt okunnig handelsminister.

Av Rune Lanestrand

boffertomte2013-09-04 11:40
Antal inlägg: 1128

Fy fan.

gnagelram2 - Ej medlem längre2013-09-04 11:44
Antal inlägg: 456

Fniss

perhol2013-09-04 12:38
Antal inlägg: 18

Rune Lanestrands inlägg är enligt min syn på saken både beaktansvärt och kunnigt. Jag tror att vi i Sverige ska se det som en belöning för dåligt förd politik. d,v,s politik som i det mesta gynnat den amerikanska synen på vad som är gott i samhället. Min erfarenhet av Amerikaner är att de flesta inte riktigt vet var Sverige ligger, än mindre vet de om vad vi står för politiskt, även om de flesta vet vad ABBA, Volvo och Björn Borg är så vet de inte att dessa kommer från Sverige. Kommer statsbesöket att betyda något? knappast för Sverige om vi inte raskt ratificerar deras beslut att angripa Syrien. För amerikanerna knappast ens en notis i rikstäckande kanaler.

SämstpåBeta2013-09-04 12:51
Antal inlägg: 1760

Svensk stålindustri kollapsar utan en smidig exporthandel med USA. USA är inte beroende av den men svenskt stål är viktigt för USA. Jag tror detta är kärnfrågan till varför Obama är här. Man får inte göra saker större än vad det troligtvis är. Sedan kommet flera sidoeffekter av besöket. Det finns mycket negativt att säga om USA men det är de facto en utav de viktigaste exportländer för Sverige. Stålindustrin fick bara belysa en faktor bland flera!

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?