Spelrum
| Giraffen | 42 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 23 |
| Inloggade | 65 |
Mobilspel
| Pågående | 19 151 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| trainspotter - Ej medlem längre | 2013-09-05 13:31 | |
![]() | ttiittii vart hittar man den här informationen som du har tagit del av? | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-09-05 13:32 | |
![]() | njä tydligen kommer det mer och mer att småbarn ska lära sig båda språken för det ska vara så bra för språkinlärningen | |
| Incidental - Ej medlem längre | 2013-09-05 13:32 | |
![]() | Tecken som stöd ska inte förväxlas med teckenspråket för döva. Tecken som stöd är att få stöd i sin kommunikation om man har en språkstörning. Det att alla ska teckna är för att det barn som behöver det ska kunna kommunicera med all för att kunna leka och samspela. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-09-05 13:34 | |
![]() | Mega,jag har inte skrivit att det är något fel,jag undrar om ni tror att detta är en fluga som kommer försvinna som div annat barnmode eller om det kommer utvecklas och bli större? | |
| trainspotter - Ej medlem längre | 2013-09-05 13:34 | |
![]() | men ttiittii om det nu är bra för språkinlärningen vad är det för fel med att alla barn skulle få en bättre språkinlärning? | |
| Megaherz | 2013-09-05 13:34 | |
![]() | Titti; och återigen, vad har du emot det? | |
| trainspotter - Ej medlem längre | 2013-09-05 13:35 | |
![]() | ok sorry svara inte på min inlägg 15:34 då du skrev ju precis innan. | |
| Incidental - Ej medlem längre | 2013-09-05 13:35 | |
![]() | Det finns forskning som säger att tecken främjar språkutvecklingen. Har inte tid att leta nu, måste jobba å. | |
| Megaherz | 2013-09-05 13:36 | |
![]() | Ja, du var snabbare :) | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-09-05 13:36 | |
![]() | Mega,jag har inget emot det,jag hade inget emot barnvagnar med fönster heller.jag undrar om ni tror att detta är något som kommer att utvecklas större eller försvinna | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-09-05 13:38 | |
![]() | inci,jag vet,förmodligen fans det forskning på att fluortandkräm var skadligt och fluortabletter superbra också | |
| LadySol - Ej medlem längre | 2013-09-05 13:39 | |
![]() | Jag hävdar fortfarande att det är ett utmärkt led i att lära sig kommunicera. Min son var sen med talet och upplevde en enorm frustration då han inte blev förstådd. Att han sedan pratade två språk hemma och sedermera blev flytande i bägge innebär inte att han inte skulle ha varit hjälpt av att kunna stödtecken innan hans talade språk tagit fart. Det lärs ut parallellt. Parallellt. Det innebär att man pratat och gör tecknet samtidigt. På vilket vis hämmar det den talade språkutvecklingen? | |
| trainspotter - Ej medlem längre | 2013-09-05 13:39 | |
![]() | fast du skrev faktiskt att du retade dig på det i den andra tråden ttiittii så helt neutral verkar du ju inte riktigt vara. | |
| Lill-IT | 2013-09-05 13:43 | |
![]() | Talet är ju faktiskt inte vårt enda sätt att kommunicera med varandra. En del menar ju på att betoning och kroppsspråk står för så mycket som mellan 60-95% av det vi förmedlar när vi har ett samtal med någon. Att lära sig tala med tecken, tror jag, kan stärka förståelsen för många barn. Ju fler sinnen som arbetar med att tolka, desto bättre odds för att man tolkar rätt? Om man både lyssnar in och ser in ett budskap så borde det bli tydligare. Jag kan faktiskt bara se fördelar. Och att det skulle hindra språkutvecklingen tror jag inte en sekund på. Det är nog snarare tvärt om: att det stimulerar densamme. Jag har bara positiva erfarenheter av det iaf. Varken jag eller mina barn ser det som en börda att kunna lite teckenspråk trots att ingen av oss egentligen "behöver" kunna det. | |
| Incidental - Ej medlem längre | 2013-09-05 13:44 | |
![]() | Dessutom har det visat sig vara ett mycket bra komplement till flerspråkiga barn när de kommer som nyanlända, de lär sig tecknen snabbare än orden. | |
| Lill-IT | 2013-09-05 13:45 | |
![]() | * Densamma? Detsamma? Det? Hjälp Lady? Du är min språkmentor. :) | |
| Lill-IT | 2013-09-05 13:46 | |
![]() | Den.. ? :) | |
| gnagelram2 - Ej medlem längre | 2013-09-05 13:49 | |
![]() | om du syftar tillbaka på "språkutvecklingen" så blir det "densamma". | |
| LadySol - Ej medlem längre | 2013-09-05 13:51 | |
![]() | Den. Detsamma funkar nog också, men den är lättare överlag. :) | |
| Lill-IT | 2013-09-05 13:51 | |
![]() | Tack :) | |