Spelrum
Giraffen | 3 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 0 |
Inloggade | 3 |
Mobilspel
Pågående | 20 156 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
lillakia | 2013-09-19 09:28 | |
![]() | å så givetvis en tapet på innan du målar sen....... | |
Bergarn1 | 2013-09-25 21:05 | |
![]() | Såja, nu tror jag att det är fixat. Köpte en "primer" som man ska ha för att binda upp löst sittande ytor. Rätt dyr (775 kr för 5 L på happy homes, färg och tapet). Jag antar att det är lite samma som golvprimern som någon i forumet talade om innan. Hade säkert gått lika bra, men jag vågade inte chansa. Det är en viskös färg som drar in mycket i underlaget, och när den torkar så blir det som ett plastlager utanpå ungefär. Har spacklat på detta nu och inte en bubbla kan jag hitta! Skitbra! det funka! Vad gäller bredspacklingen så går det jättebra, har redan tapetserat i 2 rum och det blev plant så det förslår (första gången jag bredspacklar själv). Men jag bredspacklade iofs 3 gånger, och var väldigt noggrann. Tror bara det handlar om uthållighet vad gäller spackling (för det har varit en och annan dispyt här hemma om man säger så, men det ingår väll? :-) | |
Bergarn1 | 2013-09-25 21:06 | |
![]() | Det ska stå att färgen är lättflytande, inte viskös. | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2013-09-25 21:25 | |
![]() | Det blir dispyter när man renoverar bara att vänja sig,Kul att det går bra med spacklingen,Vi Håller på med 2 rum och en trapp,men det har stannat av,Det är tredje varvet vi renoverar, vissa delar kan vara fjärde varvet | |