Spelrum
Giraffen43
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
2
Grisen
Böjningslistan
16
Inloggade61
Mobilspel
Pågående19 101

Forumkategorier

Användare Inlägg  
toonfisken2013-09-24 11:59
Antal inlägg: 732

dinodog , håller med dig

smörbit2013-09-24 22:43
Antal inlägg: 517

Men det är ju trevligt att åka ner dit att se någon som har lyckats att sälja så mycket saker :)

ttiittii - Ej medlem längre2013-09-24 23:03
Antal inlägg: 37631

skulle jag åka 160 mil för att köpa tandborstar,Nä tack jag tror inte det,160 mil X 1,3 Liter Bensin = 3320 kronor. tanborstar 5 kronor styck hos tandläkaren=664 tandborstar.Eller åka buss dit usch,Flyger jag hellre till London Kostar mindre en hälften och jag uppskattar London mer en Ullared skulle jag tro, eller jag vet det helt säkert men smaken är olika föredrar man lågpris så gör man

smörbit2013-09-24 23:22
Antal inlägg: 517

I Norrland så har ni ju GK i Morjärv .Samma grundare som till Ullared och Ullared2 som byggdes i Högsby.

ttiittii - Ej medlem längre2013-09-24 23:33

London Är roligare lovar,gillar inte lågpris kolosser,är säker på det,kommer aldrig veta säkert eftersom Ullared inte finns med på min Världskarta

Rultatultan2013-09-24 23:43
Antal inlägg: 2446

lågpris till hyfsad kvalité= win. Är kvalitén kass är det bättre att betala någon krona extra. Är inköpen stora och man bunkrar upp, kan nog Ullared löna sig. För min del hade det nog inte gjort det.

Resurrection - Ej medlem längre2013-09-24 23:52
Antal inlägg: 11463

ttiittii: samåk, ta bussen, tåget (boka 90 dagar innan), köp en mer bensinsnål bil

ajohansson2013-09-24 23:52
Antal inlägg: 125

Varför klaga så? Det är ju ett lågpris varuhus , man får vad man betalar för ! Själv bor jag ca: 45 min bilväg därifrån! Är där säkert 4-5 gånger på ett år . Hittar alltid massor . Jag köper billigt o ofta! Inte kvalitet o sällan . För jag tröttnar för fort . Alltså "summan" blir . Att jag älskar Ullared! // Anette

Gautama2013-09-25 00:32
Antal inlägg: 6854

Var där för 19 år sen och planerar nu en resa i slutet av okt.
Ska bli kul att se hur det utvecklas sen sist.
Lär säkert göra av med massa pengar. Framför allt på heminredning, lakan, smink och underkläder som jag vet att de håller måttet på.
Hoppas på att hitta lite kläder också.

Vilja1232013-09-25 00:48
Antal inlägg: 1050

Är man flera personer som delar bil blir det inte så dyrt! Var länge sen jag var där men stormarknaden har ju expanderat i rasande fart. Måste då finnas annat än bakplåtspapper att komma hem med.

dinodog2013-09-25 05:57
Antal inlägg: 4973

ttiittii eftersom du aldrig vart i Ullared överhuvudtaget tycker jag att du har förutfattade meningar som vanligt. Jag har aldrig varit i London t.ex. så jag vet inte om det är roligare där än i Ullared.

Men om jag skulle hitta lika mycket i London och lika billigt som i Ullared. Så skulle hemresan med flyget bli skitdyrt. För jag skulle behöva många resväskor till mitt bagage.

Dessutom kan man inte jämföra Ullared med London. Och du brukar ju säga att loppisar är bra. Fast du kanske bara skänker saker dit och inte köper något. Själv kan jag mycket väl köpa något på loppisar om jag hittar något.
Fin i kanten är jag då rakt inte.

ttiittii - Ej medlem längre2013-09-25 17:10

Loppisar är bra eftersom dom som har Loppisar inte alltid vet vad dom säljer,har köpt en kompass på en Loppis för 1100 och jag fick 18000 för den på statsauktion.En annan Loppis köpte jag en guldklocka för 5 kronor,Det tycker jag är kul.Allt kan jämföras

giggalo2013-09-25 17:45
Antal inlägg: 688

Husgeråd, stekpannor,grytor bra kvalitet och jättebilligt. Lampor och lampskärmar, leksaker och kläder till barnbarnen. Sen är det ju så kul att gå omkring på Gekås nu för tiden, nästan ingen trängsel och sen att upptäcka vad mycket det fanns som man inte visste att man behövde.

giggalo2013-09-30 18:17
Antal inlägg: 688

grusplan, om det lönar sig att åka till Ullared beror ju på hur långt ifrån Ullared du bor. Jag har ung. 42 mil t.o.r. och ca 13 timmars resväg. Då kan man handla så det lönar sig att åka 2 pers med bil. Om du bor i Göteborg så har du ju inte alls lång till Ullared 20 mil t.o.r. då kan man ju åka dit när andan faller på och få det kan löna sig. Däremot att åka från tex. Sandviken, 130 mil t.o.r. kan ju bli svårt att få det att löna sig.

Tinna2013-10-02 23:13
Antal inlägg: 20250

Har varit där en gång.
Handlade för 15kr, och höjdpunkten var när vi åkte därifrån.

nulltj - Ej medlem längre2013-10-02 23:18
Antal inlägg: 14052

Har varit där en gång, plockade på mig en deo och en flaska schampo, fick lätt panik av hetsen, pallade inte köa heller; så lade av mig grejerna och gick ut igen. Fixar inte riktigt den sortens köphysteri och enorma, röriga butiker.

Lillstölla2013-10-02 23:20
Antal inlägg: 23831

Jag lyckas nog komma dit väldans fel varenda gång då för har aldrig någonsin upplevt Gekås utan trängsel, existerar liksom inte. Var där i söndags och då var det tre år sen jag var där senast. Har verkligen inte bråttom tillbaka!
Kan inte se charmen i att gå upp snortidigt för att när man kommer fram stå i kö i flera timmar innan man ens kommer in. Passar mig perfekt att åka dit var tredje år ungefär för då hinner jag så gott som glömma bort hur jäkla irriterande jag tycker stället är.
Vet en som firade sin 60-årsdag där för hon tycker det är så kul. Tycker personligen att det är vansinne.

kicki562013-10-02 23:29
Antal inlägg: 323

Att åka till gekås på eftermiddagen är bäst för då är det inte långa köer leksaker,hästprylar och rengöringsmedel är billigt plus pryar till hemmet ochmycket annat

Gautama2013-10-02 23:34
Antal inlägg: 6854

Hade tänkt att åka i slutet av okt men redan ångrar mig..., blev påmind om hur sjukt jobbigt jag tycker det är med köer och massa folk.

piraja Maja - Ej medlem längre2013-10-02 23:39
Antal inlägg: 281

Gekås åker jag till, ja åtminstone 1 gg/år.
De som inte har varit där kan ju bara hålla käften. Helt frivilligt att åka dit. Vill man så gör man det..och vill man inte. Ja, då vet ni nog svaret!

För c:a 25 år sedan stod jag i kö för att komma in. De åren efter det ha ingen kö förekommit. Det gäller att åka då inte andra åker t ex vid barnbidrag och lön.
Min man och våra boys är både stora och långa. Ibland finns det kläder till dom, och ibland inte. Kallingar o strumpor finns alltid ju.

Fattar inte hur man kan nedvärdera folk som gör vissa saker? ( i detta fall, handla på Gekås) Alla människor är unika och vill olika saker som är viktiga för dom utan att andra ska behöva bry sig...

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?