Spelrum
| Giraffen | 42 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 21 |
| Inloggade | 63 |
Mobilspel
| Pågående | 19 107 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| maax1 - Ej medlem längre | 2013-09-21 13:38 | |
![]() | Jag jobbar häcken av mig för att kunna ha planerad fritid. Tid när jag gör det som faller mig in. Trivs på jobbet så det är på sitt sätt oxå fritid... Inte en dag senaste tio åren som det har känts jobbigt att vara på jobbet. Eller att välja lättjans väg när jag är ledig :) | |
| Minta | 2013-09-21 14:23 | |
![]() | Jag jobbar ganska oregelbundet, ibland dagar och kvällar och helger i veckor, ibland ingenting. Om man vet att man är ledig en längre tid är det lättare att ägna sig åt något annat t.ex. läsa mm. Om jag inte är ledig en längre tid är jag för stressad för att ta mig ron att läsa. Det är synd. Jag tror att man ställer in sig på det tempo och den rytm man har, har man inget att göra (jobb) kan man nog hitta något annat. När jag har mycket att göra vill jag leva ett mer normalt liv, har jag inget blir jag stressad. | |
| dinodog | 2013-09-22 04:22 | |
![]() | Finns några här i detta forumet som hela tiden talar om rediga dom är. Dom hjälper alkoholiserade hemlösa. Frälser människor både till höger och vänster. Jobbar mer än dom sover och äter ingenting för dom hinner inte, när det har så mycket att göra. En del har till och med anställda som dom ändå inte är nöjda med. Undrar om det är livskvalitet? | |
| hfranke | 2013-09-22 06:25 | |
![]() | Själv vilar jag hjärnan när jag inte gör nåt speciellt... jag sitter ofta i soffan och bara tänker. Det är oerhört värdefull tid för mig. Att få ha det tyst och stilla runt mig och inte behöva flänga runt och ha massa måsten, massa planerad tid osv. Älskar att inte göra ett skit, och jag skäms inte en sekund för det! | |
| Sote | 2013-09-22 07:11 | |
![]() | Om man har sitt stora intresse som sitt jobb och det dessutom är ens egna företag då blir det ju bara fel att jämföra sig själv med andra vanliga dödliga. Då gör man ju liksom allt på en gång , träningen får mani jobbet, familjetid hinns med på jobbet, man kan slänga in tvätt och fixa mat " på jobbet" man kan åka till banken, på utvecklingssamtal i skolan och skjutsa ungarna på aktiviteter, läser läxor " på jobbet" . Hela livet ingår liksom. För många andra så ser inte livet alls ut så. Många av oss går upp tidigt, lämnar ungarna på dagis/ skola, sitter i bilkö/ pendlar kommunalt i nån timme för att åka till jobbet. Jobbar i typ åtta timmar, åker hem ( ännu nån timme) handlar mat på vägen, hämtar ungar hem och lagar mat , tvättar, städar, skjutsar ungar,läser läxor , går till gymet, och allt annat som behöver göras innan dagens timmar är slut. Ska man på tex banken, utvecklingssamtal eller tandläkar/ läkarbesök då måste man ofta dessutom ta ledigt från jobbet för det. Så ser tillvaron ut för rätt många människor faktiskt och man särskiljer tiden som , jobb , fritid och egentid. Egentid blir för måna den där stunden då det inte finns någonting som måste göras just då utan man kan sätta sig och bara vara helt oproduktiv om man så önskar. Det finns inget konstigt eller fult i det. Vi som lever dessa rätt vanliga liv är verkligen inte sämre än någon som faktiskt har gjort valet och fått möjligheten att kombinera allt detta. Det är säkert både en fantastisk och samtidigt slitsam tillvaro såna som Corlini har men jag har rätt svårt för människor som liksom ser ner på vanligt folk och framhåller sin egen duktighet vid varje givet tillfälle. Vi har alla en plats i samhället och vi är lika viktiga oavsett hur vårt liv och tillvaro ter sig. | |
| yetter | 2013-09-22 08:07 | |
![]() | Corlini; Det är oerhört förvånande att du anse dig ha tid över för att skapa ett konto på betapet och dessutom lägga tid på att skriva i forumet, för att inte tala om din inskränkta människosyn och verklighetsuppfattning. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-09-22 08:57 | |
![]() | jag har för mycket att göra,just nu 3 lägenheter som ska plockas ur, brev som ska skrivas,samtal som måste göras.Vinterkläder som ska köpas innan dom tar slut.och så POFF så händer det en sak som inte var planerad livet rasar en bit humöret åker ner.En av dom jag älskar mäst i värden har klantarslat sig så katastrofalt så jag är målös.självklart kommer jag resa mig ur detta.Det tar lite tid.Det går i perioder det här med mycket att göra.På styrelsemötena ger jag så dåligt i från mig så jag funderar på att avgå.jag önskar att jag hade mindre att göra.Smiter hit i stället för att göra måstena | |
| Rultatultan | 2013-09-22 09:06 | |
![]() | ttiittii <3 | |
| mönjelilja - Ej medlem längre | 2013-09-22 09:08 | |
![]() | När det kan se ut som om man gör ingenting, så kanske det händer som mest. En del tänker bäst när de gör ingenting. Det är också en slags verksamhet, men den äger rum i stillhet. Hjärnan behöver lugn och ro för att komma till sin rätt. Bara fysisk aktivitet räcker inte för att skapa harmoni. Balans mellan hjärna, kropp och hjärta... | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-09-22 09:10 | |
![]() | Tack rultan | |
| Sote | 2013-09-22 10:02 | |
![]() | Men Ttiittii - det du beskriver händer oss alla lite nu och, att det blir mycket på en gång och att det ofta är just då som något oförutsett händer dessutom. Man tar sig igenom det också men den stora skillnaden mellan dig och många ,många andra är ju att dom dessutom arbetar heltid utanför hemmet. Dom har alltså kanske tio, elva timmar mindre att bolla med. | |
| Bitte - Administratör | 2013-09-22 10:07 | |
![]() | Efter 6 år som säljare med höga krav så gör jag just nu ingenting annat än tar hand om mig själv försöker hitta en bra balans i livet, Men även då jag jobbade så fanns det alltid stunder att göra ingenting på , det är skönt att sitta vid älven och se vattnet strömma, eller att sitta på en brygga och se på flötet , eller helt enkelt bara ligga på soffan och slappa. M;an måste INTE alltid göra nåt utan , det är tom bra att stanna upp och reflektera över varför ska det alltid gå i 110 . Bitte | |
| karmannghia | 2013-09-22 10:10 | |
![]() | Corlini: Ägnar man sig åt sin hobby hela dagarna - hästar, ridning, heminredning, umgås med familjen osv. utan några som helst krav på att bidra till sin egen försörjning, då vete fan om jag skulle kalla det för att jobba. | |
| tsarinna | 2013-09-22 10:14 | |
![]() | Corlini...jag kan inte t dig på allvar. Du skriver mest "strunt" och påstår att du är ju sååååå duktig. | |
| corlini | 2013-09-23 18:20 | |
![]() | förutom de sista två inläggen från karman och tsarinnan så finns en hel del intressant i tråden. visst är det viktigt med egentid och att stanna upp ibland. mitt sätt att vårda den egna tiden och ha eftertanke, meditation, mental vila etc är tex när jag motionsrider eller mockar boxar. detta gör jag till en ljudbok eller till total tystnad och bara mig själv. detdär med försörjning karman har vi varit inne på innan. en häst i utbildning drar in ungefär 6500 i månaden, jag har alltid mellan 5 och 11st beroende på årstid så du kan räkna ut resten själv. visst är min hobby även mitt arbete, är det fult? jag trodde det var optimalt och toppen. min besatthet, mani och absurda fokus på hästar från barnsben gav mig med åren enormt kunnande som jag senare omvandlade till verksamhet. tycker det är bra. den maniska delen lever kvar på gott och ont och antagligen funkar jag inte alls som vanlig anställd någonstans eftersom jag får tuppjuck på oeffektivitet, dumhuvuden och folk i största allmänhet efter ett tag, lär mig och försöker och sakta men säkert går det bättre. på många sätt avundas jag ibland den som har den inre ron att bara kunna ligga och göra ingenting, har försökt ibland men efter tio minuter får jag spel. det svåra är att särskilja när det är arbete och när det är fritid eller intresse. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2013-09-23 18:37 | |
![]() | Corlini, jag gillar din typ. Önskar att jag hade mer av ditt driv och jävlaranamma. Själv är jag ganska oduglig men det betyder inte att jag gillar folk som är som jag. | |
| Gunilla _ | 2013-09-23 18:40 | |
![]() | Jag älskar att ha lite att göra när jag kommer hem från jobbet eftersom allt går i 180 där. Skönt för både knopp och kropp. | |
| corlini | 2013-09-23 18:52 | |
![]() | SP :) go | |
| corlini | 2013-09-23 19:04 | |
![]() | många verkar tolka mig som att jag "ser ner på" eller framhäver mig själv. det är inte min avsikt. jag är full med brister, kanske har jag fler än många av er. jag är tex inte direkt hemmamamman och jag vet att barnen umgås med mig väldigt mycket under mina outtalade villkor, jag kan inte, hinner inte, är inte hemma osv väldigt ofta om det är nåt med skolan, tandläkarn etc... vi äter middag sent som fan men tillsammans, de får resa mycket och under tiden får vi "vår" tid. att jobba för mig är antagligen ofta en mardröm och samma personer som jag kan spy på och ibland vill mörda beundrar jag för detta. och ja, vanligt folk kan ibland kallas allt från pöbeln till den dumma grå massan av mig. jag har ofta svårt för folk. allt för många är inte kloka och lata är de. men jag börjar bli bättre på att sansa mig och se lite bredare på det, ökar min acceptans. som sagt, jag har järnkoll på mina brister, nämner dem bara inte så ofta och kanske därför tolkas jag som ni tolkar mig ni som känner er träffade. | |
| Salka1 | 2013-09-23 19:14 | |
![]() | Jag tillhör nog den grå, lata massan för jag tycker om att bestämma tempot själv och jag är långt ifrån manisk. | |