Spelrum
| Giraffen | 42 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 21 |
| Inloggade | 63 |
Mobilspel
| Pågående | 19 107 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| EvaKson - Ej medlem längre | 2013-10-06 16:14 | |
![]() | Vi kan diskutera det sanna arbetarpartiet och jobbskatteavdrag i en annan tråd. Mitt inlägg rörde som sagt min analys av förutsättningarna för att skapa ett arbetslöshetsparti och ha framgång. | |
| DB9 | 2013-10-06 16:49 | |
![]() | eva kson! Vi skulle ta bort alkoholskatten och TV-avgiften. Det skulle nog göra susen :-) Nej men skämt åsido, många jobbar i projektform och blir arbetslösa emellanåt och för dem skulle vi kunna förbättra arbetslöshetsvillkoren. | |
| DB9 | 2013-10-06 16:59 | |
![]() | eva kson! Tycker du att det är skamligt att vara arbetslös? (Identifiera sig som arbetslös) Ja,du tycker rätt! Det är skamligt att vara fattig och inte ha råd att gå till tandläkaren bara för arbetsmarknaden inte har rum för dig eller behöver dig just nu. | |
| EvaKson - Ej medlem längre | 2013-10-06 17:09 | |
![]() | Om du frågar om jag personligen tycker att det är skamligt så är svaret nej. Däremot (det var en neutral analys) tror jag att det finns en stor grupp bland de arbetslösa som inte skulle identifiera sig med gruppen arbetslösa och därmed inte heller känna att det vore naturligt att rösta på ett "arbetslöshetsparti". Det ligger ingen värdering i den analysen. | |
| DB9 | 2013-10-06 17:59 | |
![]() | Vi får väl döpa partiet till: Ge mig ett jobb så att jag kan ha det lika bra som ni med era jobbidrag. Som även betalas av mig som arbetslös ity jag betalar också skatt och procentuellt mer än er. | |
| jaapmeister - Ej medlem längre | 2013-10-06 19:03 | |
![]() | Ni som är ''periodare'' (projektbranscher) och säsongar in och ut ur arbetslöshet: har ni funderat över att teckna en privat inkomstförsäkring eller en via ett fackförbund som toppar upp a-kassan för inkomster över 18700? Eller är det för dyrt? | |
| smörbit | 2013-10-06 19:29 | |
![]() | Samhället ska ta om arbetslösa. i kväll är det debatt i tv 2 och då står den borgliga sidan och spyr ut skatte sänkningar och mer i fickan. Visserligen har det gjort nytta med politiken som har varit nu. | |
| vulcan | 2013-10-06 19:30 | |
![]() | Har svårt att se att något som för många ändå är ett socialt stigma skulle kunna användas som bas för ett politiskt parti. Det har ju inte fungerat med pensionärsparti heller, trots att knappast någon skulle undvika att associera sig öppet med partiet eller arbeta för det därför att man skäms för att vara pensionerad (frånräknat vissa förtidspensionerade möjligtvis). | |
| DB9 | 2013-10-06 20:26 | |
![]() | Vulcan! Jag förstår inte. Skulle det vara fult och stigmatiserande att vara arbetslös? Det är ju viljan och girigheten hos företagen som kastar ut oss i arbetslösheten. Det är däremot många gånger fult tycker jag. 150 anställda på Volvo får gå för att företaget ska kunna betala ut fullt lovad ränta på kapital till aktieägarna. Finns inte pensionärspartiet kvar likaväl som sjukvårdspartiet? | |
| Bucket Redux - Ej medlem längre | 2013-10-06 20:31 | |
![]() | Ja usch. Företag är giriga och dumma. Vi lägger ner allihop. | |
| DB9 | 2013-10-06 20:36 | |
![]() | Ja, eller ett skott i pannan på alla arbetslösa så slipper ju samhället den utgiften! | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-10-06 20:44 | |
![]() | arbetslös låter inget vidare,Arbets sökande låter bättre,börja skolan eller flytta till Norge,Starta ett parti är ingen ide det löser inga problem,det finns redan tillräckligt med partier | |
| DB9 | 2013-10-06 20:50 | |
![]() | Förstår att det kan verka skrämmande om en så stor del av befolkningen skulle börja slåss för sina rättigheter i samhället. Att folk skulle emigrera tror jag inte skulle lösa problemen. Snart tar konjukturen fart igen och då behövs det plötsligt arbetare igen. Låt arbetarna leva ett drägligt liv medan de står "standby". | |
| DB9 | 2013-10-06 20:52 | |
![]() | Ett nytt mer passande epitet kanske. Standbyarbetare. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-10-06 21:01 | |
![]() | nej inte skrämmande,men bättre att verka i dom partier som redan finns,en att etablera ett nytt,sen ska alla arrbets sökande stå till arbetsmarknadens förfogande hela dagarna för att få pengar,så då skiter det sig | |
| DB9 | 2013-10-06 21:04 | |
![]() | Så en arbetssökande ska inte få vara politiskt aktiv. Nej nu blev du väl lite för fascistisk. | |
| DB9 | 2013-10-06 21:06 | |
![]() | Beläggen för att de arbetslösa verkligen tillhör det lägsta drägget i samhället växer mer och mer. | |
| DB9 | 2013-10-06 21:08 | |
![]() | Res på er standbyarbetare låt er inte tryckas ner av "överheten"! | |
| Bucket Redux - Ej medlem längre | 2013-10-06 21:13 | |
![]() | DB9>> Det finns dom som hävdar att för bra villkor som arbetslös gör att man sedan inte vill ta ett jobb som bara ger marginellt mer i plånboken. Hur ser du på det? | |
| DB9 | 2013-10-06 21:23 | |
![]() | Det kan vara sant men det gäller dem som har haft råd och kunnighet att teckna sådana privata försäkringar. Men dom brukar inte gälla i evighet och för eller senare så hamnar dom ändå i diket. | |